Vraag

Slecht beeld met kpn hd en itv

  • 15 August 2019
  • 9 reacties
  • 696 keer bekeken

Ik zat bij mijn buurman F1 te kijken en later een voetbal wedstrijd, hij heeft ziggo maar dat is toch wel beter beeld dan kpn.
ik heb alles bekabelt en glasvezel 500/500 up en down. tv kastjes op eigen netwerk goede HDMI kabels, maar bij snelle beelden vind ik het toch niet super beeld, net of het beeld niet snel genoeg op gebouwd kan worden bij snelle beelden. ook de radio is super butt , meerderen keer valt het geluid weg op de dag.
ik vindt het toch wel jammer een zeer trouwen( alles bij kpn incl mobiel) KPN klant in de kou gezet. 2.5 chatte met ze helpt echt niet.
nu begrijp ik waarom er veel bij de kpn weg gaan de laatste half jaar.

daarin tegen heeft ziggo nu wel een mooie aanbieding dus met 4k tv en compleet pakket.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Kijk eens op de HDGlas kanalen vanaf 661, daar zou het beter moeten zijn..
Reputatie 7
Mag ik je vragen waarom je een 500Mbps abonnement hebt?
Heb je ooit wel eens gemeten hoeveel je maximaal verbruikt?
Reputatie 5
Op welk HD-glas kanaal kan je dan F1 kijken? HD-glas heeft nog net niet de bitrate van HD bij Ziggo, maar HD van KPN heeft ongeveer de helft van die bitrate en hoewel dat niet alles zegt, het verschil is zichtbaar. Ik sluit mij overigens bij wjb aan vwb het werkelijke gebruik van die 500 Mbps.
En iemand die sat heeft moet maar eens kijken wat er met het beeld van de duitse publieke HD-zenders bij KPN gebeurt...
Mag ik je vragen waarom je een 500Mbps abonnement hebt?
Heb je wel eens gemeten hoeveel Mbps je maximaal verbruikt?

ja wel , veel bestanden up/downloaden grafische/video/gamen hoezo ?
Reputatie 7

Mag ik je vragen waarom je een 500Mbps abonnement hebt?
Heb je wel eens gemeten hoeveel Mbps je maximaal verbruikt?
ja wel , veel bestanden up/downloaden grafische/video/gamen hoezo ?

Maar heb je ook werkelijk gemeten hoeveel Mbps maximaal verbruikt.
De kans is namelijk zeer groot dat je, zelfs met dat up-/downloaden, bij lange na niet die bandbreedte verbruikt. Ook ik had een 500Mbps abonnement omdat ik bewakingsbeelden en backups (ruim 500GB) synchroniseer met een locatie elders en dus dacht dat ik die bandbreedte wel zou verbruiken.
Wel nu, niet dus, zelfs als mijn NASsen backups stonden te synchroniseren kwam de verbruikte bandbreedte maar net boven de 200Mbps. Ik heb mijn abonnement dan ook teruggezet naar 200Mbps en merk geen enkel verschil in het dagelijkse gebruik.
Ik enige reden waarom ik dit zeg is dat veel mensen er altijd maar vanuit gaan dat meer beter is. Mijn stelling is dat dat in de praktijk wel eens heel anders kan zijn en dat je dan eigenlijk dief van je eigen portemonnee blijkt te zijn.

Zelf gebruik is al geruime tijd een EdgeRouter i.p.v. een Experia Box en daarmee kan je exact monitoren wat het verbruik is. In de praktijk blijkt dit veel lager te zijn dat dat je zou denken. Weet ook dat de communicatie nooit sneller zal worden dan de traagste schakel op de lijn.
F1 had ik besteld via kpn, was matig beeld i.v.m. de buurman die ziggo heeft. zit hier ook met een netgear AC7000 met wifi 5 ghz en die kan 1300mbits geven . als ik een speedtest op mijn mobiel doe haal ik 500/450mb en dat is super lekker in combinatie met een nas. dat ik niet elke dag de snelheid gebruik jep, maar als het moet kan het .
Reputatie 7
... dat ik niet elke dag de snelheid gebruik jep, maar als het moet kan het .
Dat betwijfel ik immers de kans is zeer klein dat je ook werkelijk een verbinding van 500Mbps zult hebben helemaal tot aan de server waarmee je communiceert. Er is altijd wel een traject op het pad naar die server waar congestie optreedt waarmee de werkelijke snelheid dus lager zal uitvallen.
Persoonlijk vraag ik me dan af of je €96,- extra bij KPN moet willen dumpen, wetende dat je dit zeer waarschijnlijk vrijwel niets zal opleveren. Natuurlijk is dat je eigen keuze, maar ik vind dat wel zondegeld.
Ik denk zeker dat je gelijk heb, dat zal ik ook niet ontkennen, helaas zit het tv beeld me nog in de weg.
itv vind ik zeker slecht , misschien op je mobiel en klein schermpje lijk het wat, maar op een 4k monitor is het niks. en de HD tv op mijn 4k tv is ook niet echt geweldig. als ik het zo bekijk nijg ik tocht meer naar ziggo over te stappen
Reputatie 7
De iTV app is inderdaad niets. Op een tablet of telefoon is dit een 720p stream met hoge compressie. Gecast via een Chromecast of Android TV is dit een 1080i stream met hoge compressie. De kwaliteit van beiden kan niet tippen aan die van de HD-"Glas" zenders op de TV ontvanger zelf. Die HD-"Glas" zenders leveren op onze Sony televisies (1x 4K en 2x full-HD) een fantastisch beeld.