Vraag

TV+ ontvanger duurt erg lang met opstarten

  • 26 February 2023
  • 14 reacties
  • 2011 keer bekeken

Reputatie 2

Waarom moet mijn decoder iedere x 10-20sec opstarten als ik tv ga kijken. Staat niet in de eco stand.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Waarom moet mijn decoder iedere x 10-20sec opstarten als ik tv ga kijken. Staat niet in de eco stand.

Ik denk dat je de app even toevoegen aan 'niet sluimeren'.... Handiger als KPN dat direct bij leveren gedaan zou hebben.... 

Ik denk dat je de app even toevoegen aan 'niet sluimeren'…

Half uur naar gezocht. Niet gevonden. Denk dat het handiger is dat je dat even uitlegt @Raver099 . 😉

Volgens mij kent zo'n Android-TV box dat niet. 

Weet het wel van m'n Android telefoon. 

De schil zelf is geen app die ergens aan kan worden toegevoegd zover ik weet. 

Dit opstarten zou ik enkel verwachten als de box volledig stroomloos wordt gemaakt.

Reputatie 4
Badge +2

De schil zelf is geen app die ergens aan kan worden toegevoegd zover ik weet. 

Dit opstarten zou ik enkel verwachten als de box volledig stroomloos wordt gemaakt.

Het is zeker wel een app.

Je kan naar het menu gaan, dan naar apparaat, vervolgens apps, speciale app-toegang, energieoptimalisatie en dan  KPN TV+ UITZETTEN. Staat bij mij wel aan overigens, maar hiermee voorkom je dat ie op basis van keuzes van het besturingssysteem de app uit het geheugen wordt verwijderd.

 

Ik krijg het beeld “Opstarten TV+… alleen als de box in ECO staat.

Als de box op Snel Starten staat krijg ik maar 3 seconden de tekst Opnames laden en dan is ie al gebruiksklaar.

test reactie bewerken… “iets” later...

Reputatie 4
Badge +2

Ik krijg het beeld “Opstarten TV+… alleen als de box in ECO staat.

Als de box op Snel Starten staat krijg ik maar 3 seconden de tekst Opnames laden en dan is ie al gebruiksklaar.

Dat is bij mij inderdaad ook het geval. Ik had de ecomode uitgezet.... 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @beekp en bedankt voor je berichtje :)

Heb je nog iets gehad aan de tip van @Raver099?

Ik heb ook de nieuwe tv+box en opstarten duurt zeker meer dan 3 minuten. Wil m wel in eco modus houden. Zou dan ca 40 sec moeten duren.

Soms doet ie het helemaal niet en krijg ik foutmelding kbx apk 1006

 

Wat te doen?

Reputatie 4
Badge +2

Volgens de website heeft de box dan geen verbinding met het netwerk en kan de (pin)code niet gecontroleerd worden. Je verbind waarschijnlijk via wifi? Kan zijn dat de verbinding niet snel genoeg opgezet wordt en de controle van jouw accountgegevens dus niet kan plaatsvinden. Dat duurt dan of lang (maar gebeurt uiteindelijk wel) of TE lang en vind er een time out met error plaats.

Verbinding is met kabel naar de experia 12 box.

1gb snelheid.

Met de vorige arris 5202 nooit problemen gehad 

Als de foutmelding niet komt duurt het alsnog 3 min opstarten 

Reputatie 4
Badge +2

Dat laatste zou kunnen als er daadwerkelijk pas laat connectie gemaakt wordt. Dat gebeurt op de achtergrond en ik vermoed dat ze daar wel een aantal retries voor uitvoeren (waar je uiteraard niets van ziet). Ik weet overigens niet wat een normale opstarttijd is met eco (gebruik ik niet), maar 3 minuten lijkt me inderdaad sowieso te lang, waardoor ik vermoed dat er op de achtergrond dus wat mis gaat.

Als alles bekabeld aangesloten is, is dat uiteraard wel raar. Je mag dan verwachten dat er bijna onmiddellijk een beschikbare verbinding met de router is.

Je zou nog een fabrieksreset kunnen proberen of een restart van je router (dat zou ik eerst even proberen). Ik heb met de v10 ook wel eens issues dat er geen ip-adres uitgedeeld wordt hoewel dat meestal wifi gerelateerd is.

ECO duurt hier steeds ongeveer 1 minuut. Dan is ook de tijd die er voor staat.

Waarom moet ik elke keer als ik tv wil kijken het systeem opnieuw moet opstarten 

Reputatie 4
Badge +2

Waarom moet ik elke keer als ik tv wil kijken het systeem opnieuw moet opstarten 

Heb ik de laatste week ook vrij vaak.... Power button ingedrukt houden en dan herstarten. Maar irritant is het wel...