Beantwoord

Ontvanger in standby wordt heet

  • 21 August 2020
  • 17 reacties
  • 901 keer bekeken

Badge

Hoe kan het dat als je tv ontvanger standby staat evengoed loeiheet wordt?!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Soepje 31 August 2020, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum.

 

Welke ontvanger heeft u?

Vul, als u dat nog niet gedaan heeft, uw gegevens in bij uw gebruikers account op dit forum.

Wij, klanten van KPN, kunnen daar niet in kijken.

Moderater wel, zij werken bij KPN.

Ik denk dat uw TV decoder omgeruild gaat worden. 

Badge

Hoe kan het dat als je tv ontvanger standby staat evengoed loeiheet wordt?!

 

Reputatie 7
Badge +20

De TV ontvanger staat niet echt in stand-By.

Hij verbruikt ongeveer ook evenveel. ongeveer 5 watt.

Alleen de video uitgang heeft geen signaal en het lampje staat op rood en nog enkele onderdelen staan uit (dacht ik).

Daarom kan hij 's nacht ook geüpdatete worden. 

Staat hij in een kast, dan kan hij altijd iets warmer worden, koeling is heel belangrijk.

De voedings adapter wordt meestal ook warm.

Maar kokend heet, dat mag nooit. 

Badge

De ontvanger staat op de kast vrij van alles,de witte verf van de kast zelf onder de ontvanger is zelfs helemaal geel verkleurd!

Dat moet niet mogen denk ik,vind het zelfs een beetje gevaarlijk

Reputatie 7

Maar welk type heeft die TV ontvanger nu toch?

Maar welk type heeft die TV ontvanger nu toch?

TS heeft hmb2260 (zie hier)

Geen idee hoe warm die wordt/blijft. Hier een 2952 en die is best warm.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de 2260 en de 2952 en beide worden bij mij niet warm.

Als ik mijn hand erop doet, voelen ze zelfs vrij koud aan en volgens mij hoort dat ook.

Kokend heet is een slecht teken.

Wacht even op een moderater of bel of chat met KPN. 

Badge

Moderators zijn op vakantie denk!🤔

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Soepje. Welkom op het KPN Forum. Het is inderdaad niet de bedoeling dat de tv-ontvanger zo heet wordt. Het lijk mij daarom verstandig om deze ontvanger om te ruilen. Ik heb onze logistieke afdeling gevraagd om een nieuwe toe te sturen. Zodra ik hier een reactie op ontvang kom ik er op terug. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb de 2260 en de 2952 en beide worden bij mij niet warm.

Als ik mijn hand erop doet, voelen ze zelfs vrij koud aan en volgens mij hoort dat ook.

Kokend heet is een slecht teken.

Wacht even op een moderater of bel of chat met KPN. 


Vreemd eigenlijk, hier wordt de 2260 wel behoorlijk warm en staat vrij.
Heb jij het nieuwe software al en werkt deze goed op jouw ontvangers@joop2011 

Reputatie 7

Vreemd eigenlijk, hier wordt de 2260 wel behoorlijk warm en staat vrij.

Dat is inderdaad een bekend iets, de TV ontvangers van KPN gaan helaas nooit in standby en blijven dus gewoon op volle kracht stroom verbruiken en warmte produceren.

Ik heb met een CDN kernthermometer de temperatuur van de bovenzijde van onze HMB2260 gemeten en die komt op 37°C uit. Dat is niet kokend heet, maar wel behoorlijk warm.

 

Reputatie 7
Badge +10

Vreemd eigenlijk, hier wordt de 2260 wel behoorlijk warm en staat vrij.

Dat is inderdaad een bekend iets, de TV ontvangers van KPN gaan helaas nooit in standby en blijven dus gewoon op volle kracht stroom verbruiken en warmte produceren.

Ik heb met een CDN kernthermometer de temperatuur van de bovenzijde van onze HMB2260 gemeten en die komt op 37°C uit. Dat is niet kokend heet, maar wel behoorlijk warm.

 

 

Ze kunnen behoorlijk warm worden inderdaad.

Ik zat me hardop af te vragen of dit iets met de traagheid te maken had mbt de nieuwe firmware of het plots herstarten van de decoders (een mogelijkheid die in me op kwam, maar denk het bij nader inzien toch niet ) 

Arris 2952. Net gemeten. Heetste plek ( 2 cm v.d. standby knop af): blijft schommelen tussen 35.9 en 36.1°C . Intern dus warmer.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de nieuwste software op beide staan.

Met de rug van mijn hand gemeten en het voelde ok aan.

Dus koeler dan mijn lichaamstemperatuur dus.

Maar ze draaien inderdaad continue op volle energie, helemaal mee eens.

Maar koken heet mogen ze zeker niet worden. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Soepje. Welkom op het KPN Forum. Het is inderdaad niet de bedoeling dat de tv-ontvanger zo heet wordt. Het lijk mij daarom verstandig om deze ontvanger om te ruilen. Ik heb onze logistieke afdeling gevraagd om een nieuwe toe te sturen. Zodra ik hier een reactie op ontvang kom ik er op terug. 

Ik heb niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat je via een andere weg jouw tv-ontvanger hebt omgeruild. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je.

Badge

Hallo,

Ik heb netjes een andere ontvanger gekregen van KPN en die voelt een stuk koeler aan!! Goed geregeld:) BVD

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo,

Ik heb netjes een andere ontvanger gekregen van KPN en die voelt een stuk koeler aan!! Goed geregeld:) BVD

Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden.