Vraag

Na wijzigen abonnement is het Opnemen verdwenen

  • 22 November 2023
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Op vrijdag 10 november ben ik benaderd door een medewerker van de KPN. Deze kon mij een nieuw Alles in een abonnement aanbieden voor een prijs die lager ligt dan mij oude abonnement. De enigste voorwaarden was dat ik van een abonnement dat maandelijks opzegbaar was wordt overgezet naar een abonnement dat jaarlijks opzegbaar is.

Op mijn vraag of alles gelijk bleef zoals mijn oude pakket werd bevestigend geantwoord. De enigste wijziging was het opzegtermijn.

Op maandag 13 november heb ik telefonisch contact gehad met de KPN omdat ik een bevestiging moest geven op een mail die ik nooit ontvangen had. Nadat nogmaals werd bevestigd dat alles gelijk bleef heb ik mijn akkoord gegeven.

Op 20 november is het nieuwe abonnement ingegaan en na de installatie van de KPN box tv+ bleek dat ik geen programma's kon opnemen. Iets wat wel in mijn oude abonnement mogelijk was.

Ik heb de afgelopen week met verschillende medewerkers van de KPN contact gehad zonder een duidelijke oplossing. De eerste medewerker gaf aan dat het opname pakket wel vermeld stond Maar dat ze dit nog niet kon doorvoeren omdat het pakket technisch nog compleet moest worden gemaakt binnen de KPN. De andere medewerker vertelde mij dat dit nergens vermeld staat en als ik dat pakket wil hebben daar voor een extra opdracht moet geven en daar maandelijks voor moet betalen.

Dit kan toch niet waar zijn. Duidelijk is aangegeven dat alles gelijk bleef. Van dergelijke afspraken wordt door de KPN ook een opname gemaakt. Extra betalen is volgens de afspraak toch niet aan de orde.

Ik hoop dat u dit voor mij kan oplossen.

m.v.gr, GPK

*Admin: adresgegevens verwijderd uit openbare post

 


5 reacties

Hoi, wat lastig. Dan zat het er bij je vorige abonnement vast bij in. Alles in één Standaard of Premium dan.

Nu zou het dus wsl (moeten) zijn. 100 Mb/s à € 42,50, 1 (één) ontvanger à € 12,50 en
opnemen à € 4,99. (€ 59,99). Vanaf een tweede ontvanger is opnemen kosteloos. 

Verder: een beller is sneller. De wachtrij op het forum (webcare) voor een kpn moderator is momenteel minimaal 9 dagen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Ik hoopte via het forum iets verder te komen omdat mijn twee telefoontjes met de klantenservice niets hebben opgeleverd. Kan mijn vraag alsnog voorleggen aan de moderator.

m.v.gr, GPK

Kan mijn vraag alsnog voorleggen aan de moderator.

Zoals vermeld komen zij niet eerder dan medio 1 december aan je vraag toe.

Ik was het wachten op een oplossing zat en heb zelf het opnamepakket besteld. Was na 5 minuten geregeld en actief. Niets geen technische update zoals eerder gezegd. Ik voel me flink beetgenomen door de KPN. Met deze extra kosten voor het opname pakket is het voordeel wat ik zou krijgen als ik zou overstappen met behoud van alle pakketten tot het minimale teruggebracht. Er wordt niet eens de moeite gedaan om de gespreksopname terug te luisteren waarin werd aangegeven dat alles gelijk zou blijven. Mijn vertrouwen in de KPN heeft hiermee een flinke knauw gekregen.

Reputatie 7
Badge +10

De enigste voorwaarden was dat ik van een abonnement dat maandelijks opzegbaar was wordt overgezet naar een abonnement dat jaarlijks opzegbaar is.

 

Het oude abonnement was een doorlopend abonnement die dan maandelijks opzegbaar was. Het vast deel had je al gehad.

Het nieuwe abonnement staat het eerste jaar vast, daarna ook maandelijks opzegbaar. 

 

 

Verder slordig dat het opneemgedeelte niet meegenomen is. Je hebt in ieder geval iets voordeel, en wellicht ook nieuwere apparatuur gekregen?

Reageer