Beantwoord

stb-nmc-400

  • 3 December 2020
  • 5 reacties
  • 273 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds een aantal dagen iedere keer deze STB-NCM-400 fout meerdere keren op de avond, soms verdwijnt deze automatisch na een  seconde of 10 maar af en toe niet.  

Bij Telfort nooit deze fout gehad, dus ik ben niet blij met de overgang naar KPN. Nu ook afen toe dat de TV kastjes geen IP adres krijgen,  wat dat is? Vindt dit erg raar omdat ik de op mijn modem V 10 nog steeds de firmware V1.01.01T01.9 heb. Ook deze fout nooitbij Telfort gehad. 

Het lukt wel om de fout op te lossen, maar het wel frusterend als je zit te kijken, dat ik dan modem eerst moet resetten en vervolgens het tv kastje en ja dan heb net een groot deel van het nieuws gemist.

Ik hoop dat dit gauw wordt opgelost, anders zie me toch genoodzaakt om over te trappen naar een andere provider.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 7 December 2020, 17:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Bruijnvis ik heb van je reacties een eigen topic gemaakt. De reden hiervoor is dat stb-nmc-400 een storing is die individueel bij klanten voorkomt en opgelost moet worden. Het is een storing die voorheen onder zender tijdelijk niet beschikbaar viel en veroorzaakt wordt door een slechte verbinding tussen de tv ontvanger en het modem. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? En kan je laten weten hoe de verbinding van je Experiabox naar de tv ontvanger loopt? Dan kan ik je verder helpen bij het oplossen van het probleem! :relaxed:

Reputatie 2

Ik heb de verbinding naar het TV kastje via DVS1200 lopen, deze heb ik ook dit voorjaar van de laatste firmware voorzien.  Wel heb intussen ook de lease van de DHCP van 24 naar 48 uur gezet, het lijkt nu iets minder voor te komen. Het was eerst elke dag tussen 17.00 en 20.00 uur.  Nadat de DHCP lease langer heb gezet lijkt het iets minder frequent voor te komen. Is het misschien beter om het tv kastje en de verbindingssets een vast IP adres te geven?

Ik heb ook de devolo cockpit gedownload en als dan na de verbindingset kijk, dan is de snelheid goed zo rond 280Mbit/s. Op de stopcontacten die ik gebruik zijn geen andere toestellen, lampen etc aangesloten. 

Direct op de kabel aansluiten is een beetje lastig, maar had ook gelezen dat dan nog het probleem voorkomt. Ik denk eerder dat het DHCP gerelateerd is.

 

Ik hoor graag een oplossing.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan niet garanderen dat het geven van een vast IP adres voor de oplossing gaat zorgen. Ook zie ik vanuit de metingen genoeg reden om de technische dienst aan te sturen voor verdere afhandeling van de storing. Dit heb ik gedaan. Je mag verwachten binnenkort via het bekende contactnummer gebeld te worden. :relaxed:

Reputatie 2

Gisteren is de monteur langs geweest. Hij heeft netwerkkabels door het huis getrokken en beide tvkastjes bedraad aangesloten, dit ging vlot en snel. Compliment voor de monteur. Tot nu toe geen enkele hapering geweest tijdens het kijken. Ik ben blij met deze oplossing. 

Gisteren is de monteur langs geweest. Hij heeft netwerkkabels door het huis getrokken en beide tvkastjes bedraad aangesloten, dit ging vlot en snel. Compliment voor de monteur. Tot nu toe geen enkele hapering geweest tijdens het kijken. Ik ben blij met deze oplossing. 

Dat is heel mooi! Netjes afgewerkt ook hoop ik, niet langs het plafond geplakt en zo?

Zou die monteur dat ook in een jaren 30 huis zonder kruipruimte kunnen doen?