Beantwoord

optische aansluiting Marantz mcr-511 met ArrisVIP5202

  • 26 November 2020
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Om de radiozenders rechtstreeks  van de Arris via de optische uitgang naar mijn Marantz mcr-511 te sturen heb ik keurig een optisch kabeltje tussen die twee aangebracht.

Op de marantz kies ik nu de aux optical in de hoop op geluid.

Helaas noppes.

Wat doe ik verkeerd ?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 2 December 2020, 13:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Superboer. Welkom op het KPN Forum. Wat vreemd dat je niets hoort. Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat op dezelfde manier aan te sluiten op jouw versterker? Dan weten we gelijk of het probleem in de tv-ontvanger of versterker zit. 

Ik ken deze versterkers zelf niet, maar heb je andere invoerkanalen getest? @PeterG Heb jij misschien een idee?

Van de radiokanalen zou je zeker geluid moeten hebben.

Deze versterker kan uitsluitend PCM STEREO verwerken. Let er dus op dat de optische uitgang van de kpn ontvanger op “stereo” ingesteld staat en niet op Dolby. Want anders krijg je op tv-zenders met Dolby (en dat zijn sowieso de eerste 19 tv zenders) geen geluid uit de versterker.

Zie pag. 20 van de gebruikershandleiding van je versterker:

Lineaire PCM-signalen met een samplingfrequentie van 32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz, 88,2 kHz, 96 kHz, 176,4 kHz of 192 kHz kunnen worden ingevoerd in het toestel.

Voer geen andere signalen in dan lineaire PCM-signalen, zoals Dolby digital, DTS, AAC enz. in dit toestel. Dit kan ruis veroorzaken waardoor schade aan de luidsprekers kan ontstaan

Instelling op de tv ontvanger menu → instellingen → geluid → tabje optisch: geluidsprioriteit <stereo>.

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je info.

Het werkt nu inderdaad.

Gr.

Einar