Vraag

Smart-tv app werkt niet meer, geen verbinding met het netwerk van KPN

  • 19 February 2024
  • 8 reacties
  • 332 keer bekeken

Goedenavond. 
 

de app voor Smart TV doet het plotseling niet  meer. Ik heb opnieuw ingelogd, gecheckt op updates (software en hardware) en de tv is direct verbonden met een ethernetkabel. 
 

toch wordt er aangegeven dat we verbinding moeten hebben met het vaste netwerk van kpn. Dit hebben we dus. De internetverbinding doet het prima op andere apparaten. Ook gecheckt bij Probleem oplossen op website van kpn. 
 

iemand een tip? 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Winters-84, ik lees dat de Smart TV app ineens niet meer werkt.

Wat gebeurt er nu precies als je de app probeert te gebruiken? Krijg je de foutmelding meteen te zien, en is dit op alle zenders? Helpt het als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw installeert? En maakt het verschil als je de tv tijdelijk met een andere ethernetkabel aansluit op je modem? Je mag het eventueel ook via wifi testen, maar via de ethernetkabel is natuurlijk het beste. 

Hi @Winters-84, ik lees dat de Smart TV app ineens niet meer werkt.

Wat gebeurt er nu precies als je de app probeert te gebruiken? Krijg je de foutmelding meteen te zien, en is dit op alle zenders? Helpt het als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw installeert? En maakt het verschil als je de tv tijdelijk met een andere ethernetkabel aansluit op je modem? Je mag het eventueel ook via wifi testen, maar via de ethernetkabel is natuurlijk het beste. 

 

Toen ik de app in het hoofdmenu van de televisie opstartte, moest ik opnieuw inloggen. Ik weet ook niet waarom dit was, want ik had zelf niet uitgelogd. Ik heb ingelogd met KPN-ID en pincode. Eerst bleek de pincode niet meer te kloppen, voor zover ik weet had ik dit niet zelf niet aangepast. Maar goed, via MijnKPN heb ik de pincode gewijzigd. 

Vervolgens met abonnementsnummer en (nieuwe) pincode ingelogd en ik kreeg direct de melding dat de tv niet aangesloten was op het KPN-netwerk. Dit klopt niet, want al de andere apps/accounts deden het wel. Denk aan Netflix, HBO, Prime etc. 

Een andere ethernetkabel heb ik niet. Hoe moet ik zoiets testen via de wifi?

Hmm, het lijkt erop dat de 'verbinding’ tussen je itv abonnement en je IP verloren is gegaan. (@ Alexandra)

Hmm, het lijkt erop dat de 'verbinding’ tussen je itv abonnement en je IP verloren is gegaan. (@ Alexandra)

En hoe fix ik dat? :)

Dat kunnen klanten niet. Maar ik zal @Alexandra van KPN nu even actief taggen. 

Heb je een Philips of Sony of andere smart-tv met Android-TV dan kun je voor nu casten via de kpn tv app in je smartphone. 

Reputatie 7
Badge +19

Thanks voor het extra seintje @PeterG  :)

@Winters-84 Welk merk en type tv heb je, en van welk jaar is deze? En vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, met in ieder geval naam, postcode en huisnummer, en klantnummer? Dan kunnen we aan deze kant voor je op onderzoek uit.

Het team kan toch wel al de koppeling tussen haar IP en itv abonnements nummer, checken, Alexandra?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Peter, dit kunnen we. Dit kan iedereen zelf checken, door een zender via de TV app te bekijken die buitenshuis niet beschikbaar is, op een telefoon verbonden met WiFi thuis. 

Reageer