Beantwoord

Plex app toevoegen aan apps digitale ontvanger TV

  • 30 January 2020
  • 21 reacties
  • 2346 keer bekeken

Hi,

Ik heb sinds kort een Plex server draaien op mijn PI 4
Nu is mijn vraag is het mogelijk om Plex toe te voegen aan de apps op de KNP digitale ontvanger?

Ik heb nog ouderwetse non-smart TV's en ik wil niet voor elke TV een chrome-cast aanschaffen.

Alvast bedankt,

 

Sybrand

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 1 February 2020, 17:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @MrWeaved en welkom op het forum! Het is helaas niet mogelijk om zelf apps toe te voegen aan onze TV ontvangers. Ik zal je idee voor de Plex app doorzetten, maar ik verwacht niet dat deze op korte termijn toegevoegd zal worden aan de apps op de ontvanger. Mocht je dus binnenkort Plex willen kijken op je TV, dan raad ik je toch een Chromecast aan. Een alternatief is ook om een laptop of PC op één van de TV's aan te sluiten met een HDMI kabel, mocht je op meerdere TV's tegelijkertijd willen kijken. Zo kun je de Chromecast heen en weer wisselen naar de TV waar je op dat moment op wilt kijken en voor de extra kijker kun je dan de laptop of PC gebruiken. :slight_smile:

Plex en Chromecast is geen beste optie. De chromecast zal namelijk veel moeten transcoderen, dit is zwaar voor de plex server.

 

De arris 5202 is echt een krachtige setupbox, is toch zonde eigenlijk dat hier geen plex op beschikbaar is. Dan maakt kpn in mijn optiek een gouden move.

 

4k iptv

plex als media client software 

fantastisch

 

in belgie leveren ze nu een apple tv 4 mee met abonnementen.

Reputatie 4
Badge +5

Pi 4?? Wat is dat rasperig pi 4 ? Kijk dan naar een krachtiger systeem heb zelf oude laptop gebruikt

Reputatie 7
Badge +24

Plex en Chromecast is geen beste optie.

Plex en Chromecast werken prima. Maar een raspberry pi is gewoon geen goede hardware. Je zult wat zwaarders op moeten zoeken.

 

Plex en Chromecast is geen beste optie.

Plex en Chromecast werken prima. Maar een raspberry pi is gewoon geen goede hardware. Je zult wat zwaarders op moeten zoeken.

 

Voor lichte videos, zodra je 4k gaat bekijken dan trekt een chromecast het gewoon niet. Sterker nog een chromecast heeft als plex client weinig support voor codecs dus je plex server moet veel transcoderen. Kortom een chromecast als client is niet best.

Reputatie 4
Badge +5

Of je moet 4K versie van chromecast kopen is rond 80 euro

Of je moet 4K versie van chromecast kopen is rond 80 euro

Heb ik. Maar je kunt ook het plex forum erop nalezen, tis gewoon ruk.

ik heb een apple tv 4k icm plex en een nas en werkt perfect. Voor 4k wordt een apple tv 4k of een nvidia shield, beslist geen chromecast (voor een simpele 720p video prima btw).

KPN, voeg aub de Plex applicatie toe....

Reputatie 7
Badge +25

Helemaal eens. Zelf ook groot fan van Plex. Is wel eens vaker intern doorgeven, alleen weet ik niet of dit gaat gebeuren. Het is niet zo dat wij zomaar hun app mogen/kunnen implementeren.

Helemaal eens. Zelf ook groot fan van Plex. Is wel eens vaker intern doorgeven, alleen weet ik niet of dit gaat gebeuren. Het is niet zo dat wij zomaar hun app mogen/kunnen implementeren.

Goed om te horen dat er wel naar gekeken wordt. De integratie van de huidige apps op de kpn ontvanger is al helemaal top! Maar ik heb het idee dat er maar 3 of 4 apps echt veel gebruikt worden. De PLEX app lijkt mij een stuk waardevoller dan de games etc. We hebben allemaal een kpn ontvanger beschikbaar bij elke tv. Hiernaast is PLEX, net als KPN een serieus bedrijf. Er is veel software gelijkwaardig aan PLEX, maar PLEX neemt het erg serieus met ondersteuning voor alle grote platformen. Voor Nederlandse begrippen moet KPN hier natuurlijk bij willen horen.

Helemaal eens. Zelf ook groot fan van Plex. Is wel eens vaker intern doorgeven, alleen weet ik niet of dit gaat gebeuren. Het is niet zo dat wij zomaar hun app mogen/kunnen implementeren.

Is hier al meer nieuws over? Komt Plex of niet?

Reputatie 7
Badge +25

Helemaal eens. Zelf ook groot fan van Plex. Is wel eens vaker intern doorgeven, alleen weet ik niet of dit gaat gebeuren. Het is niet zo dat wij zomaar hun app mogen/kunnen implementeren.

Is hier al meer nieuws over? Komt Plex of niet?

Nee, hier is geen sprake van. Zie het eerlijk gezegd ook niet heel snel gebeuren.

Reputatie 1

Is er inmiddels (2 jaar sinds laatste bericht) wellicht al meer zicht op Plex integratie in de KPN boxen? 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, op dit moment is daar verder geen nieuws over en ook geen plannen om dit uit te rollen. 

Reputatie 1

Jammer. 

Heb ik goed begrepen dat het wel geïnstalleerd kan worden op de TV+ box? En zo ja, is de play store op die box de Android TV Play Store? Of de "gewone" Play Store? 

Google Play Store 

Ik zie alleen deze als dat 'm is.

 

Reputatie 1

Dat is hem inderdaad. Maar er zijn twee smaken van de Plex app. De ene is voor gewone Android (telefoons, tablets, etc). En de andere voor Android TV. 

De eerste is gericht op touchscreenbediening (wat dus niet werkt met een afstandsbediening). En de tweede op bediening met een afstandsbediening.

Hetzelfde als Netflix eigenlijk. Die heeft dezelfde twee versies van de app. 

 

Dus mijn vraag is eigenlijk:

Draait op de KPN+ box Android, of Android TV? Ik neem aan het laatste, aangezien anders de meeste apps niet te bedienen zouden zijn. Maar ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid.

 

En ohja, kan ik eigenlijk met mijn huidige "12 maanden gigabit internet + tv voor 35 euro/maand" deal upgraden naar een KPN+ box? Of vervalt dan de actie en betaal ik vanaf dan de reguliere abo prijs? 

Reputatie 7
Badge +24

En ohja, kan ik eigenlijk met mijn huidige "12 maanden gigabit internet + tv voor 35 euro/maand" deal upgraden naar een KPN+ box? 

Nee, dat kan niet. U zult eerst uw huidige jaarcontract uit moeten zitten. Zolang dat jaarcontract niet is afgelopen kan er helemaal niks.

Reputatie 1

Bedoelt u dat het helemaal niet kan? Of dat de prijs dan simpelweg (flink) omhoog gaat? Ik dacht dat upgraden naar een duurder abo wel kon. Alleen omlaag niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Bedoelt u dat het helemaal niet kan?

Het kan gewoon helemaal niet. Eerst moet uw jaarcontract afgelopen zijn.

Of dat de prijs dan simpelweg (flink) omhoog gaat? Ik dacht dat upgraden naar een duurder abo wel kon. Alleen omlaag niet. 

Dat is bij andere providers soms. Niet bij KPN. 

De box draait op Android-TV. @Potentiële_KPN_klant 

Via de Play Store op de box zijn ook alleen de apps daarvoor beschikbaar. 

Je kunt dus niet per ongeluk de versie voor Android downloaden. 

Als je huidige abonnement nog geen jaar oud is dan kun je nog niet naar het abonnement met TV+.

Maar Android-TV / Google-TV streaming apparaatjes zijn in elke elektronica winkel te krijgen. 

En als je een televisie hebt met Android-TV als Sony, Philips, TCL en andere dan is het helemaal geen punt dat je TV+ nog niet kan nemen of hebt. 

De Chromecast HD Google-TV is zelfs maar 33 € momenteel bij Expert.