Beantwoord

Terugkijken spoelt door naar begin volgend programma op de VIP5202

  • 25 February 2024
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

Sinds gisteren zit er een technische fout in het terugkijken via onze VIP5202. Na meer dan een half uur in de uitzending blijft het beeld ongeveer 10 seconden stilstaan. Een paar minuten later wordt ineens naar het begin van het volgende programma vooruitgespoeld. Gisteren keek ik integraal naar live voetbal op ESPN1 en zag ik ineens de uitslag, vandaag heb ik een programma op RTL4 niet af kunnen kijken. Super irritant!

 

KPN, wat gaan we eraan doen en wanneer is het opgelost?


TV+ is geen optie, want dat werkt niet op mijn universele Bose Soundbar Universal Remote.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 March 2024, 19:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb dit ook eens gehad met de VIP5202, hier kan je helaas weinig mee zelf.
Je zal moeten hopen dat het met een volgende update opgelost is.
Inmiddels zit ik op de TV+ ontvanger, hiermee was ik er vanaf.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Tojo3107, ik denk ook graag mee. 

Dit hoort wel gewoon te werken. Zou je die ontvanger eens willen resetten? Mag ik ook weten hoe de ontvanger aangesloten is op de modem?

Hi Alex, dankjewel maar dat mocht niet baten. Ik heb de ontvanger gereset, maar daarna gebeurde hetzelfde probleem op NPO1.

Programma terugkijken, na een half uur hapert het programma een keer, na een minuut dezelfde melding dat het programma start. Ga ik via de gids terug naar het programma dat ik keek, dan kan ik het vervolgens zonder problemen afkijken.

Wat nu?

Gisteravond weer een issue tijdens het vanaf het begin terugkijken van een live programma: er kwam een melding dat er tijdelijk geen internet was. Daarna sprong het programma vooruit naar de live uitzending.

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +24

Dan stel ik ook voor om je modem ook te resetten. Zou je verder ook nog aan willen geven hoe de modem op de televisieontvanger is aangesloten? Rechtstreeks met een kabel Of zit dar door een draadloze adapters of een switch? 

Dank! Modem resetten heeft helaas geen effect. Deze is volledig bekabeld aangesloten, net als de ontvanger. Vervangen kabels brengt ook geen verschil.

Opvallend: bovenstaand issue gebeurt nu dagelijks tijdens programma’s terugkijken, maar alleen tussen 22:30 en 22:40u.


Wat kan het zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Zou ik je als laatste mogen vragen om het glasvezelkaste ook 10 seconden stroomloos te maken? Daarna je modem te herstarten en daarna ook de tv-ontvanger zelf? 

Dank, het lijkt opgelost! 

Reageer