Beantwoord

Streamen Videoland via Chromecast lukt niet

  • 23 December 2020
  • 18 reacties
  • 5507 keer bekeken

Sinds gisteren start videoland veel te traag op.

Als het dan op mijn telefoon verschijnt kan ik koppelen met chromecast. Meer niet. 

Ik kan echter geen serie of filmstreamen. 

Van alles geprobeerd. Niks helpt 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 26 December 2020, 17:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Heb je de apps op je telefoon (ik ga even uit van Android) al eens helemaal gesloten? Dus niet alleen met het 'vierkantje’ weggeklikt?

Klik onderaan het scherm op de 3 vertikale streepjes en klik op “alle sluiten”. Daarna de app weer openen. Regelmatig “alle sluiten” gebruiken.

Helaas dit is geen oplossing. Deze tip doe ik altijd

Heb je de app van Videoland al eens verwijderd danwel geüpdate?

Gaat de Chromecast ook steeds helemaal uit als je 'm niet gebruikt? Als je 'm met de bijgeleverde adapter in het stopcontact hebt is ie 24/7 aan. 

Zelf heb ik de usb voeding in een usb poortje van de tv zitten, dan gaat de Chromecast aan en uit met de tv.

Kijk eens bij de tips van Videoland m.b.t. dit probleem!

p.s. dit is de app van videoland in je telefoon en een Chromecast. Dat zijn geen kpn apparaten dus dit is geen kpn gerelateerd probleem.
Uiteraard ondersteunen de vrijwilligers op dit forum ook hierbij.

zelfs als ik videoland opstart gaat dat sinds en paar dagen erg traag.zelfs voordat ik gekoppeld ben Met chromecast

Zelfs mijn Wi-Fi kanaal diverse keren gewisseld

Ook de app al opnieuw geïnstalleerd

Je kunt binnen het eerste uur na plaatsing je berichten nog bewerken met de drie puntjes rechts onderin. Dan hoef je niet 3 X te plaatsen binnen enkele minuten.

zelfs als ik videoland opstart gaat dat sinds en paar dagen erg traag.zelfs voordat ik gekoppeld ben Met chromecast

Het probleem lijkt me daar in te zitten. Zijn andere toepassingen ook traag op je telefoon?

Heb je heel veel apps op je telefoon?

Je telefoon al eens opnieuw opgestart???

Ik heb niet vreselijk veel app's.

Ik snap alleen niet waarom alleen deze Site zo traag opent en niet streamt.

De telefoon ook al diverse keren opgestart

I k heb videoland opnieuw geïnstalleerd, gestart en...het werkt, maar chromecast is ontkoppeld. Opnieuw de koppeling gemaakt en toen ….werkte videoland niet meer.

Dat zit niet mee :disappointed_relieved: .

Erg jammer. Heb het nog een keer geprobeerd.

Is weer niet gelukt.

Alleen op mijn PC Tablet lukt het wel.

Ik op de site, log in en kan Zo streamen.

Geluid is wel minder omdat het laden via tablet traag gaat. Via de app lukt het op de pc tablet ook niet

Alleen op mijn PC Tablet lukt het wel.

Ik op de site, log in en kan Zo streamen.

Als het op je laptop en tablet wel lukt, ook met streamen via Chromecast, dan is 't dus je phone.

Is die al wat oud(er)? Mogelijk wordt de app dan niet meer (volledig) ondersteund [besturingssysteem phone niet laatste versie; wsl ook niet mogelijk dan]
Welk merk? Etc….

De phone is Samsung Galaxy J6.

Is die nu al te oud?

 

Nou, niet zo erg lijkt mij. Model is geïntroduceerd mei 2018 (bron Tweakers).

Krijgt ie nog wel regelmatig updates? Heeft ie wel de laatste Android versie (10).

Versie One UI: 2.0
Laatste beveiligingspatch: 1 december 2020.

Hoi,

Mijn telefoon heeft android versie 10

Hij heeft alle updates gehad

Dan is dat ook up to date. Geen idee waarom het met je phone dan niet werkt en met je laptop en tablet wel. Van af die 2 kun je ook (Videoland) casten…. (dan maar).

V.d. laptop dan videoland.com in Google Chrome openen.

Beste Peter,

Bedankt voor je hulp tijdens de kerst.

Ik heb nu ook (eindelijk) contact gehad met een medewerker van Videoland.

Misschien dat zij nog andere info geven.

Ik laat het je nog weten via deze manier.

Gr

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Spaekhuys, ben je nog wat opgeschoten met hulp van Videoland?  Hoor het graag :slight_smile: