Vraag

TV box update of herstart 2x per avond uit zichzelf

  • 10 November 2023
  • 10 reacties
  • 85 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds een paar weken krijg ik telkens als ik een opgenomen programma wil kijken of naar een app wil gaan te maken met een update of herstart, soms we; 2x of meer op een avond. Dit gebeurt sinds ik nog niet zolang geleden 2 nieuwe boxjes  DIW7022 heb gekregen


10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Of te wel, wat zit daar allemaal tussen.

Reputatie 2
Badge

De DIW7022 is met een internetkabel verbonden aan de Experiabox V10 en een HDMI kabel naar mijn Sony TV KD-50X81J

Reputatie 7
Badge +20

@wispel1945 

Dat is goed en zou goed moeten werken.

 

Wat je kan proberen is het volgende:

Houd de knop van de KPN ab rechtsboven (toets kpn) ingedrukt totdat je een POPUP scherm krijg. Kies daarna voor opnieuw opstarten.

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

Reputatie 2
Badge

Kijk geen TV op telefoon of PC en heb ook geen app. Mijn profiel is duidelijk en aangevuld

Reputatie 7
Badge +24

Hi @wispel1945, ik denk graag mee. 

Ik zie overigens nog niets in je profiel, heb je het wel opgeslagen? 

Zou je ook de tv box eens helemaal willen resetten

Reputatie 2
Badge

Profiel heb ik intussen wat meer aangepast. TV box al meerdere malen uit en aangezet. Dat doet de TV ook regelmatig uit zichzelf. Gisteravond keek ik een opgenomen programma terug en toen ik iets anders wou kijken, ging hij plotseling opnieuw opstarten. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik, maar zou je een tv box eens helemaal willen resetten? Dit is iets anders dan alleen uit en weer aan zetten. Dan krijgt de box een schone installatie. 

Zou je ook de Experiabox voor de zekerheid ook willen herstarten?

Reputatie 2
Badge

Ook de TV box heb ik al meerdere malen helemaal uitgezet, stekkers eruit getrokken en in de meterkast ook de stekkers van de experiabox er uit gehad en opnieuw aangesloten. Ook de HDMI stekker in een andere plaats aangesloten

Badge

Ja Wispel, ik heb eenzelfde probleem ook aangekaart 24 dagen geleden, maar met de moderators van KPN (in mijn geval Jasper). Lees mijn bevindingen maar na als je wilt. 
KPN weet de oplossing niet en verder is het een beetje “trial en error”.  Het probleem blijft , bij miij welliswaar incidenteel , maar ook onvoorspelbaar. Ik heb ook 2 TV boxjes DIW7022. Ik heb nog niet gehad , dat beide boxjes tegelijk uitvielen . Ik heb er maar mee leren leven (laatste keren was 13/11 en 14/11).  groet Arie

Reputatie 7
Badge +24

Ook de TV box heb ik al meerdere malen helemaal uitgezet, stekkers eruit getrokken en in de meterkast ook de stekkers van de experiabox er uit gehad en opnieuw aangesloten. Ook de HDMI stekker in een andere plaats aangesloten

Dat begrijp ik, dit is echter toch iets anders dan wat ik hieronder bedoel. Dat was geen reset maar alleen een herstart. 

Dat snap ik, maar zou je een tv box eens helemaal willen resetten? Dit is iets anders dan alleen uit en weer aan zetten. Dan krijgt de box een schone installatie. 

Zou je ook de Experiabox voor de zekerheid ook willen herstarten?

 

Reageer