Vraag

Nieuwe afstandsbediening type D, kan geen tvcode ingeven?

  • 22 January 2022
  • 11 reacties
  • 232 keer bekeken

Badge

In het batterijvakje zou een D3 of D4 moeten staan om het type aan te duiden maar er staat niets. Volgens de instellingen van de decoder zou ik de stop knop 5 sec in moeten houden en zou de led moeten knipperen. De led gaat helaas niet knipperen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Edwln ,

Bij deze afstandsbediening gaat dat inderdaad niet.Je hebt de ZTE ZXV8001 decoder toch?

Dan gaat instellen op deze manier:

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Edwln,

Als je een zwarte achterkant op de afstandsbediening hebt dan heb je zeker een 4K ontvanger? Dan werkt het een klein beetje anders:

  1. Stap 1.

    Druk op de [MENU-knop].

  2. Stap 2.

    Ga naar "Instellingen".

  3. Stap 3.

    Ga naar "Afstandsbediening instellingen" en volg de instructies op het scherm

Ik hoop dat het lukt, laat het maar weten of het gelukt is of niet. 

Reputatie 7
Badge +22

Voor de 4K ontvanger (Arris VIP5202)

Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1  Samsung

2  LG

3  Sony

4  Philips

5  Panasonic

6  Loewe

7  Grundig

8  Sharp

9  LTC

0  Hisense

 

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.

Badge

Hoi Martijn, Ik ben nu niet bij de gebruiker en kan nu niet zien welke decoder het is. Als ik die standaard beschrijving https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

volg dan kom ik uiteindelijk uit op het 5 sec indrukken van de stop knop en dit werkt niet. Deze nieuwe afstandsbediening is anders dan die van de standaard instructie.

Vriendelijke groet,
Edwin

Badge

Beste Dennis,
De afbeelding van de afstandsbediening in jouw beschrijving komt niet overeen met die van ons.
Vriendelijke groet,
Edwin

Je moet hem ook op deze manier instellen:

Behalve als je een VIP1853/HMB2260/VIP2952 dan gaat dat niet en heb je de verkeerde afstandsbediening.

Weet je welke van deze je hebt?:

 

Badge

De oude originele AB had een witte achterkant en de nieuwe een zwart. Deze zal er dan niet bij horen maar werkt wel. Alleen moet die TV code erin.

De oude originele AB had een witte achterkant en de nieuwe een zwart. Deze zal er dan niet bij horen maar werkt wel. Alleen moet die TV code erin.

Dat gaat niet lukken ben ik bang.Je hebt de verkeerde afstandsbediening besteld, Je kan hier gratis een nieuwe juiste afstandsbediening bestellen.

Badge

Beste Martijn,

Bedankt voor die link, ik heb een nieuwe besteld. Bij de bestelling blijkt de decoder een Arris VIP2952 te zijn.

Vriendelijke groet,

Edwin

Bij een Arris vip2952 hoort deze afstandsbediening met witte achterkant.

 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Edwln, al aardig wat tips gekregen van de toppers zien ik :slight_smile: Als je de nieuwe binnen hebt, dan kun je die koppelen aan de tv via de instructies zoals beschreven bij de tweede van boven. Ik ben dan ook benieuwd of het is gelukt!