Beantwoord

Storingen door Draadloze Verbindingsset

  • 12 March 2019
  • 6 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 1
Ik word zo zachtjes aan moedeloos van dit kpn gebeuren. Om de dag alles resetten / updaten. Boven het draadloos als 2e tv. 7 van de 10x geen tv. Weer alles opnieuw opgestart. Drama.
Nieuwe router ontvangen, ook geen enkele verbetering. Overweeg om er mee te stoppen en maar naar de concurrent over te stappen. Draadloos verhaal werkt bij ons voor geen meter!

Admin: Bericht afgesplitst van ervaringen met draadloze verbindings set | KPN Community
icon

Beste antwoord door Mws71 13 March 2019, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Mws71 . Welkom op het forum! Ik begrijp uit je verhaal dat de draadloze verbindings set de boosdoener is?
Helaas kunnen we geen garantie geven dat een DVS altijd werkt. Het is vaak ook niet de devolo zelf maar het elektriciteitsnetwerk in combinatie mét. Een simpele truc om uit te sluiten of het daarmee te maken heeft is tijdelijk een lange kabel aan te slutien.
Aangezien dit vaak niet met KPN apparatuur te maken heeft is een overstap wellicht niet de oplossing omdat dan dezelfde problemen kunnen terugkeren.
Ik doe nu een hoop aannames en wil je uiteraard graag helpen met het oplossen van het probleem.
Reputatie 1
Heb van draadloos nu bekabelde gemaakt. Werkt tot nu prima. Thanx 👍
Top! Ik wens je storingsvrije diensten toe! 🙂

Herken veel van de problemen. Ging een half jaar uitstekend met tp-link Powerline Adaptor. Op een gegeven dag, zonder aanleiding, uitval tv op slaapkamer. Daarna zelfs op beide tv's. Kreeg steeds foutcode 143. Nu doet tv in woonkamer het weer, maar boven krijg ik hem niet aan de praat, wat ik ook probeer. Aan de onderkant van de tp zit een minuscuul klein kopje dat kan worden ingedrukt. Moet ik daar iets mee? Heb er vaak op gedrukt, maar ik ben er niet wijzer van geworden.

Weet voor 99,9 % zeker dat kabels goed zijn aangesloten. Word er een beetje moedeloos van. Weet iemand raad?

 

Badge +19

Vrijwel zeker is er ruis ontstaan op uw electriciteitswerk.  Dat kan komen door een ledlamp of dimmer die niet goed werkt.  Zelfs zonnepanelen van de buren kunnen al voor problemen zorgen.  Helaas zijn draadloze verbindingsets daar erg gevoelig voor. De enige oplossing is kabels trekken.  Dat heeft u hierboven vast ook gelezen.

@Bert-Willem . Het blijft storingsgevoelige apparatuur.  Het is belangrijk dat zo'n adapter geen stopcontact ‘deelt’ met een ander apparaat. En het is belangrijk om, zoals @Joep1965 hierboven beschrijft, de andere electrische apparaten bij lang te lopen. Kan best zijn dat er iets stoort. Als het niet gevonden kan worden is een kabel de ultieme oplossing. Dan heb je dit soort kopzorgen nooit meer.