Vraag

Optieknop witte afstandbediening werkt niet

  • 20 June 2020
  • 8 reacties
  • 237 keer bekeken

De optieknop op de witte afstandbediening doet niets.

Wel zie ik het lampje knipperen op de Arris box.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Golden,

De optie knop is in de nieuwe software nergens meer aan gelinkt. Als je een beetje geluk hebt zal de mini gids nog openen. Er is verder aan jouw kant niks mis ;).

Kun je daar an alleen in via de afstandbediening van de tv zoals ik nu doe.

Wij hebben een Samsung qled

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Golden,

Deze hele knop heeft in geen doel meer in de nieuwe software. Zie het maar zo dat een commando vanaf een afstandsbediening in de software ergens aan gekoppeld moet worden, en dat is niet langer zo. Misschien dat deze knop in de toekomst nog een functie gaat krijgen. Daar zal de afstandsbediening van je tv zelf los van staan ;).

Duidelijk. Echter zijn er nog een hoop instellingen die je met deze knop direct op kom roepen. Met name beeld en geluid opties.

Zoals.  Dynamisch, koel, warm beeld. Enz.

In een soort snelmenu.

Deze kan ik dus nu alleen maar bereiken met de Samsung afstandbediening

Reputatie 7
Badge +16

Dat was mij niet bekend inderdaad, al moet ik zeggen dat ik in de oude software deze knop nooit actief gebruikt had. Totdat ik op de nieuwe software een kleine 2 maand geleden is geprobeerd had welk doel deze knop had, schijnbaar niks meer in de nieuwe software. Ik vermoed dat deze knop in een later stadium nog wel een doel krijgt. 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Golden. Dus als ik het goed begrijp kon jij dingen als dynamisch, koel, warm beeld instellen via onze witte AB? Dat zijn toch instellingen van de tv zelf, en niet van de tv-ontvanger. Als je dat kon bedienen was dat waarschijnlijk een happy little accident. Wel zonde als dat niet meer kan. Of ik begrijp het niet helemaal goed, dat kan ook.

Reputatie 7
Badge +16

De options knop heeft wel weer een nieuwe functie gekregen in de huidige update, dus nu kun je met zowel de options knop als met de blauwe knop snel schakelen naar een andere eigen zenderlijst. 

als deze knop niet meer relevant is idee hem zo te koppelen dat teletekst verschijnt in 1 handeling

en niet zoals nu teletekst plus 888