Vraag

Terugkijken vanaf het begin blijft vaak hangen

  • 8 January 2023
  • 17 reacties
  • 255 keer bekeken

Badge

Als ik een programma terug wil kijken blijft deze steeds een paar minuten hangen. Soms moet ik weer terug naar TV kijken en opnieuw het programma aanklikken. Dan gaat hij weer verder waar ik gebleven was. 
Dit is sinds oktober 2022 al zo. We hebben vele keren contact gehad met de klantenservice. Herstarten, resetten, tv ontvanger omruilen. Niks helpt.

Als ik terug kijk en het programma is al helemaal afgelopen dan heb ik dit probleem niet.

Dus alleen bij de optie “ kijk vanaf het begin”

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Dedmar! Welkom op het forum! 

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet fijn kijkt. Wil je aangeven hoe de verbinding naar de tv-ontvanger is? Of hier bijvoorbeeld een DVS of SuperWifi tussen zit?

En heb je al eerder een reset van je modem gedaan? Heeft dat destijds geholpen?

Badge

We hebben wifiversterkers (superwifi). Receiver en modem gereset, software opnieuw geïnstalleerd en de tweedelijns service ingeschakeld (wat onder ander resulteerde in het omruilen van de tv ontvanger)… 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Dedmar! Ik heb even een tijdje afgewacht in verband met de handelingen van de tweedelijns service. Hoe bevalt de nieuwe ontvanger? Daarnaast hebben we ook een update van de ontvanger uitgebracht in de tussentijd. Werkt hierdoor alles weer zoals het hoort? 

Badge

Hi Bram,

Nee helaas blijft het probleem bestaan. En nog steeds alleen bij de functie “terug kijken vanaf het begin”

Reputatie 7
Badge +17

@Dedmar wil je in dat geval je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

Daarnaast zag ik nog geen antwoord op de vraag of de verbinding tussen de Experia Box en de tv-ontvanger rechtstreeks is. Is dat het geval? Of zit hier bijvoorbeeld de SuperWifi tussen?

Badge

Hoi @Bram_ , we hebben een rechtstreekse verbinding tussen de Experia Box en de tv ontvanger. Profiel is ingevuld 😉

Reputatie 7
Badge +17

@Dedmar wat me opvalt is dat er in de systemen staat dat er in oktober een nieuwe ontvanger is gestuurd. Ik zie deze alleen niet tussen je actieve ontvangers staan. 

Wil je nog aangeven of je op dit moment een HBM2260 gebruikt, of een VIP2952? Als het gaat om de VIP2952, wil je dan het serienummer hiervan in de “Persoonlijke opmerkingen”  van je profiel zetten?

Badge

Hoi @Bram_ , het is de HBM2260 en is twee weken geleden weer omgeruild (zonder resultaat).

Groet, Dave

 

Reputatie 7
Badge +17

@Dedmar dus je had een VIP2952. Die is nu opnieuw omgeruild voor een HMB2260?

Ik wil nog 2 dingen testen. Als je dit na het omwisselen van je ontvanger in oktober al gedaan hebt, doe het dan niet opnieuw. Dan mag je me gewoon het resultaat hier laten weten. 

Maar de volgende keer dat je bij het terugkijken hier last van hebt, probeer dan eerst een ander programma terug te kijken. Laat weten of het daarbij ook voorkomt. Zet ook de kwaliteit van je tv-ontvanger eens naar SD. Ga hiervoor in het menu met instellingen naar “Beeld”. Daar staat de optie “Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger”. Kijk of het ook voorkomt als je op die kwaliteit kijkt. 

Als het hierbij ook voorkomt, zet dan je tv-ontvanger terug naar HD. Verzamel daarna 3 voorbeelden en laat die hier weten. Daarbij heb ik van je nodig om welke zender het gaat, welk programma en op welk moment dit werd uitgezonden. Dan stuur ik dit door naar de technische dienst. Die zal ik daarbij ook de volledige geschiedenis doorgeven zodat je niet nogmaals een nieuwe ontvanger krijgt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Dedmar heb je mijn laatste reactie nog gezien? Lukt het dit te testen?

Badge

Hallo @Bram_ , het maakt niet uit welk programma we bekijken. Ook als we naar een andere zender switchen blijft het probleem bestaan. We zijn op het punt gekomen om een andere provider te kiezen. KPN is duidelijk niet in staat dit probleem te verhelpen! We zij er helemaal klaar mee.

Reputatie 7
Badge +17

@Dedmar ik snap dat het vervelend is dat het probleem blijft bestaan. Vooral met hoe lang het al speelt. Wel zijn we dus nog bezig met het oplossingsproces. Als je dit proces nog een kans wilt geven hoor ik het graag. 

Badge

@Bram_ , dank je.. We hebben de tv op “SD” gezet, maar bij het terugkijken gisteravond (RTL4), bleef ie weer hangen (programma Huberto).

Reputatie 7
Badge +17

@Dedmar ik heb nog 1 keer een ticket aangemaakt. Omdat er binnen korte tijd meerdere tickets zijn aangemaakt gaat deze via een andere afdeling. Die kijken, naast het alsnog oplossen, waarom de eerdere oplossingen niet geholpen.

Badge

@Bram_ dankjewel

Badge

Wij zijn inmiddels overgestapt naar T-Mobile aangezien KPN het niet kreeg opgelost. Geen issues meer met de TV plus sneller internet voor een lagere prijs 👍

Dank je wel,voor je reactie!