Beantwoord

TV+ en online: opnames slaan stukjes over

  • 1 July 2023
  • 89 reacties
  • 2429 keer bekeken

Bij veel zenders worden in opnames stukjes overgeslagen. Er zijn hapjes uit.

Viel me al op bij Boulevard.

Maar nu net bij weerbericht aansluitend op Rtl nieuws van half acht verspringt het ook ineens. Tijdens Reiniers uitleg voor de groene kaart van NL is er ineens een hapje weg.

Zowel via de smart-tv app als dezelfde opname via de TV+ box.

 

Update 24 oktober 2023

TV Apps Team schrijft:

Het kan dat je nog last had van dit euvel, correct. Zie een paar posts naar boven. De oplossing wordt momenteel uitgerold. Afgelopen uren, deze nacht zijn NPO1, NPO2 en NPO3 omgezet. De korte 1,9sec jumps mogen op NPO123 in opnames en terugkijken vanaf vandaag 24 oktober niet meer voorkomen. Binnenkort dus op geen enkel kanaal meer. 

In opnames tussen juni en november 2023 (grof, voor latere lezers) zullen de jumps helaas erin blijven voor apps en TV+. 

UPDATE 11 oktober 2023

TV Apps Team schrijft:

Ik hoop dat voor de 1,9sec gaten volgende week de fix live kan… Die heeft de prio.

Bericht.

UPDATE 4 OKTOBER 2023

TV Apps Team meldt:

Verwachting momenteel is uitrol van de fix volgende week (week 41).  Ik hoop dan dus het verlossende bericht te kunnen geven. Duurt uiteraard al veel te lang. De fix geldt meteen voor iedereen (dus niet eerst een groep klanten of een regio), maar waarschijnlijk nog wel enigszins (snel) gefaseerd in meerdere kanaalgroepen. Dus niet alle zenders tegelijk.

Bericht.

TV Apps Team meldt:

Klopt, voorbeelden zijn nu niet meer nodig, zojuist ontdekt hoe dit zich profileert dankzij het Rail Away voorbeeld van PeterG. Dank daarvoor! Patroon is gevonden, dit kunnen bevestigen in het RTL5 voorbeeld van MiVoNL (ook dank daarvoor), nu achter de oorzaak komen en het oplossen. To be continued.

Bericht.

 

Admin: leesbaarheid updatemarkeringen verbeterd

icon

Beste antwoord door PeterG 22 August 2023, 11:51

Bekijk origineel

89 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het probleem is er nog steeds. Eigenlijk alle zenders. Heb 't al gehad in opnames NPO, RTL, SBS6, BBC First, BBC Two, … Oorzaak nog niet gevonden, @TV Apps Team ?

Het doet zich voor bij afspelen opnames op TV+, smart-tv app en vast ook via mobiel, laptop.

Helaas nog niet nee. 😔

Jammer. Want het lijkt wel erger te worden. Gisteren in een opname van Father Brown (45 min) zat er maar liefst 4 x een momentje van skippen. Via TV+ en de smart-tv app. Laptop, telefoon niet geprobeerd, maar dat is hetzelfde opname platform heb ik begrepen.

Ik kijk opnames tegenwoordig weer steeds vaker via de Arris. Want dat is momenteel het enige platform waar ze het wel doen.

De TV+ is hier inmiddels redelijk gedegradeerd tot alleen radio ontvanger. Want ook films via Pathé zijn veel mooier via de Arris. Qua beeld én geluid. En daar betaal je ook nog 5 € voor zo'n film.

Eind augustus moet ik uiterlijk beslissen om naar een nieuw abo met de box te gaan. 

Maar op het moment slaat de balans volledig uit naar m'n huidige Ai1 met de Arris.

Reputatie 7
Badge +6

Hier ook hetzelfde probleem in bij de opnames 'Weet er alles van! Junior' op RTL4 van gisteravond en bij diversen opnames van 'Dertigers' op NPO3. 

Je bekijkt gewoon een 'verknipte' opname en dat lijkt mij niet de bedoeling.

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik kan melden dat het niet erger is of wordt sinds het is ontstaan. Dat is perceptie. Het is zelfs ontzettend voorspelbaar (voor ons). Maar het kan natuurlijk sneller opvallen als je het weet (zoals jij). We zitten er bovenop, maar het lijkt er nu op dat het helaas een software-bug te zijn i.p.v. een instelling; dat laatste is wat we hoopten. Maargoed, dat is ons probleem. Meer kan ik er niet over zeggen of lijkt me ook niet nuttig. 
Maar nogmaals dank voor die (vooral gedetailleerde tot op de seconde) voorbeelden eerder; die gaven écht het voorzetje waardoor het doorgrond kon worden.

TV Apps Team schrijft: Het is zelfs ontzettend voorspelbaar (voor ons).

Hmm. Toch benieuwd hoe voorspelbaar. 

Bepaalde tijdsinterval. Op alle zenders feitelijk gelijktijdig. Etc.

In ieder geval duidelijk (voor mij 😉): er wordt steeds even niet opgenomen.

Reputatie 6
Badge +6

@TV Apps Team, kunnen jullie het ook noemen in TV+ Bekende bevindingen?

Het is niet alleen bij tv+ @Arjan van B .

Ook bij de online opties.

Het is gewoon een storing. Hoort mijns inziens dan ook niet bij die bevindingen. 

22 augustus 2023

Het TV apps team meldt:

"Oorzaak gevonden in encoder software, helaas een echte bug en niet iets wat met een instelling opgelost of omzeild kan worden. De bug wordt hersteld, hopelijk kwestie van dagen nog, maar er kunnen potentieel veel beren op de weg komen, dus het is nog een flinke slag om de arm. Helaas!".

Bron

 

Reputatie 7
Badge +8

Het is ook op Veronica merkte ik gister avond met terug kijken van Sealteam

Klopt @MennoG78 

Na het starten van dit topic merkte ik, en anderen, het ook in opnames van andere zenders. Maar je kan een topictitel niet meer wijzigen. 

…. en deze bug is er ook nog.

Reputatie 7
Badge +8

…. en deze bug is er ook nog.

afgelopen opnames van Veronica heb ik er geen last van gehad dus het is niet consequent.

 

Reputatie 7
Badge +7

…. en deze bug is er ook nog.

Helaas wel. Het gaat wel echt de goede kant op, maar de verwachting momenteel is dat de aankomende fix half tot eind september kan worden uitgerold. 😑 Het zit in een delicaat stukje software, daar moeten we voorzichtig mee zijn en haastige spoed is zelden goed; hoe vervelend de huidige impact ook is. Daar zijn we ons bewust van. 

Als er nieuws is, posten we dat hier.

Opnames kijken is nog steeds een spelletje Cookie monster. Of Pacman.

Wel wat minder hapjes uit, maar toch.

Reputatie 7
Badge +8

Opnames kijken is nog steeds een spelletje Cookie monster. Of Pacman.

Wel wat minder hapjes uit, maar toch.

Ik heb er net geen last van gehad met Sealteam terug kijken.

Reputatie 7
Badge +25

Ik laat @TV Apps Team me graag corrigeren, maar het laatste wat ik heb gehoord is dat de oplossing op dit moment wordt getest. Dus laten we hopen dat dit soepel gaat en dat het snel is opgelost.

Reputatie 7
Badge +8

Me vrouw heeft het wel gehad gister met een opname van TLC en een opname van Urk.

ik heb geluk gehad met terug kijken.

DUs hoop dat de oplossing die ze testen het oplost.

Reputatie 7
Badge +7

Ik laat @TV Apps Team me graag corrigeren, maar het laatste wat ik heb gehoord is dat de oplossing op dit moment wordt getest. Dus laten we hopen dat dit soepel gaat en dat het snel is opgelost.

Zeker! Het opname jump issue is daarin verholpen, oplossing is er dus, dat is het goede nieuws. Helaas wat tegenslag met die fix (kwaliteit van de stream degradeerde soms voor het getrainde oog t.o.v. huidige stream), anders waren de eerste kanalen begin deze week reeds omgezet. Het duurt dus helaas nog iets langer dan het snelste pad wat we begin september voor ogen hadden. 😒 We willen geen ander issue introduceren natuurlijk met deze oplossing, vandaar de uitgebreide testen (ook die kosten tijd).

Reputatie 1

We zijn nu 12 dagen verder sinds de laatste opmerking hier, het probleem is voor ons nog steeds niet opgelost. 

 

Terugkijken gaat nog steeds in hink stap sprong

 

Erg hinderlijk

 

Is er al zicht op een fix hiervoor?

Reputatie 7
Badge +7

@JohnAn Verwachting momenteel is uitrol van de fix volgende week (week 41).  Ik hoop dan dus het verlossende bericht te kunnen geven. Duurt uiteraard al veel te lang. De fix geldt meteen voor iedereen (dus niet eerst een groep klanten of een regio), maar waarschijnlijk nog wel enigszins (snel) gefaseerd in meerdere kanaalgroepen. Dus niet alle zenders tegelijk.

Reputatie 1

Bedankt voor de snelle reactie. Duimen maar 👍

@JohnAn Verwachting momenteel is uitrol van de fix volgende week (week 41).  Ik hoop dan dus het verlossende bericht te kunnen geven. Duurt uiteraard al veel te lang. De fix geldt meteen voor iedereen (dus niet eerst een groep klanten of een regio), maar waarschijnlijk nog wel enigszins (snel) gefaseerd in meerdere kanaalgroepen. Dus niet alle zenders tegelijk.

En ik neem aan dat het dan alleen geldt bij vanaf dan gemaakte opnames. Eerdere zullen de hapjes nog wel bevatten lijkt mij. @TV Apps Team . (?)

Reputatie 7
Badge +7

@JohnAn Verwachting momenteel is uitrol van de fix volgende week (week 41).  Ik hoop dan dus het verlossende bericht te kunnen geven. Duurt uiteraard al veel te lang. De fix geldt meteen voor iedereen (dus niet eerst een groep klanten of een regio), maar waarschijnlijk nog wel enigszins (snel) gefaseerd in meerdere kanaalgroepen. Dus niet alle zenders tegelijk.

En ik neem aan dat het dan alleen geldt bij vanaf dan gemaakte opnames. Eerdere zullen de hapjes nog wel bevatten lijkt mij. @TV Apps Team . (?)

Correct, bestaande opnames zullen het probleem behouden omdat het bij het opnemen mis gaat, niet bij het afspelen. Het missende segment elke keer (doorgaans 1,9sec) is dus niet aanwezig op dat platform.

Eh, @TV Apps Team . Het is echt niet altijd 1,9 seconden. Ik zit nu Sister Boniface van 2 oktober te kijken en daar ontbreekt na een paar minuten een segment van 5 minuten en 7 seconden!!

Via de Arris opname minuten van 9:55 tot 15:02

Vanaf "de stelling met de apen” tot “ik las je interview in Chess Magazine”.

Reputatie 7
Badge +7

Eh, @TV Apps Team . Het is echt niet altijd 1,9 seconden. Ik zit nu Sister Boniface van 2 oktober te kijken en daar ontbreekt na een paar minuten een segment van 5 minuten en 7 seconden!!

Via de Arris opname minuten van 9:55 tot 15:02

Vanaf "de stelling met de apen” tot “ik las je interview in Chess Magazine”.

Dat kan inderdaad, goed gevonden! Er is een ander issue gaande waarbij een 5 minuten gat ontstaat in dezelfde opnames voor apps en TV+. In tegenstelling tot de 1,9 sec gaps is deze compleet onvoorspelbaar en gelukkig ook een flink stuk sporadischer en deze bestaat zelfs al een stuk langer. Komt meer voor bij zenders met slechte aanvoer (of soms), vandaar ook zelden op top10 kanalen (maar niet uitgesloten!). En soms ook tijden niet aanwezig.
Desalniettemin, het komt voor, we zijn er bewust van, issue is doorgrond en werken aan een oplossing ook hiervoor.
Ik hoop dat voor de 1,9sec gaten volgende week de fix live kan… Die heeft de prio.

Reageer