Ontevreden over TV app, wanneer krijg ik de nieuwe app?

  • 27 March 2024
  • 9 reacties
  • 136 keer bekeken

Wat zijn de criteria voor de gefaseerde uitrol van de app. Wie bepaalt wanneer je die krijgt, en kan je hier dan geen datum opplakken. Ik zit 3 maanden in het buitenland, en erger mij dood aan de oude app die steeds blijft hangen. Leuk TV kijken is anders. Een ontevreden klant.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Daar doet KPN geen uitspraken over.

Daarnaast is de kans groot dat de nieuwe app geen verbetering bied voor uw situatie. 

Reputatie 7

Welkom op de community @FreddyTV. De uitrol is inderdaad gefaseerd, wie de update wanneer krijgt is voor ons ook niet in te zien. Dat is afwachten, zodra de update beschikbaar is kan je 'm installeren op jouw telefoon en/of tablet. 

Het blijven hangen wat je noemt hoeft niet aan de app te liggen, dat kan ook aan de verbinding liggen. Als de verbinding niet genoeg is, zal de nieuwe app hetzelfde hebben.

Beste Jasper, we hebben hier een uitstekende glasvezel verbinding, dus daar zal het zeker niet aan liggen. En waarom lukt het andere streamingdiensten zoals bvb Netflix om wel storingsvrij en met hoog resolutie beeld hun programmas te streamen?

Netflix is geen live stream. Dat is net even andere koek.

Werken opnames kijken wel via de app?

Reputatie 7
Badge +24

Beste Jasper, we hebben hier een uitstekende glasvezel verbinding, dus daar zal het zeker niet aan liggen. En waarom lukt het andere streamingdiensten zoals bvb Netflix om wel storingsvrij en met hoog resolutie beeld hun programmas te streamen?

Netflix is een veel groter bedrijf wat servers over de hele wereld heeft. Op de achtergrond gebruikt hun app automatisch de server met de beste verbinding. KPN heeft alleen servers in Nederland. 

Bovendien is de app voor Netflix corebusiness. Een goede app is voor hun het allerbelangrijkste. Zonder goede app lopen de klanten weg en zijn ze heel snel klaar. Bij KPN is de app maar bijzaak.

Reputatie 7

Netflix is geen live stream. Dat is net even andere koek.

Dat mag toch geen reden zijn, ook live streams van KPN moeten uiteraard storingsvrij gedistribueerd kunnen worden. Ik denk wel te weten waarom KPN daar regelmatig problemen mee heeft en dan met name op Apple apparatuur. Helaas heeft KPN aangegeven geen intentie te hebben om de buffer te vergroten en dat is mijns inziens wel de oorzaak. De reden die KPN aandraagt is dat live televisie dan geen live televisie meer is maar dat is natuurlijk een drogreden. Wat heb je nu aan "echt" live televisie kijken als dat constant stil komt te staan (bufferen). Nee, dan kijk ik liever met een buffer van 15 of 30 seconden en geef ik daarmee de servers de kans om hickups binnen 15 of 30 seconden te verhelpen.

​​​​​Dat kan dan wellicht vervelend zijn in die spaarse momenten dat de buurman het doelpunt bij voetbal eerder ziet en jij zijn gejuich als spoiler zult ervaren maar dat weegt natuurlijk niet op tegen die andere 99,99% van de tijd die je met een grotere buffer wel storingsvrij zult kunnen kijken.

Ik hoop oprecht dat KPN hier toch echt zeer serieus aandacht aan wil schenken.

Edit:

Overigens lijkt de TV+ app al wel een beduidend grotere buffer te hanteren (+/- 8 seconden) dan de oude TV app (+/- 4 seconden).

Dit heb ik vastgesteld door te kijken hoe lang de uitzending door blijft lopen na het verbreken van de wifi verbinding op mijn Android tablet. Dat is bij de TV+ app dus beduidend langer dan bij de oude TV app.

Reputatie 7

De streams horen inderdaad storingsvrij gekeken te kunnen worden, ook in het buitenland. Toch kan het bij live tv soms voorkomen, dat de buffer niet genoeg is en het beeld gaat bufferen. De TV+ app kan daar, blijkt uit wjb's test, wel een verschil in geven. Je kunt kijken of je de nieuwe versie kunt installeren als je zoekt naar een update in de Play/App Store. Als er voor jou geen update beschikbaar is, is dat nog niet het geval. Het wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt, dan blijft het nog afwachten. 

Reputatie 7

De TV+ app kan daar, blijkt uit wjb's test, wel een verschil in geven.

Het is wel jammer dat de TV+ app volledig crasht als de verbinding niet hersteld wordt voordat de buffer leeggelezen is. Dat is wellicht iets om aan het ontwikkelteam voor te leggen. Daarnaast denk ik dat die buffer nog groter moet kunnen zijn of zelfs instelbaar. Nu lijkt de buffer zo'n 8 seconden aan beeld te kunnen bevatten maar persoonlijk denk ik dat 15 seconden of misschien zelfs 30 seconden nog beter zou zijn.

Reputatie 7
Badge +28

In de appstore (Apple) staat de nieuwe KPN TV app al een aantal weken. Ik moest die app wel zelf handmatig downloaden nadat ik eerst mijn oude app had verwijderd. Ik kreeg toen direct de nieuwe KPN TV app met een + erin. De update ging niet automatisch. 

Reageer