Vraag

Minder goed wifi bereik met Box 12, afstand maar 6 meter

  • 21 October 2021
  • 4 reacties
  • 246 keer bekeken

Ik heb al meer als een half jaar een V12 en heb gemerkt dat ik zelfs op de bank en dat zijn 3 meter maar 50% ontvangst heb en in de keuken of slaapkamer zelfs helemaal geen bereik heb hierbij spreek ik over 6 meter.

Ik heb de manager proberen te gebruiken maar dat wordt moeilijk als ik in de gang bijna geen bereik heb en in de slaapkamer en keuken totaal niks dus meten werkt niet,

verder ben ik ook niet bereid om extenders en daarbij homeplugs te kopen om ze te verbinden voor eigen kosten te kopen terwijl ik genoeg betaal voor goede service te krijgen.

monteur is thuis geweest om alles na te lopen en kon niks verkeerds vinden in de plaatsing en de aansluiting hij adviseerde mesch maar dat vind ik een te dure aanschaf en vind dat kpn dit moet oplossen.

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@cena Waar hangt het modem ?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @cena, welkom terug! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van tonymelony. Daarnaast is het zeker mogelijk dat als je in een andere ruimte staat, dat het bereik dan minder is. Vooral als er bijvoorbeeld bij de buren, of bij jezelf, veel wifi apparaten bijgekomen zijn, dan moeten al deze apparaten de frequenties delen. Je kunt de Wifi Manager doorlopen en dan dus niet verder lopen dan tot daar waar het wegvalt. Echter is het dan inderdaad mogelijk dat deze adviseert om SuperWifi punten aan te schaffen. Je kunt ook een servicemonteur aanvragen, maar daar zitten ook kosten aan verbonden en ik ga er voorzichtig vanuit dat deze ook wifi versterkers gaat adviseren.

Reputatie 7
Badge +10

Een Box12 moet met gemak meters ver kunnen reiken, uiteraard afhankelijk wat er allemaal tussen zit.

Helemaal op 3 meter behoor je vol bereik hebben op de 5ghz. (Heeft de monteur dit gecontroleerd?)

 

Helpt een goede reset van de Box12?

Met welke apparaten ervaar je het probleem? 1mobiel? 2 mobiels? laptop? Of enkel op 1 apparaat en welke is dat dan precies?

Wellicht de netwerkinstellingen van dat apparaat eens resetten. Dit kan ook vage klachten verhelpen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @cena? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!