Vraag

Oplossing voor foutcode 401-3202 bij KPN online TV kijken

  • 27 December 2021
  • 6 reacties
  • 574 keer bekeken

Badge

De foutcode 401-3202 gaat vergezeld van deze tekst.

Foutcode 401-3202

De oplossing: Ga naar https://tv.kpn.com

Aanmelden met je Abonneenummer en pincode

Ga vervolgend rechtsboven naar je Profiel (poppetje) en kies Instellingen

In de kolom Instellingen vind je onderaan het blok Apparaabeheer en kies hier Beheer apparaten.

Daar loopt het vast, want iedere keer als je een app activeert, telt de database door, totdat deze vol is en dat is meer dan 5 .. ( ..  een stuk of twintig .. )

Hoera… verwijder alle geregistreerde apparaten en begin opnieuw met de registratie van je apparaten met de iTV app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @JanV44! Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is meer dan 5 apparaten tegelijkertijd aangemeld te hebben in de iTV app. Als je met meer dan 5 apparaten kijkt zijn de enige opties via de website deze te verwijderen of op de app zelf uit te loggen na gebruik. Wat je nog wel zou kunnen doen is op een mobiel apparaat naar de website gaan en daar een apparaat afmelden. 

Badge

Nee Bram, dit is niet je beste antwoord .. ; de app op een telefoon staat altijd actief of je moet hem verwijderen .. als je de app verwijdert, blijft de registratie echter in de database bestaan totdat het ‘mandje’ vol is. Er kunnen meer dan 5 registraties ( tot wel 25 stuks) in de database; dan pas krijg je de pop-up dat je niet meer kan inloggen omdat er meer dan 5 apparaten zijn aangemeld. In mijn geval is er aangemeld met slechts een en dezelfde iPads7,3 en verder niet. Na 25 keer is het mandje vol en komt de popup, waarvan inhoudelijk de informatie tot niets leidt. .. en di e25 keer opnieuw aanmelden is nodig omdat de  app zich voortdurend  verslikt in de datum en op gisteren terugvalt.

Succes

JanV

Reputatie 7
Badge +17

@JanV44 dan heb ik je initiële vraag inderdaad niet goed begrepen. Zoals ik het dus begrijp ziet de iTV app jouw iPad als een nieuw apparaat en stroomt daarmee de lijst vol? Zou je als dit zo is je profiel in kunnen vullen en specifiek laten weten op welke IOS versie je iPad draait? Ook zou ik je willen vragen om de app geforceerd af te sluiten na het gebruik om te kijken of dit voorkomt dat er een nieuwe registratie wordt aangemaakt. Laat het hier even weten als je je profiel hebt ingevuld en ik ga voor je aan de slag om te kijken of we de oorzaak van het probleem voor je weg kunnen nemen. 

Badge

Dag Bram, .. het wordt al beter ;-)

De iTV app (op de iPad of iPhone) onthoud de laatste aangemelde status (goed of fout) en wel onafhankelijk of de registratie van dat apparaat nu wel of niet in de database voorkomt.

Met een lege database zegt de iTV app dat er al meer dan 5 registraties zijn … ;-) als je je wil aanmelden met de reeds aanwezige app. op de iPhone. 

Als je op enig apparaat de iTV app verwijderd, communiceert de app dit niet met de database, want als je inlogt op je account staan de beide registraties er nog gewoon in. De iPhone is er nu af en zie ..

iPhone13-iOS 15.1.1 iPad Pro 15.1

 

Reputatie 7
Badge +17

@JanV44 ik heb het voor je doorgezet naar de technische dienst. Deze gaan het voor je oplossen of telefonisch contact opnemen als er nog verdere vragen ontstaan tijdens het onderzoek. Dit omdat je met een lege registratielijst gewoon direct aan de slag moet kunnen zonder daarbij de foutmelding te krijgen. Ik zou nog wel willen aangeven dat het verwijderen van de app inderdaad een apparaat niet uit die lijst haalt. Dit gebeurt alleen als je deze via profielen bij apparaatbeheer weghaalt of dit doet via tv.kpn.com. 

Badge

Dank je Bram, als die mannen nu slim zijn, dan passen ze de tekst van de foutmelding aan en zetten ze het tv.kpn.com adres er in als:”Verwijder eerst een apparaat via de website https://tv.kpn.com of ...”

Daar kan je als gebruiker iets mee

Grt

JanV