Beantwoord

Serie opnames werken niet goed en opnames online stoppen te vroeg

  • 4 November 2020
  • 5 reacties
  • 127 keer bekeken

Het valt mij op dat er tegenwoordig (na de update van weken geleden) iets niet goed gaat bij het inplannen en uitvoeren van serie opnames.

 

  1. Bij het instellen van serie opnames op basis van de 1e aflevering van het seizoen, wordt alleen de 1e aflevering ingepland. Als je daarna op de 2e aflevering het serie opname inpland, dan gaan de verdere afdelingen wel mee. 
  2. Soms houdt het inplannen van serie opnames midden in het seizoen op,
  3. Bij overgang naar een nieuw seizoen van een ingeplande serie, vervalt kennelijk de serie opnames ook. Voor het volgend seizoen moet je weer opnieuw inplannen,

Ik heb ergens in een antwoord gelezen dat een serie wordt herkend aan de naam. Als de naam dus niet exact dezelfde is voor volgende afleveringen, dan kan het misgaan. Ik heb echter geen naamafwijkingen gezien. 

 

Voor veel zenders kun je terugkijken (zei het niet alle series), voor andere zenders is terugkijken niet mogelijk. Dat betekent dat je dus altijd vooraf heel goed moet kijken of de gewenste opnames daadwerkelijk zijn ingepland. Dat is een flinke stap terug van de situatie van voor de update.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 November 2020, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Als ik op de computer KPNTV kijk bij rechtstreekse programma’s (dus niet: opgenomen programmas) dan stop de weergave bij het eind van het programma volgens de gids. Ik moet dan opnieuw selecteren om verder te kijken. Dat is knap vervelend.

Bijkomend probleem is dat de weergave stopt op het moment dat de gids aangeeft dat het programma is afgelopen. Maar dat is niet altijd het einde van het programma.

Als je snel probeert het volgende programma te selecteren, heb je pech omdat het volgende programma nog niet is gestart. 

Het is al een aantal keren voorgekomen dat ik de ‘uitkomst’ of de ‘cliffhanger’ hierdoor heb gemist.

 

Ik weet zeker dat dit voor de update niet het geval was. Dan liep de weergave gewoon door met het volgende programma: Je koos toen meer een zender om te bekijken dan een programma.

Dit gebeurd zowel bij TV Kijken als bij TV Gids. 

 

Foutcode bij afbreken is : “dit programma kun je niet terugkijken” (Undefined 500-ref-99)

Foutcode bij volgende programma: Undefined 500-ref-99

 

*admin: topics samengevoegd

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @HenkKijktTV, welkom op het forum!
Ik heb je topics even samengevoegd en zie dat je het verzameltopic voor deze update ook al gevonden hebt. 
Serieopnames kunnen helaas fout gaan om een aantal redenen waaronder dat er (vaak achter de schermen) iets in de benaming wijzigt. Helaas heb ik daar nog niet echt een oplossing voor anders dan de afleveringen los opnemen. Dat de opnames te vroeg stoppen zit hem vrijwel altijd in dat het programma uitgelopen is en daardoor de opname te vroeg begint en stopt. Ook hier heb ik helaas niet echt een oplossing voor.

Dank je Thomas.

 

Bij naamgeving en serie aanduidingen was mij ook al opgevallen dat de gids daar een en ander niet consequent uitvoert. Zo is dit jaar de BBC2 serie QI consequent neergezet als seizoen 17, terwijl het seizoen 18 was (dus alles handmatig moeten opnemen :-( ). QI XL (de langere versie die meestal een paar dagen later wordt uitgezonden) heet in de gids gewoon QI (dus wordt er ook niks opgenomen, want “die had ik al eens opgenomen”).

 

Alles nog steeds stukken beter dan vroeger met de VHS opnamen en gelukkig kan ik op de app ook netjes snel nog even wat aantikken in de gids.

 

Wat betreft de uitloop van de programma's: ja, er zijn zenders die het niet te nauw nemen. Breaking news uitzendingen daargelaten. Die zijn niet te voorzien.

Maar dat heeft niet iets te maken met het andere probleem: kijken op de computer met de foutcodes. 

Ik zou eigenlijk verwachten dat als ik een zender kies onder “TV Kijken” dat het kijken doorgaat ongeacht of het programma nu wel of niet is afgelopen. 

Anders is het met “TV Gids”: als ik daar iets aanklik, verwacht ik dat ik het programma kan kijken en als dat is afgelopen dat dan ook de weergave stopt, zoals bij “opnames” ook het geval is. 

Dan is het in ieder geval gelijk aan de ervaring als je op de normale tv via de Arris kijkt. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ahh op die manier, nu snap ik hem. Ik ga het doorgeven aan de ontwikkelaars. Ik hoop dat zij daar iets mee kunnen!

edit: ik wil je nog als tip meegeven om als je een film opneemt om ook het programma daarna op te nemen, het einde van je film zou dan in die opname moeten zitten.

Reputatie 7

edit: ik wil je nog als tip meegeven om als je een film opneemt om ook het programma daarna op te nemen, het einde van je film zou dan in die opname moeten zitten.

Toch hoop ik echt dat dat niet zo blijft en dat jullie hier (klik) echt iets mee gaan doen.