Vraag

Na aansluiten 2de tv-ontvanger geeft de eerste foutcode 842

  • 16 April 2024
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Gisteren een nieuwe tv ontvanger voor in de slaapkamer besteld. Aangesloten en het werkte. Vandaag wilde ik in de woonkamer beneden tv kijken, maar daar gaf de tv ontvanger foutcode 842 aan.   Ik wilde contact opnemen met de KPN, maar moest eerst een heel menu door, voordat ik teruggebeld werd. Een vriendelijke mevrouw stond mij te woord. Ik zei dat ik het te toevallig vond dat de ene tv ontvanger het niet deed, terwijl de andere net geïnstalleerd is. Ik heb dit probleem nl eerder gehad. Toen was een tv ontvanger niet geactiveerd. Bij de reset zag ik ook dat er 3 tv ontvangers op mijn adres stonden, terwijl ik er maar twee in bezit heb. Mevrouw van de kpn gaf aan dat het daar niet aan ligt, maar aan de ethernet kabel. Terloops kwam ter sprake dat ik het niet prettig vind om de tv ontvanger te bekabelen. Hiervoor had ik draadloos, maar die moest ik samen met de tv ontvanger terugsturen omdat deze voorheen niet goed werkte. Mevrouw gaf aan dat zij mij deze niet toe kan sturen, maar dat ik deze op eigen kosten moet aanschaffen. Hetzelfde heb ik een aantal jaar geleden gehad met de super wifi punten. Mijn vriend en mijn collega hadden beiden slecht internet, zij kregen gratis wifi punten. Terwijl ik, ook slecht internet, ervoor moest betalen. Ik ben al jarenlang klant bij KPN. Ze hebben net de glasvezelaansluiting aangelegd, maar mijn keuze om weer voor KPN te kiezen zal ik, door de hele gang van zaken, heroverwegen. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u nog een vraag ofzo? Een probleem wat opgelost moet worden?

Vreemde reactie van de klantenservice dat je zelf een decoder moet kopen, dat kan niet eens, KPN verstrekt ze uitsluitend in bruikleen @WendyB1974 .

Foutcode 842 betekent gewoon geen (goede) netwerkverbinding met het modem.

Dat dacht ik ook, maar vanavond is mij verteld dat ze mijn “eigendom” waren en ik ze dus nooit terug had moeten sturen, terwijl ik dat op uitdrukkelijk verzoek van de kpn-medewerker heb gedaan. Ik stuur de tweede ontvanger nu maar retour. De ontvanger beneden werkt nu gelukkig wel weer. 
 

 

Badge +19

Heeft u misschien zo'n apparaat terug gestuurd?

 

Werd er niet gezegd dat de adapter ook terug moest? Daarmee werd de stroomadapter van de ontvanger bedoeld. Niet die 'doorgifte’ adapters.

En als het nog het oude model uit 2011 was, DVS 200 / MT 2360, dan hoef je er niet rouwig om te zijn. Die dingen doen het heden ten dage toch niet meer, want ze zijn onvoldoende ontstoord voor wat er nu op het lichtnet zit.

Bij code 842 is er geen (wifi) verbinding met het modem. Een herstart van de ontvanger kan dit oplossen. Houdt de aan/uit knop op de afstandsbediening ca. 6 seconden ingedrukt en doe de herstart. Dit duurt ca. 15 seconden.

Reageer