Beantwoord

Onvoldoende externe opslagruimte op TV+ Box terwijl er nog maar 1.4 GB is gebruikt

  • 23 March 2024
  • 10 reacties
  • 174 keer bekeken

Er is nog maar 1.4GB van de 10GB opslagruimte gebruikt, maar apps willen niet meer installeren of updaten.
Dit op het KPN android TV setopboxje.

Heeft er iemand een idee wat de oplossing is?

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 March 2024, 07:32

Bekijk origineel

10 reacties

Niet of weinig gebruikte apps er afgooien @Tuxxie 

Was het maar zo simpel. Er staan 2 apps op… Spotify en YouTube.

Vandaar ook dat er nog 8,6GB vrij is.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tuxxie ,

Dan kun je een volledige reset van de ontvanger overwegen. 
 

Bron: 

 

Reset via het reset-knopje

Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Naast de gele netwerkaansluiting zit een reset gaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die 7 seconden ingedrukt. 

Het apparaat zal alle persoonlijke instellingen wissen. Je kunt hierna het installatieproces opnieuw doorlopen.

 

Reset via het TV+ menu

Je kunt de box ook via het menu resetten. Dat gaat als volgt:

 

1. Ga naar Instellingen.

 

2. Kies rechts voor Apparaat (Open algemene instellingen).

 

3. Ga naar Apparaatvoorkeuren.

 

4. Ga naar Over.

 

5. Druk op Terugzetten op Fabrieksinstellingen.

Hierna zal de box opnieuw opstarten en zullen alle persoonlijke instellingen gewist worden. Je kunt de installatieprocedure opnieuw doorlopen.

Reputatie 7
Badge +20

Welke app's wil je erop zetten? 

Alleen updates van bestaande (system)apps willen al niet updaten vanwege dezelfde melding.

Een complete factory reset is wel heel erg rigorous. Als dat nodig is, dan deugt het product niet.

Reputatie 7
Badge +20

Alleen updates van bestaande (system)apps willen al niet updaten vanwege dezelfde melding.

Een complete factory reset is wel heel erg rigorous. Als dat nodig is, dan deugt het product niet.

 

Dit heeft niets met kwaliteit van het product te maken.

Helaas gebeurd dit soort dingen vaker met apparaten.

Er is dan iets fout gegaan in de software.

Meestal werkt hij na de volledige reset goed en blijft hij ook goed werken.

Reputatie 7

Alleen updates van bestaande (system)apps willen al niet updaten vanwege dezelfde melding.

Een complete factory reset is wel heel erg rigorous. Als dat nodig is, dan deugt het product niet.

Dit heeft niets met kwaliteit van het product te maken.

Helaas gebeurd dit soort dingen vaker met apparaten.

Er is dan iets fout gegaan in de software.

Meestal werkt hij na de volledige reset goed en blijft hij ook goed werken.

Ook ik ben van mening dat dit iets zegt over de kwaliteit van het product.

Dit zou gewoon niet voor mogen komen op een product dat in zulke enorme getallen ingezet wordt.

Het zal vast en zeker een fout in de software zijn maar uiteraard is ook de software onderdeel van het product.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Ik begrijp jouw opmerking niet.

Want dit soort dingen zijn bekend en komen (helaas) bij veel producten voor (ook als ze in grote batches gemaakt zijn).

 

Natuurlijk is het irritant als het gebeurd, dat begrijp ik ook wel. 

 

En ideaal bestaat niet, dat is een utopie.😉

Dat het veel voorkomt wil niet zeggen dat het mag voorkomen.

We accepteren als consument gewoon veel te gemakkelijk dat je een apparaat moet resetten en opnieuw moet configureren.

Ik werk in de ICT en als ik met dit soort antwoorden naar mijn klanten zou gaan, dan zouden we gauw zonder klanten zitten.

KPN heeft teveel fouten in hun producten zitten.

Het is al erg vreemd dat ze een (zwaar verouderde) setopbox (Arris) leveren met apps die niet werken, omdat het kastje te weinig performance heeft en dan als enige oplossing aanbieden dat je als klant meer moet gaan betalen voor betere apparatuur, zodat hun diensten wel werken.

En dan nog zit je dus blijkbaar met een kastje waar de software ook niet op werkt...

Reputatie 7

... dit soort dingen zijn bekend en komen (helaas) bij veel producten voor (ook als ze in grote batches gemaakt zijn).

En dat is dus wat mijns inziens niet zou mogen of, laat ik het anders zeggen, waar je je mijns inziens als klant niet bij neer zou moeten leggen cq. klakkeloos zou moeten accepteren.

Elke factory reset van wat voor een apparaat dan ook is er wat mij betreft één teveel.

Reageer