Beantwoord

Opnemen glasvezel zender kan alleen terugkijken op tuner.

  • 25 March 2022
  • 14 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb KPN TV Glasvezel, ontzettend tevreden mee, dus geen probleem. Maar...als ik iets opneem op kanaal 664 (RTL4 Glasvezel) zie ik dat niet terug in de webinterface...daar staat doodleuk dat ik slechts 1 opname heb staan, dus terugkijken op een ander apparaat dan de TV is niet mogelijk. Zo is het ook niet mogelijk om op afstand een kwaliteitsopname (namelijk via glasvezel een opname te plannen). Ik heb hier al eens eerder een melding van gemaakt en men zou het gaan aanpassen...helaas ruim een half jaar later nog helemaal geen teken hiervan.

 

Wanneer gaat dit gebeuren? Zou toch echt van deze tijd zijn hoor.

icon

Beste antwoord door PeterG 26 March 2022, 01:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hier heeft @wjb ook wel eens over geklaagd volgens mij...

Reputatie 7

Hier heeft @wjb ook wel eens over geklaagd volgens mij...

Nou nee, ik klaag niet, ik vraag KPN om na jaren van stilte eindelijk eens haar gedane beloften na te komen en HD-"Glas" op 1 te implementeren.

Reputatie 7
Badge +22

@ronvmeijer helaas is opnames plannen en bekijken van HD Glas op een ander apparaat niet mogelijk, ik ben ook bang dat KPN hier geen hoge prioriteit aan geeft. Dit zal er wel mee te maken hebben dat vanaf nu en verder in de toekomst klanten worden aangesloten op glasvezel, want koper wordt in de toekomst uitgeschakeld. En als iedereen glasvezel heeft dan zal dat wel aan het bod komen. Eerder heeft KPN inderdaad verteld dat ze hier aan werken, maar toen was nog niet bekend dat koper zou gaan stoppen. Want in die periode was KPN druk doende om koper op te waarderen om iedereen betere verbinding te krijgen qua Mbit/s. Maar hebben in gezien dat het veel tijd, geld en stroom kost. Dus in de toekomst zal koper uitgefaseerd uitgezet gaan worden. 

Dat nadeel van HDglas is er helaas. (niet via app beschikbaar of zelfs maar opnamen in te plannen)

Heb hier ook vanaf medio april / mei glasvezel. Maar in hoeverre ik HDglas ga gebruiken… Het is wel een redelijk verschil. Ik zie dat als ik Digitenne op de grote tv kijk (biedt dezelfde kwaliteit als HDglas) en als ik bij mijn moeder logeer.

Maar voor lang niet alle programma's hoeft het zo 'spetterend’ te zijn. Talkshows, showbiz nieuws, gewoon nieuws kan allemaal prima via gewone HD.

Voetbal (en andere sport), mogelijk films, en natuurdocumentaires ga ik zeker wel via HDglas kijken.

Het zou voor de app al handig zijn als HD en HDglas gewoon 'gekoppeld’ zouden worden. Dat het via de app dus HD is en via de ontvanger HDglas.

Reputatie 6
Badge +6

Ja, want alle voordelen van het op afstand een opname plannen en het terugkijken wanneer ik iets op de kanalen 6xx terug wil kijken als ik ergens anders ben vervallen dus. Slechte zaak dat het nog steeds niet aangepast is.

Erg jammer en ik hoop dat dit z.s.m. opgepakt gaat worden.

Reputatie 7
Badge +20

Ja, want alle voordelen van het op afstand een opname plannen en het terugkijken wanneer ik iets op de kanalen 6xx terug wil kijken als ik ergens anders ben vervallen dus. Slechte zaak dat het nog steeds niet aangepast is.

Erg jammer en ik hoop dat dit z.s.m. opgepakt gaat worden.

 

Ja dat is een bekend probleem.

Alleen KPN laat het in de la liggen.

Terwijl ze er juist heel veel klanten mee kunnen winnen, omdat ze dan gratis reclame krijgen dat het beeld van KPN goed is.

Ja KPN, het beeld op 661-670 (de originele stream) is echt veel mooier.

En toen 701 etc. vanaf 1 ging, was meteen toegezegd dat dit ook met de HD glas kanalen zou gebeuren.

 

Laatst klaagte een KPN monteur over de bandbreedte als dit ook bij koper zou gebeuren.

Dat vind ik pure onze, want 4K (25MB) gaat wel over koper.

En HD glas is maar 12,5MB

Dus KPN, net zoals ViaPlay in bandbreedte moet investeren, moeten jullie dit zo urgent mogelijk doen voor de kanalen in originele stream en meteen alle kanalen in de originele stream erop zetten. 

Reputatie 6
Badge +6

Als er voor geïnvesteerd moet worden snap ik het wel. Maar de kanalen zijn toch gewoon beschikbaar? Ik maak er geen halszaak van hoor en het is ook zeer zeker geen klagen van mij, maar ik vroeg me gewoon af hoever men hier mee is...niet ver dus 😀

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de vraag (net), wederom, bij de topic updates gezet.

Hopelijk krijgen we nu wel een antwoord en dan natuurlijk liefst een positief antwoord.

Zie ook hier. 

 

Kopie vraag:

---------------------------------------------------------------------------  

Vraagje, wanneer gaan eindelijk de HD glas kanalen naar 1 etc.

Dit is vele jaren geleden toegezegd.

En daar maak je echt heel veel blije klanten mee en je krijgt meteen een goede gratis reclame dat het beeld net zo mooi is als bij Ziggo. 

 

En als je dan toch bezig bent, meteen alle HD kanalen in de originele stream verzenden.

Gecomprimeerd alleen als de bandbreedte te laag is.

Ja ik weet het, je moet dan wel extra in bandbreedte investeren, maar je wind er ook weer klanten mee door de gratis positieve reclame. 😉

--------------------------------------------------------------------------  

Mag ik nog wat vragen hierover? Ik begreep van een collega dat opnemen van de tv met glasvezel helemaal niet mogelijk is. Maar lees ik hier goed dat je dat dan alleen op je tv (op dezelfde tv) kunt terugkijken? Dus niet op bv een 2de tv in huis?

Dank!

Reputatie 7
Badge +20

 Ik begreep van een collega dat opnemen van de tv met glasvezel helemaal niet mogelijk is.

 

Je kan gewoon alles opnemen met de KPN tv decoder.

Alleen de glasvezelkanalen, 661 - 670, kan je niet opnemen en terugzien via ITV app, mobiel, etc.

Dus als je alleen kijkt via de KPN tv decoder, dan is het geen enkel probleem.

 

Je moet wel het volgende hebben:

2 KPN tv decoders

OF

Opname pakket

 

Qua prijs is het gelijk.😉

 

Je kan maximaal 200 uur opnemen en dit blijft voor 1 jaar beschikbaar.

 

P.S.

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoi. Opnames van HDglas kun je alleen kijken via de ontvangers die je hebt. Maar diezelfde zenders zijn ook HD beschikbaar ( 1 t/m 10). De opnamen van die nummers  zijn wel ook via de app en website te kijken. 

Van af de tweede ontvanger is opnemen pakket gratis.

Één ontvanger + opnemen pakket kost hetzelfde als 2 ontvangers. 

@Amyvl 

Mention nog vergeten. Zie bovenstaande reacties. 

Reputatie 7

Opnames van HDglas kun je alleen kijken via de ontvangers die je hebt.

De vraag is hoe lang nog immers er lijken dingen te veranderen.

De opnames van HD-"Glas" zenders worden sinds kort immers getoond op de site.

 

Dank allemaal, ik heb nu Opname in mijn pakket en gebruik een Arris decoder, ik heb er 2.