Vraag

TV+ heeft regelmatig geen internet

  • 18 April 2024
  • 12 reacties
  • 66 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Ik krijg regelmatig de melding dat er geen internet verbinding is volgens TV+ kastje. Echter werkt internet gewoon aangezien ik op computer gewoon internet heb. Heb al kabel vervangen door een waarvan ik zeker weet dat die werkt. Stekker tijdje uit stopcontact, herstarten, het helpt allemaal niet.

Ook regelmatig loopt het kastje vast, ik krijg dan zwart beeld en zie alleen die groene kroon.


12 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Kastje loopt ook af en toe vast, herstart spontaan. Meldingen dat er ergens iets fout gegaan is. Kan ook regelmatig niet voor of achteruit gaan als ik programma terugkijk. 

Sorry maar TV+ kastje is gewoon een ramp. Voordat ik overstapte heb ik met vorige kastje van KPN geen problemen gehad, nu bijna dagelijks.

 

Volgens jhe profiel heb je een HMB2260 en in je topic schrijf je dat je een TV+ (DIW7022) hebt, wat is nu juist?

Heb je glasvezel op koper?

Hoe is de tv-decoder aangesloten op de modem, rechtstreeks bekabeld of anderzins?

Klopt het dat je de V10 hebt of is dat ook anders?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@TMG1961 

 

Je hebt dus de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

(je moet het nog wel even in je profiel aanpassen)

 

  1. Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experibox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Er was verleden week een storing bij KPN, die dit probleem (zwart beeld) gaf.
  3. Wat is jouw echte download snelheid? kan je hier meten.
Reputatie 6
Badge +4

@TMG1961

 

Je hebt dus de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

(je moet het nog wel even in je profiel aanpassen)

 

  1. Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experibox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Er was verleden week een storing bij KPN, die dit probleem (zwart beeld) gaf.
  3. Wat is jouw echte download snelheid? kan je hier meten.

 

De DIW7022 is via een cat6 kabel verbonden met de Experiabox.

Mijn echte download snelheid volgens de link die je gaf is 200Mbps

 

 

Volgens jhe profiel heb je een HMB2260 en in je topic schrijf je dat je een TV+ (DIW7022) hebt, wat is nu juist?

Heb je glasvezel op koper?

Hoe is de tv-decoder aangesloten op de modem, rechtstreeks bekabeld of anderzins?

Klopt het dat je de V10 hebt of is dat ook anders?

 

 

Ik heb glasvezel, 200Mbps download, decoder is via cat 6 kabel aangesloten. Ik heb inderdaad een experiabox V10

Reputatie 7
Badge +20

@TMG1961 

Wat je kan proberen is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) resetten.

Houd de kpn toets op de KPN ab (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten.

 

Als het probleem blijft, bel dan gratis 0800-0402 (en vraag om een medewerker) en vraag of ze hem willen omruilen.

De kans is dan aanwezig dat hij defect is.

Reputatie 6
Badge +4

@TMG1961

Wat je kan proberen is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) resetten.

Houd de kpn toets op de KPN ab (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten.

 

Als het probleem blijft, bel dan gratis 0800-0402 (en vraag om een medewerker) en vraag of ze hem willen omruilen.

De kans is dan aanwezig dat hij defect is.

Ik heb de box al meerdere keren gereset. Er is ook al een nieuwe gestuurd maar PostNL punt weigerde die mee te geven. Ik moest gelijktijdig de oude overhandigen zodat die opgestuurd kon worden. Aangezien ik geen klein doosje had heb ik gevraagd om een retour box. Die kwam pas op donderdag nadat er minstens 2 verstuurd waren. de nieuwe lag toen al een paar dagen bij Postnl punt. Ik kon door omstandigheden pas de woensdag erop weer naar Postnl punt dus de nieuwe is terug gestuurd. Had ook niemand die hem voor me kon ophalen.

Dan zou ik z.s.m. weer bellen en opnieuw de vervangende tuner laten opsturen, @TMG1961 .

En het is hierbij idd essentieel dat je de oude inlevert.  Het mag ook in een slag grotere doos hoor.  Als er maar wat omheen zit. 

Het is min of meer gelijk oversteken bij het postnl punt. 

Reputatie 6
Badge +4

Dan zou ik z.s.m. weer bellen en opnieuw de vervangende tuner laten opsturen, @TMG1961 .

En het is hierbij idd essentieel dat je de oude inlevert.  Het mag ook in een slag grotere doos hoor.  Als er maar wat omheen zit. 

Het is min of meer gelijk oversteken bij het postnl punt. 

Bellen heeft geen nut. Degene die je bij de klantenservice aan de lijn krijgt hebben totaal geen benul waar ze mee bezig zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@TMG1961 

Als ik het goed heb, hoef je alleen de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 in te leveren.

Kabels, ab, voeding niet (als ik het goed heb).

 

Meestal krijg je wel iemand aan de lijn die je goed kan helpen.

Het nummer is gratis 0800-0402

 

Reputatie 6
Badge +4

@TMG1961

Als ik het goed heb, hoef je alleen de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 in te leveren.

Kabels, ab, voeding niet (als ik het goed heb).

 

Meestal krijg je wel iemand aan de lijn die je goed kan helpen.

Het nummer is gratis 0800-0402

 

Mij was verteld dat ik ontvanger en voeding moest inleveren. De internet kabel en de hdmi kabel zijn van mij, die krijgen ze niet terug.

Reputatie 7
Badge +20

@TMG1961 

Dank je, over de voedingsadapter twijfelde ik.

Dus alleen de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 en de voeding (die je in het stopcontact stopt)

 

Als je daaromheen een doos, grote stevige envelop of karton doet, moet het toch lukken? 

Iets grotere doos is geen probleem. 

 

Als het goed is, zat er bij de levering ook een UTP (internet kabel), 4K HDMI kabel en een ab (afstandsbediening)

Die hoeven dus niet retour. 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier, gaat dit niet eigenlijk over het zelfde als hierboven? 

Reageer