Problemen met KPN TV+ gemeld bij Radar

  • 6 February 2024
  • 18 reacties
  • 1037 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben ontzettend boos op KPN en gefrustreerd over het wanproduct (excusez le mot) dat TV+ heet, misschien nog wel meer dat ik met geen mogelijkheid terug mag naar mijn “oude” ontvanger, de Arris VIP5202. Oplossingen blijven uit, je mag telkens opnieuw uitleggen welke kabels je gebruikt, wel of geen powerline adapter, modem enz. terwijl het in de meeste gevallen gewoon aan de ontvanger, dan wel de software ligt. Daarom ben ik bij Radar (hier) een topic gestart, in de hoop dat alle klagers zich daarbij aansluiten. Ik wil daarmee KPN’s wanprestatie in een breder verband trekken.

Ik hoop dat de moderatoren (m/v) mij dit podium gunnen.


18 reacties

Badge +19

Blijkbaar is Radar niet onder de indruk want het onderwerp bestaat niet.

@Joep1965 Klopt, moet eerst gemodereerd worden.

Hieronder de tekst:

KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen. En de oplossingen laten lang op zich wachten of zijn er soms gewoon niet.
Een greep uit de bekende problemen:

  • Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
  • Ondertiteling loopt niet synchroon
  • Radio stopt er om de haverklap mee
  • Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
  • TV+ app crasht regelmatig

Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.

 

Inmiddels staat de post op het Radar forum erop.

Reputatie 6
Badge +8

@PolarMonk Als het niet werkt, levert dat frustraties op. Ik kan je keuzes dan ook wel begrijpen.

Puur uit nieuwsgierigheid, heb je je TV+ op WiFi of kabel? Uit je startbericht begrijp ik echt dat je al vaak van dit soort vragen hebt moeten beantwoorden. Je hoeft niet te reageren als je niet wil: op een gegeven moment is het ook gewoon klaar.

Ik hoop dat KPN een oplossing voor jou vindt!

@ikheetjeff Bedankt voor je begrip. De box is rechtstreeks en bekabeld aangesloten op een FRITZ!Box 7583 en ik heb KPN glasvezel 1Gb up/down. De DIW7022 is overigens gecapped op 100Mbit. Waarom is mij nog steeds een raadsel. In den beginne accepteerde de box nog gewoon 1Gbit.

Aanvulling: ik heb ook een tijd de Experiabox V12 geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.

Uiteindelijke link naar het Radar topic hier

Reputatie 2
Badge

Zelf verantwoordelijk als je fritzbox hebt. En maar klagen op kpn..

Zelf verantwoordelijk als je fritzbox hebt. En maar klagen op kpn..

Eh, die heb ik voor €7,50 per maand van de KPN. 💋

“Probeer te helpen als ik iets denk te weten.”. Yeah, right 🤣

Reputatie 7
Badge +8

Zelf verantwoordelijk als je fritzbox hebt. En maar klagen op kpn..

Hoezo zelf verantwoordelijk? Waarschijnlijk is het je ontgaan maar via kpn is het mogelijk een Fritz!Box te huren. En je krijgt er dan ook nog Service+  bij 😙, maar kennelijk geldt die niet voor TV+ 🫣

https://www.kpn.com/internet/fritzbox?zx=1&campaignid=af:s=zanox:c=onderstroom:co=328803:f2=0&znxid=328803&merchant=8296&sv1=affiliate&sv_campaign_id=328803&awc=8296_1707242222_03766bf9c88f664b4c190d94032f06a4&dclid=CIGO6_Gkl4QDFWkKVQgdAxEA0g

Zelf verantwoordelijk als je fritzbox hebt. En maar klagen op kpn..

Hoezo zelf verantwoordelijk? Waarschijnlijk is het je ontgaan maar via kpn is het mogelijk een Fritz!Box te huren. En je krijgt er dan ook nog Service+  bij 😙. 

https://www.kpn.com/internet/fritzbox?zx=1&campaignid=af:s=zanox:c=onderstroom:co=328803:f2=0&znxid=328803&merchant=8296&sv1=affiliate&sv_campaign_id=328803&awc=8296_1707242222_03766bf9c88f664b4c190d94032f06a4&dclid=CIGO6_Gkl4QDFWkKVQgdAxEA0g

Hij denkt het te weten…

Reputatie 6
Badge +8

 

@ikheetjeff Bedankt voor je begrip. De box is rechtstreeks en bekabeld aangesloten op een FRITZ!Box 7583 en ik heb KPN glasvezel 1Gb up/down. De DIW7022 is overigens gecapped op 100Mbit. Waarom is mij nog steeds een raadsel. In den beginne accepteerde de box nog gewoon 1Gbit.

Aanvulling: ik heb ook een tijd de Experiabox V12 geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.

Hmm, vreemd.

Wij hebben nu tijdje KPN, en TV+ was even wennen. Wij hebben ervoor gekozen om het via WiFi te doen, want geen kabel in de buurt. Dat leek goed te gaan, tot soms freezes. Nu heb ik dat opgelost met Unicast en hoor ik over het algemeen geen klachten meer. Heel soms eens een kleine stotter, al heb ik dat pas een paar maanden later moeten horen. Ik kijk zelf geen “ouderwetse” TV. Maar moet bekennen, dat is mij toch wel dwars gaan zitten: shit moet gewoon werken.

Ik heb zelf een Omada set-up achter de KPN Box 12, want Omada heeft nog geen IPTV Support helaas. Ik kon/kan dus door “eigen router” nooit echt KPN de schuld geven en zoek nog steeds de schuld bij mij.

Ik heb nu eens KPN TV+ box aangesloten en eerst op WiFi eens hele tijd in de gaten gehouden. Ik heb mijn AP letterlijk naast de box zitten, en het ging eigenlijk heel goed op Multicast. Was eigenlijk verbaast. Alleen na een tijd, bleef NPO 2 en NPO 3 steeds in freeze, maar RTL4 en SBS6 enzovoort niet. Heel gek. Het ging ook niet meer weg. Ik heb er geen logische verklaring voor, behalve dat het gewoon WiFi is.

Ik heb nu eens ethernetkabel aangesloten om te testen. Na het aansluiten, moest ik nog wel even WiFi uitvinken want hij bleef freezes geven met kabel. Toen WiFi uitgevinkt was, waren de problemen weg en gaat zappen ook sneller met multicast aan. Ik ben nu bij dit punt in de “test”.

 

Ik weet niet of je hier op zit te wachten, dus net zoals mijn vorige bericht: negeer het gerust.

Maar heb je dezelfde problemen met unicast? Heel overbodig, maar ipmg snooping staat aan in je fritzbox? (Ik heb zelf dus geen fritzbox gehad).

Daarnaast is die cap heel raar, ik dacht dat het aan jouw box lag. Maar tot mijn verbazing heb ik het ook. Maar nog vreemder: met WiFi aan heb ik geen cap. Onderstaande tests zijn via de box gemaakt. Vraag mij zelf af waarom dat zo is.

KPN TV+ met ethernet kabel
KPN TV+ met WiFi (box staat echt naast de AP)

 

Belangrijkste is waarom jouw box niet werkt, maar ik denk dat je vast wel alles hebt geprobeerd. Vervelend! Ik hoop hier dat het gewoon WiFi is, wat ik wel denk/hoop.

Reputatie 1

Het moet gewoon werken. Ik moet niets extra's aan hoeven te sluiten. Geld verdienen heet dat bij KPN. Sinds kort kpn tv+, alleen maar ergernissen, stilstaand beeld niets loopt synchroon. Niemand die je direct helpt. Klantenservice bagger. Alleen maar tooltjes die geen van allen helpen. We hebben spijt als haren op ons hoofd. TV+ box geïntroduceerd die nog lang niet uitontwikkeld is. Snel op de markt om maar vooral geen marktaandeel te verliezen. Nou als het aan ons ligt gaat dat gebeurenzodra de einddatum van het contract daar is en ik vrees dat dit voor heel veel mensen geldt.

Reputatie 7
Badge +24

Daarnaast is die cap heel raar...

Niks raars aan. KPN heeft de netwerkkaart van de tv ontvanger softwarematig ingesteld op 100 mbit. Dat is ruim voldoende voor TV. 

Reputatie 1

Schijnbaar niet

Reputatie 7

Schijnbaar niet

Uiteraard is 100Mbps meer dan voldoende. Weet dat een 4K zender maar 26Mbps verbruikt. De zenders 1 t/m 10 verbruiken 14,2Mbps en de andere zenders zelfs maar 7,2Mbps.

Ook de "oude" TV ontvangers zoals de 5202 hebben een 100Mbps netwerkaansluiting en daar is niets mis mee. De oorzaak van die haperingen en andere problemen zit echt niet in die 100Mbps aansluiting.

Reputatie 1

Maar waar dan wel? Er is geen enkel programma dat te volgen is. Welke oplossing ze ook aanbieden. Het blijft bagger

Reputatie 7

Maar waar dan wel? Er is geen enkel programma dat te volgen is. Welke oplossing ze ook aanbieden. Het blijft bagger

Het vreemde is dat het dus echt geen algemeen verschijnsel is. Zelf ervaar ik geen enkel technisch probleem met de TV+ Box, mijn bedenkingen liggen veel meer op het functionele vlak.

 

Reputatie 7
Badge +12

Maar waar dan wel? Er is geen enkel programma dat te volgen is. Welke oplossing ze ook aanbieden. Het blijft bagger

Open daar dan een eigen topic over en dan krijg je tips. Soms loopt de tv ontvanger inderdaad niet lekker in combinatie met jou tv/hdmi kabel/soundbar. Met tips van deze community kan dit eigenlijk altijd wel verholpen worden.

Reageer