Beantwoord

schokkerig/vertraagd beeld

  • 16 May 2021
  • 8 reacties
  • 541 keer bekeken

Sinds kort ervaar ik schokkerig beeld op mijn Samsung 65Q95T, met name als iemand snel beweegt, bijvoorbeeld een hand of een hoofd.Soms ook bij voetbalwedstrijden dat de beelden schokkerig zijn, maar niet altijd. Heb 2 kastjes van KPN voor interactieve tv en heb op beide last daarvan. Betreft een nieuwbouwwoning met nieuwe CAT6 kabels. Vanuit de muuraansluiting heb ik de splitter van KPN gebruikt.

ik heb hier alleen last van met de TV zenders. Met Netflix en Videoland ervaar ik geen problemen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 May 2021, 21:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Marrie69, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? Die splitter kan ook het probleem zijn trouwens.

Ja dit heb ik al eens gedaan. Werkte helaas niet 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Marrie69,

Welke TV ontvanger heb je? Zou je de beeldresolutie van jou TV ontvanger eens op “automatisch” willen zetten? Heb je een VIP5202, zet de resolutie eens op UHD@50Hz. Gaat het dan beter met tv kijken? Hoe is de tv ontvanger aangesloten met de modem, is dit bekabeld of met een DVS? (draadloze verbindingsset)

Hi Dennis,

Beeldresolutie staat op automatisch. Heeft geen effect dus. Ik heb een Arris kastje van KPN welke met een vaste Cat 6 bekabeld is

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marrie69 ,

Probeer de resolutie eens uit op 720P. Ook op jouw TV dit zo instellen. En niet onbelangrijk: Zet op jouw TV eventuele beeldverbeteraars uit.   

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Marrie69 Hoe gaat het nu? Heeft de laatste tip van Noordzee geholpen, of speelt het probleem nog steeds? 

Nee helaas speelt het probleem nog steeds. Kan het niet zijn dat het de software van de TV betreft? Soms lijkt het net of de “informatie” op het scherm gebufferd moet worden. Lijkt soms net op een slechte internetstream.

Reputatie 7
Badge +20

Als dat zo is, kun je dit verhelpen door de software te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat zijn de stappen die @fame29 al noemde. Maar dat had niet geholpen, schreef je toch? Die splitter, zou je die eens willen verwijderen? En heb je die tip van @Noordzee ook uitgeprobeerd?