Beantwoord

Tv-ontvanger en afstandsbediening uit 2015

  • 15 April 2024
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

In 2015 heb ik een tv-abonnement genomen bij Telfort. Hier heb ik toen een tv-ontvanger en afstandsbediening gekregen. In 2020 is mijn abonnement overgezet naar KPN. In de afgelopen 9 jaar heb ik echter nooit een nieuw modem en tv-ontvanger ontvangen.

Het is mij gelukt om via de website een nieuw modem aan te vragen (van v8 ga ik nu naar v10). Maar nergens kan ik iets vinden over een nieuwe ontvanger en een nieuwe afstandsbediening. De ontvanger is de afgelopen tijd steeds trager geworden en ik heb alle resets die aanbevolen worden al uitgevoerd. Het duurt soms wel een halve minuut voordat iets geladen is. 
 

is er een mogelijkheid om een nieuwe ontvanger en afstandsbediening te krijgen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 April 2024, 16:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke tv ontvanger heeft u nu? 

HMB2260

Reputatie 7
Badge +20

HMB2260

 

Dat is inderdaad een oudje, maar zolang hij werkt wordt hij niet door KPN omgewisseld.

Voor tv kijken voldoet hij nog wel.

 

Wil je echt de nieuwste KPN tv ontvanger, dan moet je gratis KPN bellen op 0800-0402 of via MIJNKPN je abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), dat is een Android mediabox.

Meestal ben ook nog goedkoper uit.

 

Persoonlijk kan ik hem aanbevelen, maar er zijn ook mensen die hem liever kwijt dan rijk zijn.

Zie ook de diverse zaken op dit forum over deze KPN tv ontvanger. 

 

Wat betreft trager worden van de Arcadyan HMB2260, die je nu hebt.

Zet hem met de schakelaar achterop 2 minuten uit.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.

Dan is hij meestal weer een tijdje sneller. 

Ik ga er vanuit dat je doordat je een nieuw modem namelijk de V10 krijgt dat de tv ontvanger het goed gaat doen, indien dat niet zo is dan rest nog dat je dan  een nieuw tv ontvanger kunt krijgen.

Heb je wat voordeeltjes via je Telfort dan raak je die kwijt als je overstapt naar KPN

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JAZw ,

 

is er een mogelijkheid om een nieuwe ontvanger en afstandsbediening te krijgen?

Je kunt in ieder geval een nieuwe  afstandsbediening aanvragen. 

Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. Heb je meer nodig? Bestel dan een afstandsbediening via apparatuurvoorthuis.kpn.com.

 

Een ontvanger wordt alleen vervangen bij een defect. Tenzij je wilt overstappen op KPN TV+. Dan krijg je de nieuwste ontvanger van KPN.  

KPN TV+ heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

Wil je overstappen naar KPN TV+? Bel dan met 0800-0402.

Reageer