Beantwoord

Opnemen van belgische zenders sinds 18 april 2024 niet meer mogelijk via iTV app

  • 19 April 2024
  • 9 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 1

Ik kan sinds 18 april 2024 geen programma’s of series meer opnemen van VRT1 en VRT Canvas via de iTV app op de iPad of iPhone. 

Ook blijken alle eerdere opnames van VRT1 en VRT Canvas te zijn verdwenen uit het overzicht van opnames

icon

Beste antwoord door PeterG 19 April 2024, 22:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Die mogelijkheid is er nog nooit geweest, @TonH4Bier. Wel kun je de opnames plannen in de app, maar afspelen kan alleen via de ontvanger.

Dat geldt niet voor alle zenders, van de BBC kan je bijvoorbeeld de opnames wel via de app afspelen.

Reputatie 1

De planning van opnamen van de beide Belgische zenders lukt dus ineens niet meer, kon wel altijd. Afspelen niet, maar daar ging mijn klacht niet over. 

Het probleem dat op Apple in combinatie met de nieuwe app geen opnames gepland kunnen worden van sommige zenders is bekend en heeft de aandacht van het team.

Je bent, hopelijk, dagelijks thuis om vooralsnog daar via de ontvanger te plannen. Dat kan een week vooruit en ook in serie. Ook alleen via die ontvanger kun je tenslotte de opnames kijken van die zenders.

TIP: op een tablet kun je kpn tv benaderen via de browser met http://tv.kpn.com . Dan kun je wél plannen. ;) 

In een ander topic wordt gemeld dat het op Apple apparatuur weer werkt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Maar er stond opnemen...nou ja, ik begrijp wat u bedoelt. En op de ontvanger, staan daar de opnamen wel @TonH4Bier?

NB

Ik lees net de reactie van @PeterG. Dat zal de oorzaak zijn.

Reputatie 1

Ik snap hier iets niet. Tot voor enige dagen geleden kon ik op de vorige versie van de iTV app gewoon opnames plannen. Vanaf do 18-4 ging dat niet meer voor de zenders VRT1 en VRTCanvas op de oude versie dus. Sinds gisteren is er een mega storing in KPN TV. Zowel de nieuwe app werkt totaal niet (je kunt niet inloggen noch via je email-account noch via je abonnementsnummer) als op de TV-ontvanger. Geen hond die er wat van zegt, geen enkele melding van KPN aan de klanten dat er een storing is. Slechte communicatie!!

Ook de tip van Peter om KPN TV via de browser te benaderen werkt ook niet. Omdat er niet ingelogd kan worden. 

 

 

 

Ook de tip van Peter om KPN TV via de browser te benaderen werkt ook niet. Omdat er niet ingelogd kan worden.

Ik bedoelde dus: onder normale omstandigheden. Daar kun je dan wél plannen voor BBC First en de Vlaamse zenders. Via de nieuwe app is er iets geks op Apple.

Reputatie 1

Peter,

 

zojuist de nieuwe app getest. Functioneert goed zo op het eerste gezicht. Alleen moet je even door de diverse menu’s heen om het scherm van portrait naar landscape te kunnen draaien. Een maal in de liggende stand blijft het beeld goed. Verder - een kwestie van performance keuze - is dat de TV gids niet meer in de zenderkolom-lay out kan worden gekozen maar alleen met alle zenders onder elkaar. Vind ik persoonlijk erg onoverzichtelijk. Er ontbreekt ook in de app de mogelijkheid om de instellingen aan te passen naar eigen voorkeur. 

Reputatie 7

Verder - een kwestie van performance keuze - is dat de TV gids niet meer in de zenderkolom-lay out kan worden gekozen maar alleen met alle zenders onder elkaar. Vind ik persoonlijk erg onoverzichtelijk.

Er is naar mijn weten in de TV app nooit een keuzemogelijkheid geweest tussen de verticale of horizontale gids. Ik vind de gids in deze vorm overigens juist veel prettiger. Er staan veel meer zenders op één scherm en daarom ben je sneller bij de uitzending die je wilt kijken.

In een ander topic wordt gemeld dat het op Apple apparatuur weer werkt.

 

Reageer