Vraag

Storing TV, geluid en beeld stopt/hapert

  • 16 December 2021
  • 18 reacties
  • 197 keer bekeken

Badge

Na update, van 100mb naar 200mb glas, storing op de TV. Zowel beeld als geluid stopt en hapert. mat name tussen 22.00 en 23.00. 

Meerdere keren router, Experiabox 10, en TV ontvanger gereset en opnieuw ingesteld. Dit werkte niet.

Lijkt erop dat op dit tijdstip iets in het netwerk gebeurt!! 

 

Internet en streaming diensten, Netflix, doen het prima zonder haperingen 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze gekoppeld met de Experiabox?

Netwerkadapters, zoals de DVS, kunnen het probleem zijn.

 

Bij ons is het beeld juist stabieler geworden, nadat we van 100/100 (EoF) naar 200/200 (GoF) zijn gegaan.

Alles bekabeld, alleen 1 Netwerk switch (de Netgear GS105E, deze kan met IPTV overweg). 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Frits Louwerse! Heb je nog last van de storing met TV? Zo ja zou je dan aan kunnen geven wat het antwoord op de vragen van @joop2011 zodat we kunnen kijken wat we voor je kunnen doen om dit probleem voor je te verhelpen? We horen graag van je! 

Badge

Nope, alles gedaan en geen oplossing.

ook samen met KPN alles gereset en opnieuw opgestart
 

helaas!

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Frits Louwerse heb je het bericht van @Joep1965 nog gezien? En hoe gaat het op dit moment met de beeldkwaliteit?

Badge

Nog steeds geen oplossing. Meer mensen Veenendaal. Oplossing ligt echt aan KPN. Zit in netwerk en niet bij de mensen thuis 

Reputatie 7
Badge +17

@Frits Louwerse zou je in dat geval je profiel in willen vullen? Ik heb geen melding van een algemene storing namelijk. Laat het even weten als je profiel is ingevuld en ik kijk even voor je verder of ik iets kan vinden. Zou je daarnaast toch kunnen laten weten of je DVS stekkers gebruikt? Deze zijn namelijk gevoelig voor bepaalde andere apparatuur op hetzelfde netwerk, waaronder kerstlampjes. Zoals je begrijpt levert dat vooral rond de maand december vaak dit soort klachten op waar mensen dat niet weten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik had vanmorgen storing van beeld en geluid.

Nadat ik van zender wisselde en weer terug, was het probleem over. 

Badge

Hoi profiel heb ik volgens mij al ingevuld. Ik gebruik geen adapters of iets degelijks.

iTv met utp kabel rechtstreeks naar de experiabox. Lijkt me dus goed. 
Af en toe zender wisselen lijkt me niet de bedoeling. 
voor de update werkte alles nog prima, denk toch aan netwerk of misschien de experiabox.

 

monteur ? 

Reputatie 7
Badge +17

@Frits Louwerse ik zie nog niks in je profiel. Je kan in dit bericht op het woord profiel klikken om daar te komen. Lukt dat nou helemaal niet mag je in dit geval ook je postcode, huisnummer en klantnummer naar me sturen via privébericht.

Badge

Gelukt Bram profiel aangepast 

Reputatie 7
Badge +17

@Frits Louwerse dank je wel voor de informatie! Ik begonnen met een meting en die gaf goede waarden terug. Wel zie ik wat raars met de verbinding met de tv-ontvanger. Zou je nog een keer kunnen bevestigen dat de internetkabel tussen de tv-ontvanger en het modem volledig rechtstreeks gaat? En als dat inderdaad zo is zou je dan hier kunnen laten weten op welke poort van de Experiabox die is aangesloten en aangeven of een andere poort op de Experiabox het probleem ook geeft? Mocht dat nou wel zo zijn zou je dan een reset van je ontvanger kunnen doen nadat je de andere poort hebt gekozen? Zou je daarna ook voor de zekerheid nog een reset van de Experiabox kunnen doen zoals bij stap 2

Badge

Hoi Bram,

Er zit wel een switch tussen, zie ik nu. Maar alles heeft altijd prima gewerkt dus dat is raar.

Ik zal de switch er eens tussenuit halen. Kijken of dit een oplossing zou kunnen zijn 

Hoi Bram,

Er zit wel een switch tussen, zie ik nu. Maar alles heeft altijd prima gewerkt dus dat is raar.

Ik zal de switch er eens tussenuit halen. Kijken of dit een oplossing zou kunnen zijn 

Wat is het type van die Switch?

Volgens mij moet die IGMP Snooping ondersteunen.

Badge

Een sitecom. Ik ga denk ik een andere switch kopen. Nog een tip.

is de TL link SG 105 een goede optie 🤔

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Dit is een hele goede switch.

En naar mijn mening ook redelijk betaalbaar.

Badge

Tippen bedankt Martijn.

ga ik dat doen 👍

Top!,

Laat maar weten of dit het verhelpt!

Ik ga er in ieder geval wel van uit!