Vraag

trage reactie op afstandsbediening

  • 9 December 2020
  • 3 reacties
  • 399 keer bekeken

Goede middag.

Na een storing van 2x24 uur reageert de afstandsbediening weer erg traag. Heb de software weer opnieuw geladen en alles wat mogelijk was weer gereset. Dit probleem doet zich nu al voor de derde maal voor. Altijd na update of storing door KPN. Nu helpt resetten en opnieuw downloaden ook niet meer. Vind het nu erg vervelend worden. Zeker na die lange storing van vorige week. Graag een goede oplossing en niet steeds verwijzen naar resetten en opnieuw downloaden want dat kan bij zo’n duur abonnement  toch niet de bedoeling zijn. 

Wij hebben 2 Aecadyan HMB2260 TV ontvangers van ruim 5 jaar oud. Is dit misschien de oorzaak.  

Graag goede oplossing

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@HBDeventer Welkom op het forum. 

Ik vermoed zelf dat het niet de afstandsbediening is die traag reageert maar de tv ontvanger, er zijn meerdere klanten die hier melding van maken. 

Vorige week zou er een update komen om dit probleem te verbeteren, alleen heeft deze waarschijnlijk uiteindelijk voor de storing gezorgd. We werken op dit moment hard aan oplossing voor de trage tv ontvangers. 

Zodra bekend is wanneer de nieuwe update komt zullen wij het laten weten in het topic over het nieuwe menu.

Dat het niet aan de afstandsbediening ligt maar aan KPN was allang bekend. Vanaf dat het nieuwe menu is geplaatst is het al traag en KPN is nog steeds niet in staat het goed op te lossen. 

Nu weer geen duidelijke oplossing. KPN weet zelf niet wanneer er een oplossing komt. De traagheid is alleen nog maar toegenomen. 

Heeft het misschien te maken met de kosten voor KPN om (als dat de oorzaak is) de TV ontvangers te moeten vervangen?  Daar lijkt het wel op.  In onze omgeving en familie heeft nl. iedereen met de oudere TV ontvangers er last van. Of is de oplossing misschien  toch maar te veranderen  van provider om van dit probleem af te zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@HBDeventer2 Het probleem lijkt in de software te zitten, en dus niet in de hardware van de ontvangers. 

We dachten het probleem opgelost te hebben met de laatste update, maar deze bleek voor een andere storing te zorgen.

We doen echt ons best om het probleem op te lossen maar ik kan mij natuurlijk voorstellen dat het heel erg storend is, als dit een reden is om voor een andere provider te kiezen dan kan ik je uiteraard niet tegenhouden.