Beantwoord

Kan mijn opnames niet terugkijken, wel in de app

  • 23 April 2024
  • 10 reacties
  • 133 keer bekeken

Op de tv ontvanger staan niet alle programma’s die ik heb opgenomen. In de app staan ze wel, dus ze zijn wel opgenomen! Allemaal oude opnames van series die ik allang verwijderd had staan er ineens weer op! 

Tv ontvanger al een hele dag van het stroom gehad en een software-update laten uitvoeren, dus daar ligt het niet aan!

Las dat dit veel vaker voorkomt! 

Wat gaat KPN hieraan doen? Is al een paar dagen zo. Heel irritant dit. 

Kan helaas niet streamen van mijn iPad (waar ik de opnames dus wel kan zien in de app) naar mijn tv, want je mag niet streamen van KPN……

icon

Beste antwoord door PeterG 25 April 2024, 11:01

Bekijk origineel

10 reacties

Heb precies hetzelfde, wilde vandaag mijn opgenomen programma terugkijken, kan alleen via app, vanaf 17 maart niets meer zichtbaar

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Meestal helpt het om de KPN tv ontvanger te resetten. 

 

Bij de “oudere” KPN tv ontvangers door de spanning (volksmond stroom) eraf te halen.

Met de schakelaar achterop of stekker eruit voor 2 minuten en daarna laten opstarten.

Voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten.

Ik heb de stroom er al 24 uur af gehad.

Ook al een software-update laten doen.

helpt allemaal niet

Nu moest ik opnieuw inloggen in de app en nu staan de opnames daar daar ook niet meer. Daar staan dezelfde opnames als in de tv ontvanger!  
 

ik vind dit echt heel irritant en ook dat er niks aan gedaan wordt!

Hopelijk is nu niet alles kwijt wat ik had opgenomen!😥

Dan zat je in de app waarschijnlijk in een verkeerd account. Als het nu gelijk is aan de ontvanger is het goed.

Alleen zul je inderdaad de opnames vanuit de verkeerde inlog wel kwijt zijn. Ook zul je e.e.a. even opnieuw moeten plannen.

Nee hoor, hetzelfde account. Ik heb ook maar 1 account!!

De programma’s die er nu staan heb ik ooit (de afgelopen maanden) opgenomen, gekeken en verwijderd. Die staan dus nu weer terug in de opnames. Maar wat ik de laatste twee a drie weken heb opgenomen en nog niet gekeken heb zijn weg. Sommige programma’s staan er nog wel, maar de meeste zijn weg. Heel apart dus. Die er nog staan zijn van series die ik al langer opneem. Maar die ik nieuw op ben gaan nemen zijn weg.

 

Ik heb dat wel vaker dat je zomaar ineens weer moet inloggen in de app, dus dat is niet vreemd. 

Maar op een ander apparaat hoefde ik trouwens niet opnieuw in te loggen in de app en daar zijn inmiddels ook de opnames gelijk aan de tv ontvanger.

 

Bij KPN is waarschijnlijk een storing geweest waardoor alles fout is gegaan. Het zou fijn zijn als KPN alles weer terug zou zetten, ik neem dingen niet voor niks op….. Ik betaal hier ook voor!

De programma’s die er nu staan heb ik ooit (de afgelopen maanden) opgenomen, gekeken en verwijderd. Die staan dus nu weer terug in de opnames. Maar wat ik de laatste twee a drie weken heb opgenomen en nog niet gekeken heb zijn weg.

Ah, nu is het duidelijk. Dat is helaas bij iedereen! Ook bij mij. Was storing. Helaas is duidelijk geworden dat de verloren opnames niet terug geplaatst kunnen worden. 

En de terug gekeerde opnames zul je gewoon weer moeten verwijderen. 

Helaas, ik had al zo een vermoeden!
 

Niet zo fraai, maar er zijn ergere dingen in de wereld!

Vreemd vind ik wel dat na de storing ALLE opnames wel nog te benaderen zin via de iOS en Android apps. De opnames zijn niet weg, staan nog wel op de mobiele omgeving. 

Helaas echter blokkeert met de nieuwe  versie van de app sinds een paar maanden het streamen van opnames, je kunt ze dus niet meer op een TV tonen.

Voor de duidelijkheid, dit is een KPN blokkade. Het streamen vanuit de TV_gids in de app gaat wel goed met de apps. Het ligt dus niet aan mijn WiFI netwerk of de TV’s of de google hubs, Louter de opnamen worden niet gecast. De foutmelding die ik krijg is:  “het laden van de video is mislukt”. Als ik niet probeer te casten kan ik het op kleine schermpje wel de opnamen bekijken.

Andere poging: ook als je het hele scherm dupliceert van iPhone of Android tablet wordt alles gedupliceerd via casten, ook live TV vanuit de gids. Helaas zodra je een opname binnen de app afspeelt wordt het video beeld ineens niet meer doorgegeven via de cast, de rest van het iPhone of tablet beeld wel. De KPN app blokkeert dit!

Kortom, de opnames zijn nog beschikbaar op de mobile omgevingen. Het moet toch mogelijk zijn om deze ook te dupliceren naar de TV omgeving zodat ze hetzij via de STB of via een laptop weer te bekijken zijn?

Mijns inzien kan KPN dit dus wel verzachten en oplossen voor de klanten. Minimaal door het streamen vanuit de apps (weer) toe te staan voor gemaakt opnames

 

Aanvulling op vorige bericht:

Ik had nog een oude telefoon met de oude KPN-TV app. Zojuist gekeken of ik wel via deze aan de opnamen kon. Helaas echter toont deze app dezelfde opnames als de STB en KPN TV: Start.

Blijkbaar kijken de oude en nieuwe app niet naar de zelfde storage omgeving.

Vervolgens viel me op dat niet alle nieuwe opnames geprogrammeerd via de STB, op de nieuwe mobile app te zien zijn! Het blijkt dat enkele oude serieopnames wel opslaan op de STB/TV omgeving, maar niet op de nieuwe mobiele omgeving.

Daarbij staan er op de mobiele omgeving nog opnamen geprogrammeerd, die echter op de STB/TV omgeving niet meer staan. Helaas ontbreekt in de nieuwe TV+ app nog steeds de optie 'Bekijk alles” bij de geplande opnames. 

Ik heb nu geen idee meer wat er wel of niet opgenomen gaat worden en toegankelijk is op welke omgeving….

 

 

Reageer