Vraag

Opnieuw geprogrammeerde series worden ongevraagd opgenomen.

  • 5 November 2020
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo,

Wanneer ik een serie heb opgenomen en afgekeken, verwijder ik alle afleveringen.

Nu worden succesvolle series na 1 of 2 jaar wel eens door een zender opnieuw geprogrammeerd.

Deze opnieuw geprogrammeerde series worden bij mij nu automatisch opgenomen. Dat vind ik irritant, want dit kost mij  opnameruimte en het is elke keer weer een verrassing wat er nu weer ongevraagd opgenomen is.

Hoe kom ik hier van af.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Bij je geplande opnames zijn je serieopnames te zien die op dat moment ook in de gids staan. Het klopt dat een serieopname actief blijft.  Als er onverhoopt een aflevering wordt gemist, of je verwijdert er zelf een (of meerdere), dan zal de eerstvolgende herhaling van die aflevering worden opgenomen.

Gecombineerd met het feit dat een ingeplande serieopname dus alleen zichtbaar is als er een nog op te nemen aflevering in de gids staat, betekent dit dat je een serieopname alleen kunt annuleren voor de laatste aflevering is opgenomen. Of door individuele afleveringen te verwijderen en hem dan te verwijderen als er herhalingen worden opgenomen.

Reputatie 7
Badge +7

Bij je geplande opnames zijn je serieopnames te zien die op dat moment ook in de gids staan. Het klopt dat een serieopname actief blijft.  Als er onverhoopt een aflevering wordt gemist, of je verwijdert er zelf een (of meerdere), dan zal de eerstvolgende herhaling van die aflevering worden opgenomen.

Gecombineerd met het feit dat een ingeplande serieopname dus alleen zichtbaar is als er een nog op te nemen aflevering in de gids staat, betekent dit dat je een serieopname alleen kunt annuleren voor de laatste aflevering is opgenomen. Of door individuele afleveringen te verwijderen en hem dan te verwijderen als er herhalingen worden opgenomen.

@Vikash  In het nieuwe menu gaat dit toch sinds een van de laatste updates anders? 

Reputatie 7
Badge +21

@Katana321 Je hebt gelijk, er wordt inderdaad sinds de laatste update meer getoond bij geplande opnames. @BertBruin Heb je al gekeken of deze opnames al zijn verwijderd uit de lijst met “geplande opnames”? Je kan deze lijst benaderen door in het [menu] naar “opnames” te gaan en daar te kiezen voor “Gepland”