Beantwoord

Storing KPN TV Ontvanger

  • 24 December 2020
  • 11 reacties
  • 514 keer bekeken

Voor een bejaard echtpaar op 21-12-2020 melding gedaan van storing KPN TV Ontvanger (ARRIS VIP2952) die steeds uitschakelt en een TV Afstandsbediening die met regelmaat niet functioneert. Batterij vervangen verhelpt probleem ook niet.

KPN medewerkster heeft maandag 21-12-2020 toegezegd dat binnen 48 uur contact wordt opgenomen. Voor zekerheid ook mijn mobiele nummer achter gelaten. Nu meer dan 48 uur later blijkt uit navraag bij 0800-0402 dat er gisteren een poging is gedaan het bejaarde echtpaar te bellen. Geen gehoor. Mijn nummer dat ik hiervoor heb achtergelaten wordt niet gebeld?!?! Probleem nog steeds niet opgelost!!! 

Wordt nu opnieuw in behandeling genomen. Ik zeer benieuwd!

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 December 2020, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @M.Cramer ,

Wat betreft de afstandsbediening : 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met het KPN ID van dat echtpaar. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

Beste heer/mevrouw Noordzee,

 

Dank voor de snelle reactie. Ik denk dat het verstandiger is om even af te wachten of KPN het probleem vandaag oplost. Mogelijk krijgen ze een andere iTV ontvanger en dan correspondeert deze niet met de afstandsbediening van de ARRIS VIP2952. Wanneer het vandaag niet is opgelost, bestel ik een nieuwe afstandsbediening. Hartelijk groet, M. Cramer

Net contact gehad met bejaarde echtpaar om na te vragen of KPN monteur geweest. Helaas geen monteur. Maandagavond toegezegd dat er binnen 48 uur contact wordt opgenomen. Wat een farce voor Kerst, KPN

Men heeft een poging gedaan, en KPN mag alleen met het telefoonnummer contact opnemen wat in de contact gegevens staat van de abonnee, dit om misbruik/fraude te voorkomen.

En een monteur komt pas als dat nodig blijkt na dat contact, wilt U dus op uw nummer gebelt worden moet dit in het KPN ID van de abonnee houder ingevoerd worden.

Afstandbediening zou ik sowieso bestellen, als de TV box omgewisselt moet worden komt de nieuwe zonder AB, de huidige kan dan gebruikt worden zeggen ze dan en ben je weer aan het wachten.

Reputatie 7
Badge +28

Beste heer/mevrouw Noordzee,

 

Dank voor de snelle reactie. Ik denk dat het verstandiger is om even af te wachten of KPN het probleem vandaag oplost. Mogelijk krijgen ze een andere iTV ontvanger en dan correspondeert deze niet met de afstandsbediening van de ARRIS VIP2952. Wanneer het vandaag niet is opgelost, bestel ik een nieuwe afstandsbediening. Hartelijk groet, M. Cramer

Hallo @M.Cramer 

Is het bestellen van de nieuwe afstandsbediening inmiddels gelukt? 

Ik vrees voor het bejaarde echtpaar dat er met de feestdagen niet heel veel KPN Monteurs aan het werk zijn. 

Dag @Noordzee, bedankt voor je suggesties. Ik heb de afstandsbediening gisteren voor de mensen besteld. Dat met Kerstdagen minder of geen monteurs op de weg zouden zijn was ik me van bewust. Daarom dat ik maandag de storing heb gemeld. De medewerkster vroeg toen expliciet of ze mijn telefoonnummer ook mocht noteren. Daarom verbaast het mij dat ze nadat ze geen gehoor of bezettoon kregen bij de klant geen contact met mij hebben opgenomen. Maar we kunnen er nu toch niets meer aan veranderen. Nu maar hopen dat het maandag goed wordt opgelost.

Afgelopen maandagmorgen (28-12-2020) opnieuw contact gehad met KPN. Welwillende medewerkster die zich inleefde zou proberen een nieuwe TV Ontvanger op te sturen. Dit was moeilijk omdat er een ticket open stond voor een monteur die na 1 telefonische poging niet opnieuw heeft gedaan. Vandaag 31-12-2020 opnieuw gebeld omdat alleen de afstandsbediening die ikzelf heb aangevraagd, is ontvangen. TV ontvanger blijkt niet te zijn toegestuurd omdat er een ticket voor een monteur openstaat, vertelde medewerker. Kortom; GEEN TV ontvanger en GEEN monteur die opnieuw contact opneemt om het probleem op te lossen. Medewerker vandaag zei dat “het uitschakel probleem” van de TV ontvanger veroorzaakt wordt door softwareproblemen die medio januari 2021 worden opgelost. Kortom het bejaarde echtpaar moet tot die tijd geduld hebben. Op mijn vraag over restitutie van abonnementsgeld wordt het bejaarde echtpaar doorverwezen naar de website Het was niet mogelijk dit nu in het telefoongesprek met de medewerker, voor het oudere echtpaar regelen. Wat een service!!! 21-12020 gemeld en 31-12-2020 nog niet opgelost. Mogelijk medio januari 2021???

@Noordzee, TV ontvanger bij bejaarde echtpaar is ook niet met de nieuwe TV ontvanger te koppelen. Experiabox gereset en omdat dit geen verbetering gaf ook de TV-ontvanger opnieuw gereset. TV ontvanger reageert niet. Melding “Geen Signaal” blijft op TV scherm staan. 

Ondanks dat KPN medewerker op 28-12-2020 het probleem toeschreef aan de landelijke softwarefout, toch vandaag 5-1-2021 12:06 uur opnieuw KPN gebeld omdat ik hier niet in geloof!!! Mogelijk dat ik nu een medewerker tref die terzake kundig is. De medewerker die ik nu aan de telefoon kreeg, vond een nieuwe TV ontvanger wel gerechtvaardigd. Hij stuurt een nieuwe en deze kan ik morgen na 14:30 uur ophalen bij een PostNL afhaalpunt. Kijk uit naar morgen…..:fingers_crossed_tone2:

Reputatie 7
Badge +28

Hopelijk geeft de nieuwe TV-ontvanger wel de gewenste oplossing.

@Noordzee Vorige week donderdag, dankzij een meedenkende vriendelijke medewerker eindelijk (na 3 weken en 4 medewerkers verder) een nieuwe TV-ontvanger kunnen ophalen bij een PostNL afhaalpunt.

‘s Avonds TV-ontvanger zonder problemen geïnstalleerd en de afstandsbediening gekoppeld.  Dank aan de laatste meedenkende medewerker!

 

Reputatie 7
Badge +28

Helemaal fijn. :ok_hand_tone4:

Eind goed, al goed…..