Vraag

Sinds terugkomst naar KPN veel problemen met TV+ Box

  • 9 May 2024
  • 16 reacties
  • 134 keer bekeken

Hallo beste mede kpn gebruikers.

Dit is een bericht dat gewoon even van me hart moet.

We zijn al jaren lid van kpn we hebben even een kleine uitstapje gemaakt naar T-Mobile die ik na 3 maanden weer afgekocht heb om terug te gaan naar kpn. Ik was altijd tevreden over kpn. Tot het gedrocht genaamd kpn tv +. Een kastje met potentie maar tot nu toe alleen maar ergenis. De problemen die ik ervaar (en waarschijnlijk ervaren meerdere mensen dit heb ik een vaag vermoedden) zijn niet mals. Geen beeld, geen geluid, haperingen, opnieuw opstarten, apps die ineens weg zijn,  in beperkte modus springenetc etc. Maar wat me eigenlijk nog het meest stoort is de ontiegelijk vele updates die eigenlijk meer problemen mee brengen dan dat ze in eerste instantie oplossen. Ik snap dat je iets nieuws wilt uitbrengen en het heeft zeker potentie. Maar breng het dan uit als je zeker weet dat het goed werkt. De menige updates laat zien dat de ontvanger nog niet daar is waar hij kan en zou moeten zijn. En dat is echt zonde want nogmaals de potentie is er. Maar de ergenis overheerst er bij mij iig meer.

 

Mijn excuses als het overkomt als een zeik bericht ik wilde gewoon even mijn hart luchten.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hier doet het kastje het prima.

Is het kastje rechtstreeks bekabeld op het modem van KPN aangesloten? 

Updates... worden die niet gewoon 's nachts stilletjes geïnstalleerd? Ik merk er mooi wat van.

Reputatie 7
Badge +9

Hier doet het kastje het prima.

Het doet ook goed, maar sommige beeld- of audio-bug zijn toch vervelend, dat is belangrijk voor een beleving. Vooral bij sommige updates zijn oude bugs weer terug gekomen. Het lijkt erop dat KPN naar India outsourcet en de code writer daar kan geen nederlands begrijpen ...

Updates... worden die niet gewoon 's nachts stilletjes geïnstalleerd? Ik merk er mooi wat van.

Nee bij TV+ontvanger wordt alleen een melding geschikt dat een update beschikbaar is. Je moet het handmatig downloaden of het wordt bij de volgende reboot automatisch geïnstalleerd. 

Reputatie 5
Badge +5

Tevreden over dat kastje. Punt..

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt erop dat KPN naar India outsourcet en de code writer daar kan geen nederlands begrijpen …

Dat vermoeden heb ik bij alle software/firmware bij KPN.

Updates... worden die niet gewoon 's nachts stilletjes geïnstalleerd? Ik merk er mooi wat van.

Nee bij TV+ontvanger wordt alleen een melding geschikt dat een update beschikbaar is. Je moet het handmatig downloaden of het wordt bij de volgende reboot automatisch geïnstalleerd. 

Ik reboot nooit. Ik krijg heel soms een melding op scherm dat er een update is en of ik die meteen wil installeren of datbik dat wil uitstellen. Ik stel altijd uit.

Reputatie 7
Badge +20

@Devilseyes 

Ook hier geen problemen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Expriabox of Box12?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen. 

Goedemorgen allen. De ontvanger zit mooi rechtstreeks bekabeld op het modem 12.

 

Reputatie 5
Badge +5

Hier doet het kastje het prima.

Is het kastje rechtstreeks bekabeld op het modem van KPN aangesloten? 

Updates... worden die niet gewoon 's nachts stilletjes geïnstalleerd? Ik merk er mooi wat van.

zou zo maar kunnen, dat ze in de nacht worden geïnstalleerd. Ik zag net ook een melding dat er een update klaar staat. Maar ja bij mijn kastje gaat de stroom er af in de nacht.  Vind het  trouwens wel prettig een aparte melding, of nog even terug te kijken wat er in de update zit.

Hier worden de updates handmatig geïnstalleerd. Als ik de melding zie dan installeer ik hem. Had ik trouwens mij al beklaagd over het geluid. Ik bedoel het is al erg genoeg dat de reclames uit zichzelf harder zijn dan de programma's daar hoeft de decoder niet ook nog eens bij te helpen.

Badge

Bekend verhaal. Inderdaad update na update. Meestal als je iets terugkijkt klapt de boel er uit. Het zijn gewoon Android kastjes van een knaak. Maar kpn moet er zelf aan knutselen maar de kennis is er kennelijk niet. Dan moet moet je inderdaad rechtzetten wat je met de vorige update hebt verprutst. Enzovoort.

Reputatie 5
Badge +5

Bekend verhaal. Inderdaad update na update. Meestal als je iets terugkijkt klapt de boel er uit. Het zijn gewoon Android kastjes van een knaak. Maar kpn moet er zelf aan knutselen maar de kennis is er kennelijk niet. Dan moet moet je inderdaad rechtzetten wat je met de vorige update hebt verprutst. Enzovoort.

het  moet bij andere providers toch wel heel triest zijn gesteld dat je nog bij KPN zit.

Reputatie 7

Had ik trouwens mij al beklaagd over het geluid. Ik bedoel het is al erg genoeg dat de reclames uit zichzelf harder zijn dan de programma's daar hoeft de decoder niet ook nog eens bij te helpen.

Doet de TV+ Box dat dan?

 

Overigens ervaar ook ik nauwelijks technische problemen met de TV+ Box. Functioneel gezien is er mijns inziens nog wel het één en ander te verbeteren.

Reputatie 7
Badge +20

 

Ik reboot nooit. Ik krijg heel soms een melding op scherm dat er een update is en of ik die meteen wil installeren of datbik dat wil uitstellen. Ik stel altijd uit.

 

Bij de “oude” KPN tv ontvangers klopte dit.

Bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) worden ze overdag geïnstalleerd.

En een extra reset kan nooit kwaad.

Uitstellen kan je het beste niet doen, maar meteen installeren is het beste. 

Reputatie 7
Badge +20

Bekend verhaal. Inderdaad update na update. Meestal als je iets terugkijkt klapt de boel er uit. Het zijn gewoon Android kastjes van een knaak. Maar kpn moet er zelf aan knutselen maar de kennis is er kennelijk niet. Dan moet moet je inderdaad rechtzetten wat je met de vorige update hebt verprutst. Enzovoort.

 

Gelukkig valt dit wel mee.

Wel veel updates, maar daar wordt hij steeds beter van.

Hij is ondertussen aardig stabiel.

Wat @wjb ook zegt, de DIW7022 heeft nog wel een paar updates nodig voordat het 100% een perfecte KPN tv ontvanger / media box is. 

Reputatie 7

joop2011 schreef:

Bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) worden ze overdag geïnstalleerd.

Dat is naar mijn weten alleen bij een update van de TV+ launcher app, updates van de firmware vinden naar mijn weten alleen in de nacht plaats.

 

joop2011 schreef:

En een extra reset kan nooit kwaad.

Maar zou absoluut niet nodig moeten zijn. Ga al jouw abonnees maar eens uitleggen dat ze er goed aan doen na een update hun TV+ Box te resetten.

Nee, of je doet dat automatisch na een update of je zorgt ervoor dat dat nooit nodig is.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Zover ik heb kunnen zien, vinden beide soorten updates eind van de middag meestal plaats.

Maar dat kan verschillen natuurlijk.😉

 

Harde reset mee eens, liever niet dan wel.

Alleen in uiterste noodgevallen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Devilseyes, jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik kan me voorstellen dat zoveel updates vervelend kunnen zijn. Uit de verschillende reacties hierboven, kan je opmaken dat je niet de enige bent die tegen problemen aanloopt, maar dat het ook niet bij iedereen ‘prut’ is. Het zou dus in de basis gewoon moeten werken. Dat is natuurlijk mede afhankelijk van welke apparatuur jij hebt aangesloten en hoe het aangesloten is. Je geeft aan dat jij jouw TV+ Box rechtstreeks op de Box 12 hebt aangesloten. Kan je iets meer vertellen over welke problemen je op dit moment nog precies ervaart én hoe jij je apparatuur binnen je netwerk verder aangesloten hebt?

Reageer