Beantwoord

tv.kpn.com: via browser op telefoon werkt on demand niet (onverwachte fout opgetreden)

  • 2 January 2022
  • 21 reacties
  • 404 keer bekeken

Ongeacht browser (Samsung br. of Google Chrome; Android 11) werkt on demand niet via de browser. Noch met erotiek, noch met gewone films.

Aangezien erotiek niet aanwezig is in de app (die het wel doet) gebruik ik dan de browser. Maar ja….je krijgt nu er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens (3016).

Gek genoeg werkt het wel als het eerst op de laptop even heeft gelopen. Dan kun je die titel, via "verder kijken”, in de phone wel starten (i.d. browser). Maar dezelfde titel v.u. het betr. on demand menu dan weer niet.

Verder: via de laptop met tv.kpn.com werkt het wel. Gewoon te starten v.u. on demand menu.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 23 March 2022, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@PeterG Hi Peter, dankjewel voor het signaal! We hebben het hier zelf ook even getest en krijgen precies dezelfde melding te zien. Ik weet niet zeker of dit issue al bekend is, ik heb het doorgezet naar de iTV specialisten. Zo gauw ik nieuws heb, laat ik het je weten.

Reputatie 7
Badge +7

@PeterG Ik heb het zojuist getest op mijn mobiel. Ook ik krijg soms die melding.

Wat bij mij hielp: Even naar een andere site gaan, dan de browser afsluiten, dan opnieuw naar tv.kpn.com gaan. 

Werken deze stappen bij jou ook?

Ik zal nog eens proberen @Katana321 . Alhoewel ik ook al andere dingen met de browsers heb gedaan. 

Dank @Alexandra .

Reputatie 7
Badge +19

Een tussentijdse oplossing zou natuurlijk handig zijn, ben benieuwd of dat bij jou ook (even) helpt Peter :) Ik heb nog geen nieuws vanuit de specialisten ontvangen, ik houd jullie op de hoogte.

Ik kreeg net de foutmelding weer.  Daarna browser G. Ch. op de phone gesloten en bij de III ook gesloten ( omhoog geveegd). Daarna weer geopend en toen werkte het. 

Maar dat is steeds tijdelijk. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi goedemorgen, even laten weten dat ik dit niet vergeten ben - ik heb alleen nog geen nieuws. Hebben jullie de foutmelding intussen nog weer gezien? Ik laat het weten zo gauw er nieuws is.

Hebben jullie de foutmelding intussen nog weer gezien?

Ja, eergisteren nog. Zelfs onder “verder kijken” wil het niet op de phone ( in de browsers dus met tv.kpn.com).

Reputatie 7

Op Windows (Edge) werkt het maar op Android niet.

 

Reputatie 7
Badge +7

---

Hebben jullie de foutmelding intussen nog weer gezien? 

---

De afgelopen dagen heb ik die foutmelding niet meer gezien (Android).

Reputatie 7
Badge +19

@PeterG  @Katana321  @wjb Hi allen goedemorgen, het heeft even geduurd maar de specialisten zijn ermee bezig. Ze hebben meer informatie nodig om de vinger op de zere plek te kunnen leggen. Alle details zijn welkom, dan speel ik ze door.

  • Sinds wanneer speelt deze foutmelding op Android toestellen? Begin deze maand (sinds Peter het topic heeft aangemaakt) of al langer?
  • Gaat het op deze toestellen echt alleen om films on demand, of ook om andere functies zoals live tv kijken?
  • Speelt de video soms wel een stukje voordat de foutmelding tevoorschijn komt, of zie je 'm altijd meteen verschijnen?
Reputatie 7

 

  • Sinds wanneer speelt deze foutmelding op Android toestellen? Begin deze maand (sinds Peter het topic heeft aangemaakt) of al langer?
  • Gaat het op deze toestellen echt alleen om films on demand, of ook om andere functies zoals live tv kijken?
  • Speelt de video soms wel een stukje voordat de foutmelding tevoorschijn komt, of zie je 'm altijd meteen verschijnen?

Ik heb on-demand bekeken nadat @PeterG dit topic gestart was. Ik weet niet of het al langer speelt aangezien ik via de app en site eigenlijk alleen live kijk.

Bij live kijken, terugkijken en opnames kijken ervaar ik geen problemen.

De melding komt direct na het starten van de film tevoorschijn. Je ziet heel even het groene cirkeltje en dan is het raak.

Dito hier.

Alleen on demand films die eerst gestart zijn via decoder of de laptop (W10) doen het daarna wel. Maar eerst en direct via de browser op de Android telefoon krijgen foutmelding 3016.

N.B. er loopt ook een topic met dezelfde melding bij een iMac.

 

En in (begin) 2021 waren er ook meldingen; foutmelding is er niet voor het eerst zeg maar

https://www.google.com/search?q=foutmelding+3016+site%3Aforum.kpn.com

Reputatie 7
Badge +19

@wjb @PeterG Dank beide! Ook dankjewel voor het linkje naar het andere topic, Peter. We geven de feedback terug aan de specialisten. Ik durf niet te zeggen hoe snel ik nieuws heb. Zo gauw ik er iets over hoor, horen jullie het van mij.

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen goedemorgen. Het loopt niet zo veel vaart als ik had gehoopt, ik heb nog geen nieuws maar I'll keep you posted!

Reputatie 7
Badge +19

Hey @PeterG, allen. Excuus voor het lang uitblijven van reactie! De update in dit topic stond nog op mijn to-do lijstje, dus bij deze :)

Het zijn er niet ontzettend veel, maar we zien meer signalen voorbij komen over deze foutmelding. Het is in onderzoek bij onze Technische Dienst, het gaat alleen helaas niet vlug. De situaties en momenten waarop de foutmelding voorbij komt lijken veel uiteen te lopen, wat het onderzoek niet gemakkelijker maakt. Ze kunnen het ook heel slecht reproduceren, wat ook niet aan de oplossing bijdraagt. Ga er daarom maar vanuit dat 't nog even duurt voor de foutmelding verdwenen is. We zitten er bovenop. Als ik nieuws heb of als ik meer informatie nodig heb, laat ik het weten

Ik kan on demand (erotiek) films alleen starten als ik ze eerst via de decoder een stukje heb laten lopen. Alleen… die decoder staat nu 143 km verderop...

Reputatie 7
Badge +19

Hi @PeterG, en eventuele meelezers. Onze Technische Dienst heeft gisteren een update gedaan. Ze verwachten dat de 3016 foutmelding daarmee verholpen is! Ik hoor graag hoe het gaat als je 't nu opnieuw probeert  :) 

Nope. Bij de on demand keuze nog steeds 3016 via de browsers op de smartphone. 

@Alexandra 

App is geen optie . Het betreffende pakket kan niet via de app. Via de laptop die foutmelding nooit gehad overigens. 

Reputatie 7
Badge +19

@PeterG Ik begrijp dat de foutmelding nog speelt, jammer. Ik ga je niet verwijzen naar de app hoor, geen zorgen. De bedoeling is om de foutmelding op te lossen en onze specialisten hoopten dat ze de oplossing nu hadden gevonden. 

Maargoed, we moeten dus verder kijken. Ik heb nog geen verdere signalen gezien. Alle informatie is welkom: Speelt het op specifieke momenten? Maakt het uit welke films je opent, speelt het bij (een paar) specifieke of bij alle films? 

Een deel van On Demand Gay Erotiek start wel. Bij een ander deel krijg ik nog die melding. Het lijkt dus al minder. Mogelijk (of hopelijk) druppelt de storing er uit….

Mogelijk ander On Demand aanbod ook nog (...) problematisch, maar dat gebruik ik zelden.

Via de laptop geen last van de foutmelding overigens.

Reputatie 7
Badge +19

@PeterG Dat klinkt inderdaad alsof het de goede kant op gaat, fijn. Mogelijk heeft het toch even tijd nodig. Laat maar weten hoe het verder gaat. Ik laat het je uiteraard weten als ik hier iets over hoor vanuit de specialisten.