Vraag

TV herkent op verschillende momenten de bron (KPN kastje) niet meer

  • 16 October 2023
  • 2 reacties
  • 105 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Omdat we een nieuwe TV kast kregen moest alle apparatuur en de verbindingen naar de verschillende apparatuur ontkoppeld worden. Nu heb ik alles weer aangesloten in de nieuwe TV-kast maar geeft de TV op verschillende momenten de melding “kan bron niet vinden controleer alle kabels”. Als we een paar minuten wachten komt het beeld van de TV weer terug. Maar het kan zijn dat een paar minuten later weer het zelfde gebeurd of een kwartier later pas, er is geen pijl op te trekken, maar lastig is het zeker wel.

De  internet kabel komt vanuit een Experia-box v10 in de de meterkast en gaat naar een Deco M9. Vanuit de Deco gaat een kabel naar een Netgear GS108E switch vanuit daar gaat er een kabel naar het tv kastje van KPN. Vanuit de switch gaat er ook een kabel naar een andere Deco dan weer naar een switch en vervolgens naar een tv kastje van KPN op de slaapkamer. Deze tv werkt prima en valt niet weg. De tv beneden is een Samsung Smart tv.

Ik heb al van alles geprobeerd: HDMI kabel vervangen (dan lijkt de tv het goed te doen maar als de tv even uit is geweest en weer wordt aangezet is de verbinding naar het KPN kastje weer weg), HDMI op een andere poort op de tv aangesloten, Utp kabel van switch naar KPN kastje vervangen maar niets helpt.

Het rare is dat alles het zelfde is aangesloten als voorheen in de oude tv kast en toen werkte het perfect.

Het lijkt erop dat de tv soms de verbinding met het KPN kastje niet kan vinden, dan een tijdje de verbinding kwijt is en vervolgens deze weer gevonden heeft om na een tijdje weer de verbinding kwijt te zijn, en zo gaat het de hele tijd door. Mijn lijkt dat het niet aan de Deco en de switch kan liggen want de tv boven doet het prima. Ook andere apparatuur op de switch blijft constant verbinding houden. Via KPN kan ik bijvoorbeeld Netflix kijken en geeft dan ook de bovenstaande storing, als ik Netflix op dezelfde tv kijk maar dan met de utp verbinding van de tv met de Netflix app van de smart tv dan valt de tv niet weg.

Wie kan mij helpen met dit probleem ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dat is een aanwijzing voor probleem met HDMI, misschien kan je de 2 kastjes de plekken wisselen, of de slaapkamer-box wel doet met de woonkamer-tv en omgekeerd?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een aanwijzing voor probleem met HDMI, misschien kan je de 2 kastjes de plekken wisselen, of de slaapkamer-box wel doet met de woonkamer-tv en omgekeerd?

Eerst alleen de ontvangers, als dat dan niet helpt ook de kabels eens mee verwisselen. Gaat het dan goed?