Beantwoord

Opname ingepland via app niet zichtbaar op TV+

  • 8 March 2023
  • 10 reacties
  • 227 keer bekeken

sinds twee weken gebruik ik de diw7202 settop box van kpn met tv+ abonnement.

Als ik op mijn android mobiel een opname inplan via de kpn tv app geeft deze in de app aan dat er een opname gepland is inclusief het opname icoon.

kijk ik nu in de gids van de diw7202 box op de tv is er geen opname gepland en wordt er ook daadwerkelijk niets opgenomen. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 March 2023, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wbl, als je dus de opname via de app maakt zie je deze niet op de ontvanger. Dat is wel gek. Want je kan de opname wel op jouw telefoon gewoon bekijken?

En als je de ontvanger eens van het stroom haalt, of zelfs reset. Krijg je dan wel de opname te zien? 

Bart bedankt voor je reactie,

ik zal eens kijken of de opname die opgenomen zou worden via de app ook zichtbaar is in de opname van de tv+ box en uberhaupt wordt opgenomen.

laat je wel weten

even een test gedaan.

alle opnames vanuit de tv+ box zijn zichtbaar in de app.

alle op te nemen programma's vanuit de app worden daadwerkelijk opgenomen en zijn zichtbaar bij  "opgeslagen” in de tv+ box en in de app bij “opgeslagen”.

de verwarring ontstaat doordat een geplande opname ,vanuit de app geactiveerd, WEL in de app als opname wordt vermeld, maar in de tv gids van de tv+ box geen vermelding heeft van geplande opname (opname icoon) waardoor je denkt dat er geen opname gepland staat.

wellicht kan dit in een nieuw release van tv+ aangepast worden , was namelijk in interactieve tv wel goed geregeld.

Reputatie 7
Badge +7

---

de verwarring ontstaat doordat een geplande opname ,vanuit de app geactiveerd, WEL in de app als opname wordt vermeld, maar in de tv gids van de tv+ box geen vermelding heeft van geplande opname (opname icoon) waardoor je denkt dat er geen opname gepland staat.

---

Ik heb dit even getest. Ja je hebt gelijk, ik zie het hier ook.

@Bart_Z volgens mij is dit een bug! Want ook na lang wachten, verschijnt het opnameteken in de gids van de tv+ box niet. Dat teken verschijnt pas als je even naar menu Opgeslagen bent gegaan en weer teruggaat naar de gids. Je hoeft daarbij niet naar Gepland te gaan.

mensen dank voor het meedenken.

ik hoop dat KPN deze fout als Bug noteerd en oplost

Reputatie 7
Badge +9

Zie ook deze post van mij in een andere thread. Dus ik hoop idd dat @Bart_Z of @Erik_  dit als Bug doorgeven.

 

Reputatie 7
Badge +20

Gaan wij zeker doen. Bedankt. Hopelijk is het dan snel opgelost. 

Reputatie 7
Badge +7

---

de verwarring ontstaat doordat een geplande opname ,vanuit de app geactiveerd, WEL in de app als opname wordt vermeld, maar in de tv gids van de tv+ box geen vermelding heeft van geplande opname (opname icoon) waardoor je denkt dat er geen opname gepland staat.

---

Ik heb dit even getest. Ja je hebt gelijk, ik zie het hier ook.

@Bart_Z volgens mij is dit een bug! Want ook na lang wachten, verschijnt het opnameteken in de gids van de tv+ box niet. Dat teken verschijnt pas als je even naar menu Opgeslagen bent gegaan en weer teruggaat naar de gids. Je hoeft daarbij niet naar Gepland te gaan.

@Bart_Z Ik heb een aanvulling, want ik heb nog even verder getest.

Dit verschijnsel doet zich niet alleen voor op de tv+ box, maar ook op mijn 5202. Het is dus niet een probleem gekoppeld aan alleen de tv+ box, maar het is een algemeen probleem.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een duidelijk verhaal. Nemen wij mee. 

Reputatie 7

de verwarring ontstaat doordat een geplande opname ,vanuit de app geactiveerd, WEL in de app als opname wordt vermeld, maar in de tv gids van de tv+ box geen vermelding heeft van geplande opname (opname icoon) waardoor je denkt dat er geen opname gepland staat.

Ik heb dit even getest. Ja je hebt gelijk, ik zie het hier ook.

@Bart_Z volgens mij is dit een bug! Want ook na lang wachten, verschijnt het opnameteken in de gids van de tv+ box niet. Dat teken verschijnt pas als je even naar menu Opgeslagen bent gegaan en weer teruggaat naar de gids. Je hoeft daarbij niet naar Gepland te gaan.

@Bart_Z Ik heb een aanvulling, want ik heb nog even verder getest.

Dit verschijnsel doet zich niet alleen voor op de tv+ box, maar ook op mijn 5202. Het is dus niet een probleem gekoppeld aan alleen de tv+ box, maar het is een algemeen probleem.

 

Update hierover, @wbl@Katana321:

Het zou veel impact hebben op de performance van de gids als deze elke keer bij het openen moet checken op nieuwe opnames die via andere app of ontvanger gepland zijn. Daarom doet de gids dit niet automatisch. Pas op het moment dat je naar Opgeslagen gaat, wordt er vanuit de ontvanger contact gezocht met de centrale lijst. En dan wordt de gids geüpdatet met icoontjes.

Het is wel iets waar we naar kijken of dit in de toekomst toch op een of andere manier anders kan, maar is voor nu niet direct een prioriteit gezien de overige dingen waar we aan werken voor zowel de TV+ Box als andere ontvangers.