Beantwoord

Oude TV koppelen aan VIP5202

  • 28 December 2020
  • 4 reacties
  • 131 keer bekeken

vandaag de de digitale TV box gekregen VIP5202. Helaas geen scart aansluiting. Wat is de beste oplossing om deze aan te sluiten? Verloop kopen van HDMI naar scart en welke zal dat moeten zijn, of KPN vragen een box te sturen die scart aansluiting heeft.

icon

Beste antwoord door Rob-Eagle 3 January 2021, 18:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +12

vandaag de de digitale TV box gekregen VIP5202. Helaas geen scart aansluiting. Wat is de beste oplossing om deze aan te sluiten? Verloop kopen van HDMI naar scart en welke zal dat moeten zijn, of KPN vragen een box te sturen die scart aansluiting heeft.

Dat laatste NOOIT doen!!!!!

Je krijgt dan een HMB2260 of wwn VIP 2952...en geloof me...dat wil je echt niet!

Er zijn converters te koop (rond 15-20 euro) maar dat blijft behelpen. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar overweeg toch eens om een tv met HDMI te kopen. De 5202 is de beste ontvanger die je nu kunt hebben (ik heb er 2). Deze ontvangers zijn geschikt voor UHD (4K tv) en dat werkt niet met een Scart. Eigenlijk is een Scart niet meer van deze tijd en komt je beeld ook echt niet ten goede..

Dank voor je advies, ik kijk echter niet zo vaak tv boven dus 4K is niet nodig. Wellicht op termijn wel. Waarom is de converter behelpen? Is het beeld minder of werken de functionaliteiten van de box niet?

Badge +12

Dank voor je advies, ik kijk echter niet zo vaak tv boven dus 4K is niet nodig. Wellicht op termijn wel. Waarom is de converter behelpen? Is het beeld minder of werken de functionaliteiten van de box niet?

Het is eigenlijk een pleister plakken. Wat wel en niet kan weet ik niet maar voor €15 zou je het in ieder geval kunnen proberen. Als het werkt is het prima en anders stuur je hem terug. De functionaliteiten van de box zullen gewoon werken. Dat staat daar los van. 

inmiddels tv aangesloten vi HDMI scart omvormer, zeer acceptabel beeld voor die oude TV en ook Netflix werkt prima. Thx voor de support.