Beantwoord

Radiosignaal KPN

  • 10 December 2020
  • 2 reacties
  • 4288 keer bekeken

Ik heb 6 jaar KPN compleet, en al die tijd een analoog fm signaal via coax. Sinds gisteren 09-12-2020 heb ik geen geluid meer via de FM analoog aangesloten met coax. IK heb nog 1 zender met geluid (midland FM). De tuner geeft wel de zendergegevens weer (RDS). Alle kabels en instellingen gecontroleerd maar geen resultaat. Als ik de coax uit de wanddoos trek verandert er niets, als ik de coax uit de tuner haal valt ook de zender weg die het nog doet. Is de KPN gestopt met de analoge radio. IK weet dat het via de TV ontvanger mogelijk is om Radio zender te ontvangen, maar heeft niet mijn voorkeur. Ik woon in Veenendaal. 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 14 December 2020, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 5

Dan heb je al die tijd geluk gehad dat jouw kabelboer nog signaal doorgaf. KPN geeft geen analoog signaal door! Maar de meeste kabelboeren zijn ook aan het stoppen met doorgeven van analoge FM signalen. Er zit dus niets anders op dan het KPN doosje te gaan gebruiken. Dat jij nog signaal hebt als je de kabel uit de aansluiting trekt komt omdat je dan FM signaal uit de ether oppikt via de coax, dat zal ook nog wel even blijven. Probeer maar eens met een draadje van een kleine meter op de middelste pen van je aansluiting op de tuner, dus geen coax kabel.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @PDU200, zoals @beosound100 al aangeeft is het analoge radiosignaal niet van KPN maar van de kabelmaatschappij bij jou in de woonplaats. Ik gok zo dat dat Ziggo zal zijn. De enige manier die KPN heeft om radio te luisteren is via de digitale tv-ontvanger. Er is een online instructie over hoe jij jouw eigen apparatuur kunt aansluiten op de digitale tv-ontvanger.