Vraag

Problemen radio/tv

  • 21 December 2020
  • 5 reacties
  • 29 keer bekeken

Goedendag,

Ik ervaar ook dat het radiosignaal soms kort wegvalt, meestal nadat ik de tv ontvanger heb aangezet, maar kan zich ook plotseling voordoen. Ik kan niet waarnemen of de tv ontvanger opnieuw opstart of niet. Heb modem type box 12 en interactieve tv ontvanger. Bij de tv geluid heb ik dit vooralsnog niet waargenomen. Kunnen jullie hierop reageren?


Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

Dag Joep,

De tv ontvanger heeft de monteur aangesloten op de telefoonaansluiting die ik niet meer gebruik. In de meterkast is een koppelstuk geplaatst op de binnenkomende telefoonlijn met daar aan vast de ethernet kabel die met het modem is verbonden.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Kay K, welkom op het forum.

Begrijp ik het goed dat wanneer jij radio luistert via de tv ontvanger het geluid soms af en toe weg valt? Heb je dat probleem bij meerdere zenders of maar op één zender? 

Geef in ieder geval jouw tv-ontvanger een reset als je dat nog niet gedaan hebt. Ik hoor graag van je. 

Dag Hanna,

Het euvel doet zich soms voor nadat ik de tv ontvanger net heb aangezet. Dit kan zowel het geluid van de tv of radio zijn (afhankelijk wat je geselecteerd hebt). Is dit een veelgehoord issue en bij jullie bekend probleem, of vertel ik iets nieuws? Is een reset dan nodig omdat het probleem zich soms voordoet?

Hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Kay K.

Los van een paar individuele klanten komt dit probleem niet in grote getalen voor. Als het probleem alleen vlak na het opstarten speelt en niet continue vermoed ik dat het in de software van de ontvanger zit, een software reset lost de problemen in de meeste gevallen op.Â