Beantwoord

Samsung ab bedient tv-ontvanger ineens niet meer

  • 28 December 2020
  • 14 reacties
  • 635 keer bekeken

Ik kan met mijn Samsung afstandsbediening ineens de tv-ontvanger niet meer bedienen. in de ochtend nog gewoon wel, in de middag ineens niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?!

icon

Beste antwoord door PeterG 3 January 2021, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @sandyr74 , bij mijn weten heb je met een AB van een specifieke TV nog nooit de tv-decoder van KPN kunnen bedienen. Wel omgekeerd, je kunt de AB van de TV-decoder koppelen aan je tv-toestel voor de meest basale dingen zoals aan/uit/ hard/zacht en bronkeuze.

 

Hallo @JanD , zoals aangeven kon dat tot gisterochtend heel goed! Maar op een gegeven moment ineens niet meer.

Hallo @JanD , zoals aangeven kon dat tot gisterochtend heel goed! Maar op een gegeven moment ineens niet meer.

Wacht dan de reacties van andere forumleden af, want KPN an sich ondersteunt dit niet, wel het omgekeerde zoals ik eerder schreef.

Succes.

 

Reputatie 6
Badge +9

Batterijen vervangen misschien ? :thinking:

@tonymelony Dat zou een makkelijke oplossing zijn, maar we kunnen de tv er wel mee bedienen, alleen de tv-ontvanger niet meer. We hebben een nieuwe smarttv, waarbij we de tv-ontvanger tot gistermiddag gewoon konden bedienen.

Reputatie 6
Badge +9

@sandyr74 hmmmm ? Het wordt spannend nu :thinking:

Hallo @sandyr74 , bij mijn weten heb je met een AB van een specifieke TV nog nooit de tv-decoder van KPN kunnen bedienen. Wel omgekeerd, je kunt de AB van de TV-decoder koppelen aan je tv-toestel voor de meest basale dingen zoals aan/uit/ hard/zacht en bronkeuze.

 

Ik moet me toch aansluiten bij de wijze woorden van @JanD 

Ik heb hier ook de mooiste afstandbedieningen liggen (van Samsung) die ik niet kan gebruiken voor de TV decoder.

Misschien een stomme vraag maar lukt het je wel om met de AB van KPN de TV decoder te bedienen ?

Ik denk dat het puur toeval is dat het wel heeft gewerkt met de Samsung AB.

Je zou als laatste oplossing je tv decoder eens opniew kunnen opstarten, en kijken of het dan wel gaat.

 

Het blijkt nu dat de tv de tv-ontvanger niet meer herkent. HDMI-kabel vervangen, tv-ontvanger vervangen, HDMI 1 en 2 geprobeerd, alles gereset, alle updates gedraaid..maar tv blijft aangeven ‘onbekend’.

Bij nieuwe samsung smart tv's kan je wel degelijk de kpn tv ontvanger bedienen zelfs met je telefoon via smart things app maar ook op die app reageert de tv ontvanger niet ...het probleem is dat de samsung tv de arris vip2952(tv ontvanger)niet meer herkent en registreert 

En ja ik hoor bij sandyr74

Reputatie 6
Badge +9

Wat heb je voor tv ontvanger ? 4K ? Heb je soms ook een 4K Oled tv ?

Tv ontvanger Arris vip2952 naar mijn weten geen 4k

 

Samsung 4K Ultra HD televisie UE70TU7170 (2020)

Exact hetzelfde probleem. Sinds vandaag kan ik niet meer met de Samsung AB de kpn-box bedienen.

Er schijnt dat een update van kpn voor heel veel problemen gezorgd heeft en dat ze die update terug gedraaid hebben misschien dat daar het probleem in zit ze gaan half januari weer een nieuwe update uitvoeren hopen dat dan dit probleem opgelost is

Reputatie 7
Badge +10

Er schijnt dat een update van kpn voor heel veel problemen gezorgd heeft en dat ze die update terug gedraaid hebben misschien dat daar het probleem in zit ze gaan half januari weer een nieuwe update uitvoeren hopen dat dan dit probleem opgelost is

De update waar u het over heeft (vermoed ik) had betrekking op het menu, is op 10/12 ingevoerd en op 11/12 weer teruggedraaid, dus dan zouden @sandyr74 en @DickvdBroek  hier al langer problemen mee moeten hebben.

Ik heb zojuist nog met de Samsung ab (de heel onhandige One Remote, maar dat terzijde) de ontvanger bediend.

Enige wat ik kan verzinnen is opnieuw koppelen. Zet daarvoor de ontvanger uit en haal de HDMI plug (even) uit de TV. Daarna weer insteken en ontvanger op STANDBY zetten. A.h.g.i. kan je daarna opnieuw de TV met het 'merk’ kpn koppelen.

NOTA BENE de Samsung ab bedient de tv die vervolgens op zijn beurt weer met een InfraRood-hub de signalen afgeeft. Ontvanger dient dus wel in het zicht van de tv te staan. Of bij de Frame in het zicht van de tv-balk.

(deze reactie is geplaatst op 3 jan. om 18:51)