Beantwoord

Probleem/verbetervoorstel interface op "gewone" tv-ontvangers bij het verwijderen van afleveringen

  • 7 May 2023
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb gisteravond per ongeluk een aflevering van een serie verwijderd. Dit was het gevolg van de interface. (Ik heb dit probleem bij de invoering van “het nieuwe tv-menu” ook al eens aangekaart, maar kan dat bericht van toen niet terugvinden.)

Als ik de oudste aflevering v.e. serie gekeken heb, doe ik normaal gesproken de volgende stappen om die aflevering te verwijderen (op de 5202 of op de 2952):

-Ik druk op de terug-knop.

-ik druk op de rode knop om te verwijderen en bevestig de actie.

Als ik dan op de volgende aflevering klik, staat de cursor op “Afspelen” en niet op “Verwijderen". Dat is prima, zo hoort het te zijn.

  

Gisteravond heb ik de oudste aflevering v.e. serie op een andere manier verwijderd:

-Ik druk op de terug-knop

-Ik drukte op de OK-knop omdat ik nog even het (ingewikkelde) verhaal wilde lezen.

-Ik zette de cursor op “Verwijderen” en drukte op OK.

-Omdat ik de volgende aflevering alvast op scherp wilde zetten, selecteerde ik die aflevering door op OK te drukken.

-Ervanuit gaande dat de cursor op “Afspelen” stond, drukte ik op OK. De cursor stond echter op “Verwijderen” en daarom had ik met mijn actie deze aflevering (die ik dus nog niet gekeken had) verwijderd… 

Ik weet het, ik heb niet goed gekeken, was te snel met klikken en het is mijn eigen schuld.

Toch vind ik dat dit een fout in de interface is. Kan dit alsjeblieft aangepast worden? Dus dat de cursor altijd op “Afspelen” staat nadat je een aflevering geselecteerd hebt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 March 2024, 12:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Heb dit eerder dit jaar al eens doorgegeven aan het tv team. Alleen daar toen geen heel duidelijke terugkoppeling over gekregen of er iets aan gedaan gaat worden. 'k Zal deze week even opnieuw navraag doen.

Reputatie 7
Badge +30

Ze gaan kijken of dit een beetje makkelijk te fixen is dat het ergens tussendoor meegenomen kan worden. Als dat niet kan, dan kon het nog wel eventjes duren of en voor dit verandert. Ik kom er op terug als ik meer hoor.

Reputatie 7
Badge +7

En wederom heb ik vanmiddag per ongeluk een aflevering v.e. serie verwijderd ten gevolge van bovenstaande.

@Erik_ Kan er alsjeblieft iets aan gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga het nog eens navragen, Katana!

Reputatie 7
Badge +30

Om dit topic ook nog even goed af te sluiten: dit voorstel is ingevoerd in deze update

 

Reageer