Vraag

tv niet aangesloten op glasvezel

  • 6 January 2021
  • 15 reacties
  • 188 keer bekeken


Aansluiten op glasvezel? 

We zijn verhuisd in febr 2018 en bij deze woning is glasvezel aanwezig. In ons vorige woning ook. Ons abonnement is hetzelfde. Toch heeft de monteur bij de verhuizing ons TV niet op glasvezel aangesloten. We kijken nu TV via Interactieve tv.  Verbinding stoort vaak. 
Kan KPN alsnog de TV aansluiten op glasvezel? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Hoe bedoelt u dat? Het modem is toch wel op een glasvezelkastje aangesloten??

Reputatie 7
Badge +24

"We kijken nu TV via Interactieve tv."

Wat is dat voor een rare zin? Bedoeld u niet digitenne? Ik vermoed zomaar dat er bij u in de straat geen glasvezel beschikbaar is en dat internet via de telefoonlijn tergend langzaam is.

Hallo Nick 83, 

Ik benoem het wellicht verkeerd. 
Bij de verhuizing zei de monteur dat hij hij iets vd vorige bewoner niet kon verwijderen omdat hij niet het gereedschap bij zich had. Toen zei hij dat het op een andere manier kan.

Ook geen digitenne. We hebben zeker wel glasvezel. De vorige bewoner maakte hier ook gebruik van. Ook via de Kpn site de postcode en huisnummer aangeroepen en ja .= wel glasvezel aanwezig 

 

Badge +19

Maar wat de monteur dan gedaan heeft is de grote vraag. U heeft een tv ontvanger en die is aangesloten op het modem. Is dat met een kabel of heeft u draadloze verbindingsets? Soort extra stopcontacten zeg maar.

Reputatie 7
Badge +24

Maar wat de monteur dan gedaan heeft is de grote vraag. U heeft een tv ontvanger en die is aangesloten op het modem. Is dat met een kabel of heeft u draadloze verbindingsets? Soort extra stopcontacten zeg maar.

Heeft @Joop Kols deze dingen in huis?

 

Goedemorgen Joep 1965, 

Dank. 

Inderdaad  heb ik deze extra stopcontacten bij mijn 2 TV’s 

 

grtzz

Joop

Ik heb nog even de Info erbij gehaald wat de monteur tegen mij gezegd heeft. Hij heeft het Ziggo kastje  vd vorige bewoner eraf gehaald en mijn Experiabox aangesloten. Hij zei toen oooo ik kan iets niet loshalen ( denk iets wat Ziggo heeft aangesloten) omdat hij het gereedschap niet had. Daarom heeft hij deze 2 stopcontacten geplaatst. 
Toen zei hij zo, je kan nu tenminste tv kijken. Echter de laatste tijd steeds foutcode 143. De oplossing opgezocht en deze toegepast .. werkt wel … maar steeds wel erg storend dat ik steeds de stekker bij de Experiabox en de tv ontvanger moet resetten. 

Badge +19

Wellicht heeft hij geprobeerd de kabel van ziggo te verwijderen en dan een nieuw kabel door de buis te doen. Dat zal niet gelukt zijn waardoor hij voor deze oplossing heeft gekozen. Wordt vaker gedaan. Kan goed werken maar soms gaat het mis. Er zal dan een kabel getrokken moeten worden van de tv ontvanger naar het modem. Wellicht kent u iemand in uw omgeving die dat kan doen of anders een klusbedrijf inschakelen. Zij kunnen u vaak goed adviseren in het wegwerken van de kabel.

Reputatie 7
Badge +24

Kan ook wezen dat de kabel van Ziggo niet via de meterkast binnen komt, maar dat die rechtstreeks buiten vandaan komt.

Hallo Nick83 en Joep1965,

Dank voor jullie tips. Het is toch niet vreemd dat ik de Kpn (monteur) ga oproepen  dit goed te komen  aansluiten. 

Badge +19

Niet vreemd maar ik denk dat die niet komt nu vanwege corona.  De monteurs doen nu alleen de urgente gevallen omdat er ook minder monteurs zijn vanwege quarantaine etc. Kpn monteurs kunnen wel een kabel leggen maar netjes wegwerken moet u dan toch zelf doen. Ze mogen ook niet in een kruipruimte bijvoorbeeld. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick83 en Joep1965,

Dank voor jullie tips. Het is toch niet vreemd dat ik de Kpn (monteur) ga oproepen  dit goed te komen  aansluiten. 

Het is de vraag of dat kan. Monteurs van KPN gaan niet uw huis verbouwen om een kabel netjes in de muur weg te werken. Daarvoor moet u toch echt een ander bedrijf laten komen.

Hallo Joep, 

Brdankt voor je reactie.

Grtzz

Joop

Ook Nick bedankt voor je reactie .

grtzz

Joop

Beste Rob,

Dank voor je terugkoppeling mbt jouw ervaring.

Zal verdere actie ondernemen

met vriendelijke groeten

jac17