Vraag

STB-zap-03 / 3 HAL layer foutmelding bij kijken opnames

  • 6 September 2021
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Sinds een aantal dagen weer regelmatig STB-zap-03 / 3 HAL layer foutmeldingen bij het terugkijken van random opnames. Soms lopen opnames gewoon vast zonder foutmelding.

Wij hebben dit al vaker gehad, het is een tijd weggeweest maar nu weer terug.

De ontvanger een frisse start gegeven maar dat lost het probleem niet op.

Bekabeling is niets aan veranderd en is rechtstreeks aangesloten op de ExperiaBox en is goed (doorgemeten). 

Kan iemand van KPN hier naar kijken?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Telfort4Life! Welkom terug. Goed dat je al een Frisse start hebt geprobeerd. Uiteraard jammer dat dit niets heeft opgeleverd. Heb je meerdere tv-ontvangers? Zo ja, Speelt het probleem op één of meerdere?

 

Reputatie 3
Badge

Hoi @Telfort4Life! Welkom terug. Goed dat je al een Frisse start hebt geprobeerd. Uiteraard jammer dat dit niets heeft opgeleverd. Heb je meerdere tv-ontvangers? Zo ja, Speelt het probleem op één of meerdere?

 

Ik heb meerdere ontvangers, maar de tweede ontvanger gebruiken wij bijna nooit dus ik weet niet of het daar momenteel actueel speelt. 

Wat stel je voor om het probleem boven tafel te krijgen?

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk van de ontvangers? Arris? Of Motorola? 

Reputatie 3
Badge

HMB2260

Reputatie 7
Badge +17

@Telfort4Life Wissel de ontvangers eens om van plek en monitor of het probleem blijft terugkomen. Als je gebruik maakt van een glasvezelverbinding, maak dan het glasvezelkastje minimaal 2 minuten stroomloos. Herstart (en eventueel reset) het modem en doe vervolgens een Frisse start. De tv-ontvanger laadt de opnames uit het netwerk. Ze staan dus niet op de ontvanger zelf. Als de ontvanger de opname niet goed ophaalt, krijg je deze foutcode. Als een Frisse start of reset op de ontvanger het probleem niet oplost, dan kan het zijn dat het probleem in de communicatie zit verderop in het netwerk. Om dit uit te sluiten is het van belang om vooraan (lees: NT > modem > ontvanger) te beginnen.

Reputatie 3
Badge

Het is 21 dagen probleemloos geweest. Vanavond weer diverse opnames die stil vallen. Als je ze herstart krijg ik wederom de STB-zap-03 / 3 - HAL layer foutmelding. 

TV kijken is dan wel mogelijk. Kies ik een andere opname dan start ie wel gewoon.

Start ik daarna de opname die was vastgelopen dan werkt het weer.

Ondanks alle standaard tips, frisse start, stroomloos, nieuwe kabels blijven er problemen.

De rest van het internet/thuisnetwerk blijft gewoon werken. 

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat daarin het probleem zit.

Reputatie 7
Badge +17

@Telfort4Life Het kan dus wel goed functioneren! Dat is goed om te horen. Wat de oorzaak is dat het nu wéér mis gaat, weet ik niet. Kun je je gegevens eens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en het serienummer van de tv-ontvanger heb ik nodig. Ik zal er een melding van maken dat het een terugkerend probleem is.  

Reputatie 7
Badge +17

@Telfort4Life Wissel de ontvangers eens om van plek en monitor of het probleem blijft terugkomen. Als je gebruik maakt van een glasvezelverbinding, maak dan het glasvezelkastje minimaal 2 minuten stroomloos. Herstart (en eventueel reset) het modem en doe vervolgens een Frisse start. De tv-ontvanger laadt de opnames uit het netwerk. Ze staan dus niet op de ontvanger zelf. Als de ontvanger de opname niet goed ophaalt, krijg je deze foutcode. Als een Frisse start of reset op de ontvanger het probleem niet oplost, dan kan het zijn dat het probleem in de communicatie zit verderop in het netwerk. Om dit uit te sluiten is het van belang om vooraan (lees: NT > modem > ontvanger) te beginnen.

Kun je trouwens de andere ontvanger eens op deze plek installeren? Ben benieuwd of je de foutmelding hier ook op ontvangt! :slight_smile: