Beantwoord

Pay per view voor Formule 1 nadat de race is geweest

  • 19 August 2020
  • 8 reacties
  • 350 keer bekeken

Nadat ik afgelopen zondag (16 augustus) de formule 1 race niet live kon kijken werd mij deze optie geboden middels pay per view. Die heb ik aangeklikt, dat kost mij €6. Vervolgens blijkt dat ik deze race helemaal niet kan kijken omdat de betreffende zender alleen live kijken ondersteunt. Nu zit ik met het probleem dat ik iets heb gekocht wat niet kan worden geleverd. Hoe kan het zijn dat er uitzendingen worden aangeboden die niet kunnen worden geleverd? Kan ik een niet geleverde aanschaf terugdraaien, of wordt deze al automatisch niet gefactureerd? Dank voor uw meedenken.   

icon

Beste antwoord door PeterG 21 August 2020, 01:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@MartijnvdE Wat vervelend dat het niet gelukt is om de race terug te kijken. Het is inderdaad vreemd dat je iets kan aanschaffen dat je niet kunt gebruiken. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken hoe dit zit. 

Reputatie 7
Badge +15

@MartijnvdE Heb je de race overigens besteld voordat de race ging beginnen of werd de mogelijkheid nog geboden nadat de race al bezig was?

De race heb ik besteld nadat deze was verreden. Race was om 1510, pay per view transactie was rond 1745. Gegevens zover als nu mogelijk ingevuld. 

Wie adviseerde je ná de race nog live sport on demand te gebruiken? Toch niet de telefonische helpdesk? Dan zijn ze nog d*mm*r dan ik dacht.

Tja, het heet Live sport on demand. Naderhand kijken kan niet. Als je het na de race huurt kun je dus alleen de nabeschouwing kijken. (er is geen Begin Gemist bij live sport on demand). Dan weet je dat vast voor de volgende keer (volg. race 30 augustus om 15:10 dus voor 15:10 uur huren en live kijken.)

Hoe kan het zijn dat er uitzendingen worden aangeboden die niet kunnen worden geleverd?

De live sport on demand uitzending is van 13:30 tot 19:45. Gedurende die tijd kan het ook gehuurd. Al ben je voor het hoofditem na de wedstrijd wel te laat natuurlijk.
De race is van 15:10 tot uiterlijk 17:10 dus tijdens dat tijdsframe moet je voor de buis zitten.

Ik bestelde de live race rond 1745. Toen stond er in beeld dat deze wedstrijd was afgelopen. Andere info was dat het de race zelf betreft, tussen 1500 en 1700. Op basis van alle informatie kon ik niet anders dan de indruk hebben dat ik door deze bestelling de race integraal zou kunnen bekijken / terugzien. 

Reputatie 7
Badge +15

@MartijnvdE Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik zie dat @PeterG je van het juiste antwoord heeft voorzien. In dit geval breng ik uit coulance 6 euro in mindering op de volgende factuur, dit is uiteraard eenmalig en bij wijze van uitzondering!

De factuur verminderen is natuurlijk fijn, maar wat blijft staan is de vraag of KPN iets kan aanbieden dat niet kan worden geleverd. Er zullen vast meer mensen zijn die willen dat dat niet mogelijk is. Gaat u hieromtrent stappen zetten om dat in de toekomst onmogelijk te maken? Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +15

@MartijnvdE In principe wordt er niet iets aangeboden wat niet kan worden geleverd. Ik ben met je eens dat de race niet meer gekeken kan worden echter zullen sommige mensen de nabeschouwing van de race willen kijken en hier 6 euro voor willen betalen. 

Voor de rest klopt de reactie van @PeterG 

De live sport on demand uitzending is van 13:30 tot 19:45. Gedurende die tijd kan het ook gehuurd. Al ben je voor het hoofditem na de wedstrijd wel te laat natuurlijk.
De race is van 15:10 tot uiterlijk 17:10 dus tijdens dat tijdsframe moet je voor de buis zitten.