Vraag

Opnames verdwijnen

  • 9 February 2022
  • 33 reacties
  • 738 keer bekeken

Gemaakte opnames van een serie verdwijnen,meestal een van de b.v. 6  opnames is plots verwijderd.

Op advies van Kpn heb ik serie opname uitgeschakeld,stel opname per uitzending in,doch even goed verdwijnt er een opname v.d 4 of 6.

Zeker al bij 3 programma ,s gebeurt!!!

Gaarne oplossing. Bvd


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @kylian1, ik denk dat ik het niet helemaal begrijp. Ik heb daarom een aantal vragen. Hopelijk snap ik daarna beter wat je bedoelt en kan ik je verder helpen.

  • Zie je de ingeplande opnames niet tussen de geplande opnames?
  • Of mist er een opname in de opgeslagen opnames?
  • Staat de opname ook niet verstopt onder een andere titel?
    • Zelf neem ik bijvoorbeeld Lang Leve de Liefde op. Ik neem deze op als serie. Maar soms mis ik ook een aflevering onder de reguliere Lang Leve de Liefde. De aflevering is dan wel opgenomen. Maar staat onder een nieuw kopje. Heel gek, maar het gebeurt.
  • Mis je de opnames op de tv-ontvanger of in de KPN TV app? 
  • Om welke programma's en zenders gaat het?

Denise,dank voor je reactie,ik mis opnames van Dating quiz 3 v.d 7 of 6     sbs 6

diepe gronden,1 v.d 4       SBS 6

close to me 1 v.d 5 ,serie loopt nog Ned 2.

ze staan ook elders niet opgeslagen,probleem doet zich voor sinds jullie opnames bij elkaar zetten!!!!

Gaarne oplossing,zo heeft opnames bewaren,weinig zin,cq opname programma!!!

Bvd Gr kylian

 

Ps,mis de opnames op de tv ontvanger,gebruik de app niet

Reputatie 7
Badge +17

Wil je eens controleren of je de opname kunt vinden in de KPN TV app of via tv.kpn.com?

Ook in de app zijn ze verdwenen.

Er zijn er alweer weg!!!

Voorheen kon je centraal instellen dat er geen opnames gewist mogen worden,kreeg een bericht,er is te weinig ruimte om programma op te nemen,NU kan dat niet meer,en moet per opname ingesteld worden,TEVENS zeer onduidelijk,een groen en blauw vinkje,welke staat voor NIET wissen???Bvd

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt met het Opnemen Pakket tot wel 6 programma's tegelijkertijd opnemen. Je kunt 200 uur aan programma's opnemen. De opnames zijn maximaal 1 jaar houdbaar.

Na 1 jaar worden opnames automatisch verwijderd. Ook als je het maximum van 200 uur bereikt hebt, worden opnames verwijderd. De oudste opnames worden eerst verwijderd.

 

Je kunt meerdere opnames in 1 keer verwijderen. Dit doe je door op de gele knop te drukken. Je selecteert vervolgens de opnames die je wilt verwijderen. Er komt dan een blauw vinkje voor te staan. Je bevestigt het verwijderen van de opnames door op de rode knop te drukken.

Denise,dus ik kan geen opnames meer beschermen tegen wissen,wat voorheen WEL kon!!!! Kpn reageert pas als ze oplossing hebben,maar hoor niets.Mooie boel,opnames verdwijnen,en pakket betalen.…

Zo wordt de cloud wel kleiner,lees kosten voordeel Kpn!!!

Overweeg weg te gaan als er niet snel een regeling komt.

Reputatie 7
Badge +7

@kylian1 Je kunt net als in het verleden nog steeds opnames beschermen tegen wissen. 

Dank voor je reactie,kun je aangeven hoe??

Bvd

Reputatie 7
Badge +7

Dank voor je reactie,kun je aangeven hoe??

Jazeker.

  1. Ga naar de opnamelijst en dan naar de betreffende opname.
  2. Klik op “Instellingen". Daar kun je het instellen.

Dat heb ik in vorig verhaal met Denise,aangegeven,kan m.i niet

Heb dit uiteraard  zelf onderzocht 

Bvd

Reputatie 7
Badge +7

Dat heb ik in vorig verhaal met Denise,aangegeven,kan m.i niet

Heb dit uiteraard  zelf onderzocht 

Bvd

Voor de zekerheid: de stappen die ik beschreef, zijn de stappen die je moet doen in het menu van de tv-ontvanger.

Reputatie 7
Badge +21

Dat er opnames verdwijnen gebeurd hier ook wel eens.
En het was nog lang geen jaar oud.
Normaal als je tegen 100% vol aan zit, maar zover ben ik nog nooit gekomen.
En de opnames beveiligen tegen wissen kan al een hele tijd niet meer.
Misschien dat de 5202 dit niet kan?
Welke ontvanger heb jullie @Katana321  en @kylian1 ?

Update :
het beveiligen kan wel, je moet de opname eerst aanklikken en dan kun je bij instellingen en het beveiligen.

Nu wil ik eerst koffie met citroencake.

Reputatie 7
Badge +7

-
Welke ontvanger heb jullie @Katana321  en @kylian1 ?

Update :
het beveiligen kan wel, je moet de opname eerst aanklikken en dan kun je bij instellingen en het beveiligen.

Ik heb de 5202 en de 2952.

 

Precies. Dat schreef ik dus.

Dank,ik heb de arcadyan HMB2260 v2

gr

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb zelf geen HMB2260, dus ik kan niet testen of het beveiligen van opnames hierop nog werkt. 

Update :
het beveiligen kan wel, je moet de opname eerst aanklikken en dan kun je bij instellingen en het beveiligen.

Heb je hier nog naar gekeken?

Daar heb ik naar gekeken,zoals eerder gemeld blauw of groen vinkje!!!????

Reputatie 7
Badge +17

Zou je anders eens foto's kunnen maken van wat jij ziet? Dat maakt het makkelijk voor ons om mee te denken.

1

1 foto is al te groot!!!!!!!!

geef mailadres

Reputatie 7
Badge +17

Dan heb je wel een hele grote foto! Misschien kan je de foto comprimeren? Het is handig voor meelezers als ook zij kunnen zien wat jij ziet.

Gr

Reputatie 7
Badge +17

Ah, zo. Ik heb het gelijk even getest. Het vinkje is hetzelfde. Het vakje kleurt alleen groen als je hier op staat. Selecteer je ‘OK’, dan wordt deze groen. Er is geen verschil tussen het blauwe en groene vinkje.

Kun je duidelijker zijn,kan ik hiermee opname

beschermen tegen WISSEN?????

Zo ja,dus iedere opname apart???

Groen of blauw,je gaf eerder een andere uitleg????

Voorheen kon dat centraal.

Reputatie 7
Badge +17

Het blauwe en groene vinkje zijn gelijk. Als je het vinkje ziet, geef je aan dat de opname gewist mag worden bij te weinig ruimte. Wil je de opname beschermen, dan moet je geen vinkje zetten.