Beantwoord

Melding 'Zender niet beschikbaar' bij glasvezelkanalen

  • 8 November 2020
  • 1 reactie
  • 35 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Sinds een paar dagen verschijnt bij het zappen naar de glasvezelkanalen de melding 'zender niet beschikbaar' om vervolgens wel beeld te geven.

Bij het zappen krijg je eerst even zwart beeld, daarna de melding en vervolgens kan je gewoon tv kijken. Wanneer je dan naar een ander glasvezelkanaal schakelt begint het opnieuw.

Bij de niet-glasvezel kanalen hebben we geen last. Daar staat na een paar seconden alleen het beeld even vast waarna er gewoon weer verder gekeken kan worden.

 

Wie weet hoe we dit kunnen oplossen?

De tv ontvanger en de router zijn beiden al van de stroom geweest om opnieuw op te starten en de software van de tv ontvanger hebben we ook opnieuw geïnstalleerd. Helaas heeft dit niets opgelost.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door TimNic 8 November 2020, 13:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Het is al opgelost!! 

 

In de Thuis app zag ik een onbekend apparaat (local host) verbonden met onze Wifi. Dat bleek onze tv te zijn. Toen realiseerde ik mij dat de problemen begonnen waren vanaf het moment dat wij de tv met de wifi hadden verbonden. Ik heb de verbinding verbroken en de problemen met de glasvezelkanalen zijn er nu ook niet meer.