Vraag

Onderbreking van geluid, beeld en blokvorming Interactieve TV

  • 12 December 2021
  • 10 reacties
  • 221 keer bekeken

Reputatie 3

Helaas is de storing die ik had, hikup/onderbreking van geluid weer terug.

Ik ben een paar dagen verlost geweest van dit probleem maar vandaag regelmatig onderbreking van geluid maar nu ook met beeld en veel blokvorming. Ook de melding geen verbinding met modem storingĀ stb-nmc-400. Sinds de vorige storing zijn modem vervangen voor een box 12 , arris 4k vervangen en volgens mij een software reset door kpn.

Ik heb zelf al een keer alle kabels vervangen 8k hdmi kabel en cat6 ethernet kabel.

Aangesloten als volgt: rode meegeleverde ethernet kabel van glasvezel kastje naar modem cat6 van modem naar de arris en 8k hdmi naar de tv en een 8k hdmi van tv naar naar denon reciever de langste kabel is 2 mtr en dat is de cat6 alle kabels zijn doorgemeten en getest. Wat rest er verder nog te doen wat wel opvalt is dat met de box12 mijn wifi slechter is dan met de v10 dichtbij geen probleem maar iets verder weg wel ondanks de 2 superwifi punten mischien zit daar het probleem?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 3

De arris loopt ook vast reageerd nergens meer op led op voorkant is dan ook uit ,geeft 1 keer een rode knipper als ik op tv van de afstandsbediening druk verder geen reactie op welke knop dan ook .

Vandaag weer stb-nmc-400 bij opstarten ,ga nu maar weer eens een fabrieks reset doen kijken wat er gebeurd

Hoi @GorbatjovĀ . Dat klinkt allemaal niet best.

Ik begrijp dat recentelijk alles is vervangen? Was dat naar aanleiding van een vergelijkbare storing?Ā  Heeft die reset nog iets opgeleverd?

(er zit verder geen switch tussen toch?)

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier,Ā de betekenis van de foutcode.

Ā 

Meestal zijn de draadloze verbindingset de boosdoener, maar je hebt vaste kabels begrijp ik.

Je hebt de Arris 5202 begrijp ik.

Een niet juiste switch kan inderdaad ook het probleem zijn.Ā 

Ā 

Welke KPN tv decoder heb je?

Wat is jouw echte downloadsnelheid?Ā zie hier om te meten.Ā 

Je hebt glasvezel, dus op zich moet dat goed zijn.

Ā 

MAAR.

Ik heb ook glasvezel, al meer dan 10 jaar.

Wij hadden nog het oude systeem, max 100/100 (gemeten 94/94 en tv gaat ervan af). is EoF

Ik heb het omgezet naar 200/200 (gemeten 204/214) en de tv gaat er nu niet meer vanaf. (GoF)

Hierna heb ik geen probleem meer met beeldstilstand etc.Ā 

Reputatie 3

Vandaag op onderbreking na geen storing gehad. Het vernieuwen had idd met zelfde storing te maken.Ik heb wel een switch maar niet tussen modem en tv. Verbinding is glas 200/200 snelheidsmeting is rond de 198 zonder vpn en met vpn rond de 193 dus dat is goed. Vpn draait via laptop dus niet op de modem, modem is een box12, ik denk dat het met mijn super wifi te maken heeft, ga eens testen met super wifi uit en wacht dan op modem upgrade zodat het mesh werkt, nu staat wifi op superwifi punt aan maar ook op modem denk dat daar iets niet goed gegaan is want wifi op modem hoort uit te gaan als het eerste sw bekabelt aan modem hangt.Ā 

Reputatie 3

@Joop ik weet wat de code betekend maar waar komt het vandaan? Ā Uit de cat kabel , modem of toch de arris 5202 4k? of misschien het glasvezel kastje zeg het maar ,als monteur zijnde ben ik best wel handig maar hier kom ik ff niet, uit Hdmi en cat kabel kan ik testen maar glasvebinding niet.

Als je de superwifi (tijdelijk) er helemaal tussenuit haalt? Wordt het daar anders van?Ā 

Reputatie 3

Super wifi ertussen uit gehaald en tot op heden geen storing, kijk het nog even een paar dagen aan en wacht op nieuwe software voor de box12 met mesh voordat ik super wifi weer ga instaleren, ik heb op zolder een goede wifi nodig voor updaten software van treinbaan besturing dus xaar wil ik wel weer goede wifi hebben

Reputatie 3

Vandaag geen storingen ,sinds het verwijderen van de super wifi geen storingen meer gehad ,kan iemand dit verklaren?

En wanneer kan ik de update van mijn box 12 ivm met mesh verwachten?

@GorbatjovĀ : Er zijn issues met de firmware.Ā  Ik wil je aanraden om dit topic in de gaten te houden. Hier geven we updates over de nieuwe releases:

Ā 

Reputatie 3

Oke dan wacht ik dat af, helaas wel weer twee keer de stb code gehad en een paar keer geen beeld en geluid en een vastloper, na reset geen problemen meer