Vraag

STB-zap-03/40462 melding bij terugkijken

  • 6 May 2021
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Ik krijg elke keer een STB-zap-03/40462 melding als ik wil terugkijken.

Harde reset helpt even, maar de volgende dag is het probleem weer terug.

Ook tv pauzeren werkt niet.

Is aangesloten met een devoloset, dit werkte tot voor kort prima.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @AKM, welkom! U kunt het beste een kabel trekken, want DVSen willen nog wel eens voor storing zorgen met Led-lampen etc.  En heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Of heeft u dit gedaan:

Ben benieuwd of het wat gaat helpen!

Beide al gedaan, probleem komt gewoon weer terug.

Ga de boel niet elke dag resetten, wil af en toe ook gewoon tv kijken...

Heeft een jaar lang prima gefunctioneerd met de devolo. Nu na een update van de ontvanger ineens problemen.

Waarom maakt kpn de tv ontvanger niet gewoon draadloos? Hopeloos ouderwets bekabeld. Wifi is snel zat.

Reputatie 7
Badge +14

Dat is jammer om te lezen! Hopelijk komt er snel een oplossing!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @AKM! Super dat je in ieder geval die stappen hebt genomen om een groot aantal dingen uit te sluiten. Wat voor me nog niet duidelijk is, is of je wel al in ieder geval geprobeerd hebt de verbinding met internetkabel aan te sluiten om in ieder geval te testen of de Devolo set defect zou kunnen zijn. Verder is de reden dat we liever de ontvanger niet draadloos maken juist omdat dit minder stabiel is. Hoe meer stappen er voor nodig zijn om verbinding te krijgen hoe meer ruimte er is voor storingen. Wat ik nog wan je zou willen vragen is wel te testen of met een internetkabel het probleem ook blijft bestaan. Wat je nog zou kunnen doen is met de Devolo Cockpit de apparaten een update kunnen geven. Vaak wil dit helpen! Laat je hier even weten of dit het geval is en of de storing blijft bestaan als de ontvanger met een internetkabel is aangesloten?