Vraag

Ontvanger via cinemaset aansluiten

  • 20 August 2020
  • 17 reacties
  • 167 keer bekeken

Ik heb een Sony home cinema set DAV TZ135 en krijg m niet aangesloten op de arris mini tv ontvanger. Er zit echter geen audio aansluiting om het aan te sluiten die ik voorheen bij Ziggo ontvanger wel erop had... dat was een groene audio ingang. Ik hoop dat de foto's ook meegestuurd worden zodat het wat duidelijker wordt wat ik bedoel. Ik zie zelf namelijk Maar 1 foto

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Ik krijg geen foto's meer toegevoegd heel raar. Snap er niks van...ik ben overigens nieuw hier 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @SandraVelserbroek,

Je hebt hier denk ik een toslink kabel voor nodig. 
 

 

Mijn dvd speler heeft geen ingang voor de toslink kabel alleen voor antenna en zo'n gele aansluiting naast de rood witte vd tulpstekker. En nog een USB ingang. Ik krijg ook geen foto meer toegevoegd dan kon ik het laten zien

Reputatie 7
Badge +10

Mijn dvd speler heeft geen ingang voor de toslink kabel alleen voor antenna en zo'n gele aansluiting naast de rood witte vd tulpstekker. En nog een USB ingang. Ik krijg ook geen foto meer toegevoegd dan kon ik het laten zien


Probeer te scrollen bovenaan en niet in het veld waar je typt. Dan moet het lukken om een afbeelding in te voegen.

 

Geen flauw idee wat daarmee bedoeld wordt…

Krijg het niet voor elkaar als ik rechtsboven bij bericht op afbeelding klik

https://www.bol.com/nl/p/sony-dav-tz135-5-1-home-cinema-set/9000000011228217/#modal_open

Ik geef het op met afbeeldingen of iets dergelijks toevoegen wordt een puinhoop zo met zoveel berichten 

Reputatie 7
Badge +10

Ok, is er een onderdelen winkel in de buurt?

Hier kun je (uitleg) vragen om een toslink kabel naar jack kabel omvormer.

Dat is een klein apparaatje zodat je het kunt aansluiten zoals het was

Oké bedankt ik ga daar zaterdag even heen want die zit niet in de buurt hier in het dorp. Ik neem de foto's dan wel mee

Bedankt voor de reacties en geduld 

Reputatie 7
Badge +10

Oké bedankt ik ga daar zaterdag even heen want die zit niet in de buurt hier in het dorp. Ik neem de foto's dan wel mee

Bedankt voor de reacties en geduld 


Geen probleem! Graag gedaan. 

Laat je weten of het is gelukt?  

Anders gil nog maar een keer, er is voldoende hulp van klanten zoals ik :-) 

Ja is goed...ik probeer zaterdag maar of het lukt geen idee want moet morgen dagbehandeling maag darmproblemen dus kan ook volgende week pas worden.

Reputatie 7
Badge +10

Geen probleem, neem de tijd. We lezen het wel.
Sterkte alvast. 

Reputatie 5
Badge +6

Voor de helpers op dit forum. De Sony heeft deze aansluitmogelijkheden:

 

Reputatie 7
Badge +10

Voor de helpers op dit forum. De Sony heeft deze aansluitmogelijkheden:

 


De Arris 5202 ontvanger heeft helaas geen analoge aansluiting. Alleen optisch en hdmi. De Ziggo ontvanger had dit (waarschijnlijk) wel. 

Vandaar het advies voor een converter. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi allemaal. 

Zo te zien gebruikte de topic starter hiervoor een 3.5 mm jack → 2 tulpjes kabel die daarna op aansluiting 3 van de home cinema werd aangesloten. 

Wat ze nu nodig heeft is een omvormer om het digitale geluid om te zetten naar analoog, en dan met een tulpkabel aan te sluiten op de dvd speler. 

Concreet is er het volgende nodig. 

1x toslink optische kabel.  Dit gebruik je om de omvormer aan te sluiten op de televisieontvanger. 

1x omvormer. 

1x tulpkabel om vanaf de omvormer de home cinema aan te sluiten. Op de omvormer hierboven kan ze ook de 3,5 mm groene kabel naar 2 tulpjes worden gebruikt die ze al heeft. 

 

De kabels en omvormer hoeven niet van die website gekocht te worden, dient als voorbeeld en heb daar ook geen aandelen in. Een elektronische zaak hoort dit snel te herkennen, bijv. Expert, Media Markt, etc. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

@SandraVelserbroek, is het gelukt?

Nog niet ik ben nog herstellen van behandeling aan maag...ga het volgend weekend proberen